• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LeaveMeAlone
    Tokfrans skrev 2013-11-06 19:01:48 följande:
    Måste skriva av mig lite, är lite smått frustrerad.
    Har inte köpt så värst mycket, hittills barnvagn spjälsäng och lite kläder och andra små saker.
    Mer kan jag inte köpa, får inte plats i lägenheten som t.ex skötbord osv, bor i en liten fjuttig 1a nu men ska flytta in i en 2a den 1/1 sen är de 29 dagar till BF .. lite tajt..

Blä känner jag just nu.. 
    Måste du ha allt innan bf då? Tänker att det kanske räcker att köper en skötbädd och det mest nödvändiga för skötsel osv. Sen kanske du kan komma iväg och köpa skötbädd och annat som du vill ha när tid finns och när du vet vad som passar i nya lägenheten!? 
  • verkar
    sunnydays skrev 2013-11-06 18:52:11 följande:
    Hur har du hämtat ut de? Trodde de bara va sånna man fick på vissa förlossningar (dock inte där jag ska föda)

Nej, precis de finns inte här där jag bor häller men förut gick jag hos en privat mödravårds central men fick byta när vi fick se att det var två, iallafall där har de sånna. Men jag tror man kan kontackta iallafall Libero och be dem skicka.
    Ursäkta min dyslexi
  • annadenise
    Tokfrans skrev 2013-11-06 19:01:48 följande:
    Måste skriva av mig lite, är lite smått frustrerad.
    Har inte köpt så värst mycket, hittills barnvagn spjälsäng och lite kläder och andra små saker.
    Mer kan jag inte köpa, får inte plats i lägenheten som t.ex skötbord osv, bor i en liten fjuttig 1a nu men ska flytta in i en 2a den 1/1 sen är de 29 dagar till BF .. lite tajt..

Blä känner jag just nu.. 
    Ett tips är att köpa ett hoppfällbart skötbord (finns bla på ikea) eller att du köper ett skötbord med som är som en bänk med 3 hyllor (där man lägger skötmadrassen längst upp). då får du smart förvaring och skötbord i ett. Det går ju även att skippa skötbord om de är trångt. hur ser badrummet ut? får ni plats med väggskötbord Min kompis som bor i England bodde väldigt trångt med första barnet och hon bytte blöja i soffan eller sängen och det funkade utmärkt.
  • Tokfrans
    LeaveMeAlone skrev 2013-11-06 20:27:38 följande:
    Måste du ha allt innan bf då? Tänker att det kanske räcker att köper en skötbädd och det mest nödvändiga för skötsel osv. Sen kanske du kan komma iväg och köpa skötbädd och annat som du vill ha när tid finns och när du vet vad som passar i nya lägenheten!? 

Klart jag inte måste men de är sånt man helst vill ha klart. Iaf jag.

Vet redan vad som passar och inte passar i den nya lägenheten då vi tar över den från en närstående.
  • Tokfrans
    annadenise skrev 2013-11-06 22:08:08 följande:
    Ett tips är att köpa ett hoppfällbart skötbord (finns bla på ikea) eller att du köper ett skötbord med som är som en bänk med 3 hyllor (där man lägger skötmadrassen längst upp). då får du smart förvaring och skötbord i ett. Det går ju även att skippa skötbord om de är trångt. hur ser badrummet ut? får ni plats med väggskötbord Min kompis som bor i England bodde väldigt trångt med första barnet och hon bytte blöja i soffan eller sängen och det funkade utmärkt.

låter som en bra praktiskt sak. Ska kolla upp det. Tack för tipset! :D uppskattat :)
  • kallemaja

N

verkar skrev 2013-11-06 17:50:35 följande:
    Idag har jag hämtat ut 2st baby väskor, en från Libero och en från baby bag. Det fanns massa roligt i bl.a. 2 st blöj paket, 2 par strummpor pop o Lindex, en dreglis från Me and I, baby olja, salva och barn vangsleksak och en del annat också. Jag har tidigare hämtat från Kronans droghandel .. Fick nappar, schampo och lite annat. Ända problemet är att jag skulle vilja ha 1 till av vangleksaken och dreglisen. Märks att de är tänkta till mammor som väntar ett barn. Kul med grattis grejer

Vart hämtade du ut detta?
  • verkar

Nej, jag skrev ju att det var en privat mödravårdscentral.

Ursäkta min dyslexi
Svar på tråden BF januari 2014