• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LivetEnligtSandra
    Kattamaja skrev 2013-11-19 12:13:00 följande:
    Vi har 42 dagar kvar, men jag har en känsla av att leveransen sker nån gång mellan 13-18 dec... Men vi får se, det här är ju trixiga trean för barnets skull är det bra om jag går över tiden!
    Då har ju du BF på nyårsafton! :D Vad coolt...
  • Kattamaja
    LivetEnligtSandra skrev 2013-11-19 12:34:07 följande:
    Hehe. Jag ska ha 2an och jag VILL gå över tiden för barnets skull! har BF 1 Januari, men ser inte så ljust ut med tanke på att 1an kom 2 veckor tidigare :P

• Kattamaja
    LivetEnligtSandra skrev 2013-11-19 18:11:20 följande:
    Då har ju du BF på nyårsafton! :D Vad coolt...

Ja, vi har fått några kommentarer om det kan man väl säga Fast när vi var på RUL och de satte det datumet kändes det inte lika kul...
  • Kramardig

Jag har ju BF den 7 januari, hoppas innerligt att bebis vill hålla sig inne åtminstone till BF. Men oavsett om det blir 2013 eller 2014 kommer alla vi bli lika glada iaf =)

• syskonlängtan14

och här är de 57 dagar kvar :) Jag hoppas på lite tidigare leverans i alla fall några dagar då jag vet jag har min mamma som kommer bo här hos oss då.

Hur gör ni andra med syskon och så. har ni familje i närheten?

• Kramardig
    syskonlängtan14 skrev 2013-11-19 20:23:57 följande:
    och här är de 57 dagar kvar :) Jag hoppas på lite tidigare leverans i alla fall några dagar då jag vet jag har min mamma som kommer bo här hos oss då.

Hur gör ni andra med syskon och så. har ni familje i närheten?

Vi har min mamma med sambo ca 20-30min bort och min syster bor bara 15min bort. Skulle det krisa sig så har vi vänner som skulle kunna ställa upp. 

Det känns lite konstigt nu när vi har sonen som snart blir 3 år. När han föddes så hade man störst fokus på bb-väskan ;) Med sonen blev jag dessutom igångsatt så det var lite planerat. Den här gången kanske det blir mer som "vattnet går, värkar, åk!" Spännande! 
  • tulip79

Vi har svärmor/farmor närmast. Hon bor 10 min hemifrån, åt förlossningshållet till. Hon är pensionär o kan förhoppningsvis rycka in med kort varsel. Sist gick jag över 14 dagar o fick första värken 07.45, det hade passat bra med morgonvärkar igen . Även om jag gärna avstår att gå över så många dagar. Sonen fyllde 2 i okt. Han träffar henne varje vecka så de känner varandra väl! Nu är det bara att vänta tills den där inne känner sig redo för att komma ut!

• NorasMamma

Har min mamma 5min bort, sambons syster bor granne med oss och mina svärföräldrar 20bort. Men lämnar helst bara till mamma då hon är inskolad på lillans medicinering (hon har epilepsi) Men är orolig då sambon har jourvecka i närheten av bf.. Men förhoppningsvis går det inte så fort så att han hinner hem.

Funderar mycket runt bilen. Lillans stol sitter ju i våran bil men den skulle ju mormor behöva om dom ska komma på bb. Så antingen ska vi byta bil men tänk om man läcker vatten och geggar ner deras bil.. Eller ska vi flytta stolen men som sagt vet ju inte hur bråttom vi har. Hur gör ni andra som har syskon med bilstol? Hon har den andra stolen som är lite bökig att sätta in.

• Madicken01
    NorasMamma skrev 2013-11-20 09:08:18 följande:
    Har min mamma 5min bort, sambons syster bor granne med oss och mina svärföräldrar 20bort. Men lämnar helst bara till mamma då hon är inskolad på lillans medicinering (hon har epilepsi) Men är orolig då sambon har jourvecka i närheten av bf.. Men förhoppningsvis går det inte så fort så att han hinner hem.
    Funderar mycket runt bilen. Lillans stol sitter ju i våran bil men den skulle ju mormor behöva om dom ska komma på bb. Så antingen ska vi byta bil men tänk om man läcker vatten och geggar ner deras bil.. Eller ska vi flytta stolen men som sagt vet ju inte hur bråttom vi har. Hur gör ni andra som har syskon med bilstol? Hon har den andra stolen som är lite bökig att sätta in.

Vet inte vilket sjukhus ni föder på men många BB är mycket restrektiva med besök även av syskon men det är ju så klart beroende på hur länge man ligger kvar. Ligger man flera dagar så är det klart att man vill att syskon skall få komma...
    Kanske din man kan åka och hämta dottern vid besöket så löser det sig med barnstolen?!
Svar på tråden BF januari 2014