• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Veronica76
    HimmelHav skrev 2013-11-07 12:46:35 följande:

Jag är i v.30 (31 imorgon) och har också kvar min foglossning. Tycker det är ungefär samma som det har varit senaste månaden... Är det nån här som har äldre syskon? Hur känner ni inför att vara hemma i januari innan bebis kommer? Ska ni ha syskonet de 15 h som man får? Hur känner ni inför de dagarna som ni kommer att vara jättegravida och hemma själv med ett mindre barn? Min etta kommer inte att vara 2 år när tvåan kommer och jag fasar inför måndagar och fredagar när jag skall underhålla 1,5-åringen själv.

Här får man ha 35h/v under FL så jag kommer nyttja det.

Förhoppningsvis så blir det inte så många dagar efter långledigheten vid jul. BF 7/1 å då börjar gubben jobba igen efter 2v ledighet. Så får jag se sen hur det blir med tider efter BF.
  • vartjagängår
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-11-07 15:38:53 följande:
    Vaccinerat mig ( 27+4) precis mot årets influensa och hoppas jag gjorde rätt val... Spöke
    Vaccinerade mig i förrgår & tror att nåt ska hända hela tiden nu.. Jag som varit så lugn innan. :/
  • Stockholmsinnerstad

vartjagängår du behöver inte oroa dig vad jag märker. Jag känner en hel hop av gravida som vaccinerat sig och än så länge har ingen känt av några biverkningar alls. Skönt att veta att man gjort vad man kan för att inte få någon av de tre influensorna som skulle vara förödande under en graviditet. Hjärta

• LinaThulin

Hej hörrni.
    Jag har äldre barn, fast dom går i skolan så där får dom ju fortsätta vara om dagarna.

Men jag har en fundering. Jag har fått Jätte ont på ett specifikt ställe på magen. Höger sida ovanför magen. Känns som ett stort blåmärke. Bebis sparkar rätt mycket år det hållet, kan det vara därför ? Blir lite orolig då det känns så obehagligt. Kan det vara nåt med moderkakan ? Bör man ringa och höra?

• vartjagängår
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-11-08 07:07:52 följande:
    Själv känner jag inte av dosen ett dugg. 

Ja precis. Känner inte heller av nånting och mini sparkar på så allt är väl som det ska. :)
  • Aadomeniqe

Ohh idag har jag en as dålig dag :((.. Känner mig äcklig..ful.. fet..
    Ansiktet är svullet som om jag vore getingstucken..
    håret är fett o äckligt.. inte så att jag inte duschar.. ( NÄR MAN VÄL ORKAR DET)

Känner mig seriöst som en 80 åring.. gick ifrån soffan till badrummet.. ca 4-5 meter dit..
    och pulsen va fan på 190 .. o flåsade som en kåt tjur..

OHHH bli tokig.. och så tror jag maken träffar andra med.. vem kan klandra han.. med tanke på
    hur man ser ut.. sex får han aldrig heller.. vem vill ligga med en gravid kossa lixom.. Han tydligen.. men jag vill
    då fan inte.. det är obehagligt.. det gör ont.. jobbigt..

skit :(

• lamouri

Är det någon som har intresse av att köpa en elodiedetalils åkpåse färgen royal blue. Helt oanvänd i deras tygpåse. Har fått dubbletter. Bra pris! Maila ssofia.lamouri@gmail.com vid intresse.

To live doesn't mean you're alive..
  • martinajulia

Jippie! Imorn bär det av till Ullared. Hoppas på att kunna få tag i massa praktiska saker. Ni som redan varit där: har ni några tips på nåt vi absolut inte får missa?

Planerar också att ta en shoppingrunda på apoteket rätt snart. Har ni några tips på vad man absolut bör ha hemma den första tiden? 

(På apotekets hemsida har de ett komma-hem-paket som innehåller lite allt möjligt som verkar bra, nån som funderat på att köpa? www.apoteket.se/privatpersoner/levamedsmabarn/common/produktinformation.aspx Men är det värt att lägga 350 spänn på det (vet inte om man behöver allt). Bröstvärmare har jag hört kan vara bra att ha iom att det kommer vara rätt kallt när barnet föds. Och Purelan såklart.)

Efter U-red och apoteket är det bara lite som ska inhandlas till bb-väskan (även där tar jag tacksamt emot tips) sen ska det väl äntligen vara klart med allt hoppas jag.

Hoppas ni vill dela med er av tips ni har eller har fått Solig

• englasmamma86
    martinajulia skrev 2013-11-08 19:02:05 följande:
    Jippie! Imorn bär det av till Ullared. Hoppas på att kunna få tag i massa praktiska saker. Ni som redan varit där: har ni några tips på nåt vi absolut inte får missa?

Planerar också att ta en shoppingrunda på apoteket rätt snart. Har ni några tips på vad man absolut bör ha hemma den första tiden? 

(På apotekets hemsida har de ett komma-hem-paket som innehåller lite allt möjligt som verkar bra, nån som funderat på att köpa? www.apoteket.se/privatpersoner/levame dsmabarn/common/produktinformation.aspx?Varuid=P10 021 Men är det värt att lägga 350 spänn på det (vet inte om man behöver allt). Bröstvärmare har jag hört kan vara bra att ha iom att det kommer vara rätt kallt när barnet föds. Och Purelan såklart.)

Efter U-red och apoteket är det bara lite som ska inhandlas till bb-väskan (även där tar jag tacksamt emot tips) sen ska det väl äntligen vara klart med allt hoppas jag.

Hoppas ni vill dela med er av tips ni har eller har fått Solig
    länken funka inte men jag hade bröstvärmare när dottern föddes i mitten av mars 2008, fick kämpa med återkommande mjölktstockningar,hög feber och allmänt bara kass av frossa.. gjorde så jäkla ont i brösten och gick jag ut och börja frysa grät jag av smärtan i brösten så mina värmare var välanvända iaf. =)
Svar på tråden BF januari 2014