• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    Aadomeniqe skrev 2013-11-08 12:31:39 följande:
    Ohh idag har jag en as dålig dag :((.. Känner mig äcklig..ful.. fet..
    Ansiktet är svullet som om jag vore getingstucken..
    håret är fett o äckligt.. inte så att jag inte duschar.. ( NÄR MAN VÄL ORKAR DET)

Känner mig seriöst som en 80 åring.. gick ifrån soffan till badrummet.. ca 4-5 meter dit..
    och pulsen va fan på 190 .. o flåsade som en kåt tjur..

OHHH bli tokig.. och så tror jag maken träffar andra med.. vem kan klandra han.. med tanke på
    hur man ser ut.. sex får han aldrig heller.. vem vill ligga med en gravid kossa lixom.. Han tydligen.. men jag vill
    då fan inte.. det är obehagligt.. det gör ont.. jobbigt..

skit :(
    Förstår hur du känner att du ser ut. Jag är svullen i hela kroppen, fått dubbelhaka, stora armar och ben och allt.

Tror du maken träffar andra på riktigt eller är det "gravidhjärnan" som spökar?
  • syskonlängtan14

åhh snälla hjälp oss med pojknamn.

Var hade några namn till sonen men han fick de finaste och nu är de andra namnen på listan inte fina längre. Vi båda fick lite panik igår när vi kom på att vi står helt nollade på pojknamn och inget känns bra...

Flicknamn har vi kvar listan på som var till sonen så de har bara tagits bort nått namn och lagt till 

• Tokfrans

Damien
    John/Jon
    Phillip
    Liam
    Love
    Sam
    Vinny
    Danny
    Tobias
    Theo/Theodore - vi ska gå på Theo :)
    Kim
    Erik
    Emil
    Jonny/Jonni 

De va några iaf 

• syskonlängtan14

Har suttit och läst på nätet ihop nu. Sonen heter Edvin så vill att de i alla fall klingar fint ihop
    men har fått ihop
    Noah (endast jag som gillar)
    Måns
    Elis
    Leo

Men skulle egentligen velat haft ett gammalt namn till. Suger lite på Alfred men känns inte klockrent... Pojknamn är helt klart svårast 

• S1982
    syskonlängtan14 skrev 2013-11-08 21:23:47 följande:

Har suttit och läst på nätet ihop nu. Sonen heter Edvin så vill att de i alla fall klingar fint ihop
    men har fått ihop
    Måns
    Elis
    Leo

Men skulle egentligen velat haft ett gammalt namn till. Suger lite på Alfred men känns inte klockrent... Pojknamn är helt klart svårast 

Arvid :)
  • Tokfrans
    syskonlängtan14 skrev 2013-11-08 21:23:47 följande:
    men har fått ihop
    Måns
    Elis
    Leo

ända gammel namn jag gillar på kille är Loke :)
  • Kramardig

På måndag ska vi på ultraljud igen, kommer då vara i v.31+5. Ska bli jätteroligt men av någon anledning oroar jag mig över att det ska vara något fel på barnet som dom missat vid RUL. Varför börjar jag oroa mig? Antar att det är något dom flesta gör mer eller mindre..

Jag hoppas att vi kan få se kön den här gången. Gud så roligt det är med folks gissningar! Så många som säger att vi kommer få en pojke för att jag har en typisk "pojkmage" (sambons farmor sa att det blir en pojke eftersom jag är så rund om baken haha) och lika många säger att vi kommer få en flicka eftersom jag har en typisk "flickmage".

Jag tror inte på magens form eller något annat men det som verkar stämma in mest är barnets hjärtljud. Men även där är det väl bevisat att det inte stämmer :)

• c4trin
    Kramardig skrev 2013-11-08 23:48:08 följande:
    På måndag ska vi på ultraljud igen, kommer då vara i v.31+5. Ska bli jätteroligt men av någon anledning oroar jag mig över att det ska vara något fel på barnet som dom missat vid RUL. Varför börjar jag oroa mig? Antar att det är något dom flesta gör mer eller mindre..

Jag hoppas att vi kan få se kön den här gången. Gud så roligt det är med folks gissningar! Så många som säger att vi kommer få en pojke för att jag har en typisk "pojkmage" (sambons farmor sa att det blir en pojke eftersom jag är så rund om baken haha) och lika många säger att vi kommer få en flicka eftersom jag har en typisk "flickmage".

Jag tror inte på magens form eller något annat men det som verkar stämma in mest är barnets hjärtljud. Men även där är det väl bevisat att det inte stämmer :)

Jag var också jätenervös för det när vi köpte till ett privat UL, men de va inga som helst fel på mini! Allt såg perfekt ut :D
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Aadomeniqe
    sunnydays skrev 2013-11-08 19:46:44 följande:
    Förstår hur du känner att du ser ut. Jag är svullen i hela kroppen, fått dubbelhaka, stora armar och ben och allt.

Tror du maken träffar andra på riktigt eller är det "gravidhjärnan" som spökar?
    Skit jobbigt.. grät säkert 10 gånger i går.. ush va en hemsk dag :( Idag känns det lite bättre.. får hoppas att inga tårar kommer i allafall.

Det är nog gravidhjärnan som håller på o jävlas med mig..
    förklarade för maken i går hur jag kände mig och mådde..och då förklarade han sin kärlek till mig,
    men detta som jag kände i går lär komma fler gånger.

tack för att du svarade tillbaka.. kram!
  • sunnydays
    Aadomeniqe skrev 2013-11-09 09:09:00 följande:
    Skit jobbigt.. grät säkert 10 gånger i går.. ush va en hemsk dag :( Idag känns det lite bättre.. får hoppas att inga tårar kommer i allafall.

Det är nog gravidhjärnan som håller på o jävlas med mig..
    förklarade för maken i går hur jag kände mig och mådde..och då förklarade han sin kärlek till mig,
    men detta som jag kände i går lär komma fler gånger.

tack för att du svarade tillbaka.. kram!
    Inte lätt att vara rund precis överallt samtidigt som man är höghormonell.

Hoppas det känns bättre idag. kram!
Svar på tråden BF januari 2014