• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Burberry

Hallonbladste låter ju intressant, var köper man det? Hälsokostaffärer?

Vecka 30 idag. Mår förvånansvärt bra, glömmer till och med ibland att jag har gravidmage, tror jag ska vara smalare än vad jag är Roligt få uppleva en relativt lätt graviditet denna gång.

Storasyskonen har börjar längta efter lillasyskonet, själv har jag ännu inte riktigt fattat hur nära det börjar vara till januari, än mindre att det bara är 5 veckor till vecka 35 när jag födde tvillingarna. Inget klart till bebisen ännu, det mesta finns ju i förråden, men inget framplockat innan renoveringen av bebis rum är färdigt (och nu prioriteras storebrors rum o vardagsrummet före det).

Men lite nya babykläder inköptes faktiskt under veckorna i USA. Och idag köpte jag vagn nr 2, hittade en begagnad liggvagn billigt på en nätannons, så slog till fast vi först inte tänkt köpa någon annan vagn än Stokke Scoot som vi köpte som "stadsvagn". Brukar ju inte ha bebis att sova ute, men kan ju vara skönt att ta långpromenader när vårsolen börjar lysa o de större barnen är på dagis.

• S1982
    Fru Persson skrev 2013-11-05 08:15:22 följande:

Har inte heller hört om hallonbladsthe. det missade jag förra gången. Var köper man det?

Hälsokost brukar ha :) Drack det i min förra graviditet och ska göra det igen :)
  • Burberry
    kallemaja skrev 2013-11-05 11:36:03 följande:

Vilken vecka är ni i nu? Och hur många kg har ni gått upp totalt?

Vecka 30 och +10 kg ( gick upp mycket i början, nu inte gått upp alls de sista 6 veckorna)
  • annadenise
    Maliz skrev 2013-11-03 20:18:34 följande:
    Okej :/ har du fått något svar på vad de kan vara?

Ska ringa bm i morgon!!

Jag har också haft ont i navel och varit öm, speciellt mellan vecka v.27-30. Bm sa att de va helt normalt då naveln töjs ut då magen växer. Nu har jag inte ont längre, är i v.31 (30+6), så imorn välkommnar jag v.32:)
  • annadenise
    kallemaja skrev 2013-11-05 10:36:03 följande:
    Vilken vecka är ni i nu? Och hur många kg har ni gått upp totalt?

Hej. jag går in i v.32 imorgon och har gått upp 8 kg totalt...
  • annadenise
    Kattamaja skrev 2013-11-01 13:07:06 följande:
    Yeeeeeyh nu har vi äntligen beställt vagn! Det blir en Brio Smile som jag blev helt kär i redan i somras. Var till vår lokala babybutik igår, men de kunde inte beställa hem den eftersom Brio hade slut i lager, skulle komma först i slutet på januari. Så det fick bli lite nätshopping istället.

Hoppas nu bara att den är lika bra som man har fått för sig

Vi har också köpt en brio smile och den är verkligen finare i verkligheten än på bilder. (vi köpte vår online, men var hem och provkörde den hos en kompis). Jag tror ni kommer bli jättenöjda:)
  • annadenise
    goaround skrev 2013-11-01 17:08:33 följande:
    Vad kul! Jag beställde också en Brio Smile från Barnens land igår! :) Är helt kär i den. 
    Tyvärr så är det ju ett fabrikationsfel på chassit och därför är det försäljningsstopp fram till slutet av Januari (då det släpps ett nytt chassi som fungerar bättre). Men man kunde ju boka och förköpa den "nya" vagnen. Vilket vi gjorde :)

Vart har du läst att det är fabrikationsfel på chassit? vi köpte våran vagn i september och jag har inte fått nån info/läst något.. kanske bäst att kolla upp det då..
  • goaround
    annadenise skrev 2013-11-05 11:39:21 följande:

Vart har du läst att det är fabrikationsfel på chassit? vi köpte våran vagn i september och jag har inte fått nån info/läst något.. kanske bäst att kolla upp det då..
    oj, Ja först fick jag veta det via Barnvagnsgruppen på facebook, väldigt stor grupp. Men jag trodde väl inte riktigt på dem,
    Sen hade babyproffset 20 % rabatt på allt förra veckan och då tänkte vi köpa brio smile, men då sa dom att brio smile inte fanns eftersom brio hade dragit in vagnen för att det fanns "fel" och att det inte gick att köpa.
    Felen som jag har hört, har varit på tre oberoende vagn affärer är: Hjulen, och chassit men främst hjulen som inte fungerar som dom ska och bromsen.
    Sen någon dag efter gick jag till barnens hus och sa att vi ville köpa en brio smile, då sa de att det inte gick för att Brio smile finns inte för försäljning just nu för att leverantören (brio) hade tagit tillbaka vagnen och det var köpes stopp fram till slutet av Januari pågrund av att det var så många som hade reklamerat just Smile pågrund av ostabila hjul och ostabolt chassi och dåliga bromsar.
    Men att man kunde "förtidsboka" den "nya" Smilen redan nu och sen få ut den i slutet av januari.
    Det kommer ju inte vara några nya "finesser" med den som kommer i Januari, utan bara att dom har gjort brio SMile säkare och åtgärdat felen som de flesta som köpt brio smile har reklamerat den för. :)  
Svar på tråden BF januari 2014