• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kattamaja

Tjohoo! Är så lycklig nu, foglossningarna har blivit mycket bättre, behöver inte ens använda kryckorna längre. Vilken frihet Bm sa att ibland blir det så när bebisen sjunker ned i bäckenet.

Har precis gått in i v33 och vågen står på +9kg.

• Aadomeniqe
    Kattamaja skrev 2013-11-07 11:09:06 följande:
    Tjohoo! Är så lycklig nu, foglossningarna har blivit mycket bättre, behöver inte ens använda kryckorna längre. Vilken frihet Bm sa att ibland blir det så när bebisen sjunker ned i bäckenet.

Så skönt för dig :D Foglossning är inte o leka med.. ussssh!!!
  • LeaveMeAlone
    Kattamaja skrev 2013-11-07 11:09:06 följande:

Härligt! För mig har det blivit liknande. Min har lättat med tiden. Var som värst kring 5-6 månaden men nu känner jag knappt av just ryggen. Istället är man ju tung och öm på andra ställen dårå så sjukskrivningen kan stå kvar utan att det är konstigt. Men verkligen skönt att inte ha den där värsta smärtan i fogarna!
  • Kattamaja
    Aadomeniqe skrev 2013-11-07 11:42:59 följande:
    Jag har kvar min foglossning.. har faktiskt blivit värre med tiden :(

Så trist... Men håll ut, om det inte lättar före, så ger det ju med sig när bebisen kommer ut

Så har jag försökt att tänka när det varit som värst.
  • HimmelHav

Jag är i v.30 (31 imorgon) och har också kvar min foglossning. Tycker det är ungefär samma som det har varit senaste månaden... Är det nån här som har äldre syskon? Hur känner ni inför att vara hemma i januari innan bebis kommer? Ska ni ha syskonet de 15 h som man får? Hur känner ni inför de dagarna som ni kommer att vara jättegravida och hemma själv med ett mindre barn? Min etta kommer inte att vara 2 år när tvåan kommer och jag fasar inför måndagar och fredagar när jag skall underhålla 1,5-åringen själv.

• Aadomeniqe
    Kattamaja skrev 2013-11-07 12:34:03 följande:

Så trist... Men håll ut, om det inte lättar före, så ger det ju med sig när bebisen kommer ut
    Så har jag försökt att tänka när det varit som värst.
    jadå det gör jag allt :) Maken är så snäll o masserar varje dag.
  • Tokfrans

Blev ÄNTLIGEN sjukskriven 100% idag! fy va härligt, hade kraftig foglossning enligt denna läkaren.
    Hade en manlig innan, och han gav mig bara 50% och sa att de inte va så illa. Och denna gången en kvinnlig och hon förstod mig helt, då hon själv gått igenom de, de va som natt och dag. 
    Fick även ett extra snabb UL för hon tyckte min mage va så liten men han växte som han skulle och fick se han hicka och suga på tummen och gäspa :D 

• syskonlängtan14
    HimmelHav skrev 2013-11-07 12:46:35 följande:
    Jag är i v.30 (31 imorgon) och har också kvar min foglossning. Tycker det är ungefär samma som det har varit senaste månaden... Är det nån här som har äldre syskon? Hur känner ni inför att vara hemma i januari innan bebis kommer? Ska ni ha syskonet de 15 h som man får? Hur känner ni inför de dagarna som ni kommer att vara jättegravida och hemma själv med ett mindre barn? Min etta kommer inte att vara 2 år när tvåan kommer och jag fasar inför måndagar och fredagar när jag skall underhålla 1,5-åringen själv.
    Jag kommer ha sonen på 15 h i januari när man är i slutet kände jag sist i alla fall att de var viktigt att vila så dem 15 h kommer jag antagligen spendera på soffan ;)

Sen fasar jag också lite för dem dagarna sonen ska vara hemma en hel dag. Men här är de bara en dag i veckan både tyvärr och skönt. För de blir färre timmar när han väl är på dagis och då hinner man inte med något annat som att passa på handla eller vila eller städa eller ja vad den nya lilla tillåter... Men jag tror de löser sig. finns ju alltid öppna förskolor och sånt att gå på också... 
Svar på tråden BF januari 2014