• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Allinrep

När min syster fick barn förra året åkte jag och mamma till bb dagen efter för att hälsa på. Vi fick inte gå in på bb men min syster kom ner med bebisen till ett annat utrymme där vi fick vara (Östra Sjukhuset, Göteborg). När jag föder i januari vill jag gärna att mamma kommer och hälsar på mig också, även om det måste göra ont att flytta på sig så tidigt. Inte för att det är så nödvändigt, men det känns rätt att "mormor" får se det lilla barnbarnet med en gång.

60 dagar kvar :)

Väntar första barnet 20 januari 2014.
  • Madicken01
    NorasMamma skrev 2013-11-21 11:37:18 följande:
    Syskon får komma på bb annars får man ta emot besök i biblioteket. Fick lillan i december och då hade vi besök. Att han hämtar henne är lite drygt då vi har 8mil enkel väg till bb...

Ja det förstår jag. Ni kommer säkert på någon lösning :)
  • tulip79

Med förra/första barnet stannade vi ett dygn efter han fötts. Var alltså på sjukhset i 1,5 dag. Planen är att göra det samma denna gången oxå, om allt går bra. Då behövs inget besök av nån släkt. Annars får nog sambon hämta sonen hos farmor o kanske henne med. Hon har ingen barnstol. Men vi har 7 mil enkel väg... och jag förväntar mig snö o dåligt väglag i januari. Men det oroar jag mig inte för. Inte än i alla fall.

• Sante

:D då var sista jobbpasset gjort!! Det får firas med magplask och kladdkaka ikväll! :D

• syskonlängtan14

Jag tyckte de var jätte mysigt med besök. Farmor och farfar kom först och sen min syster. Behagar bebisen komma när mamma är här så vill jag självklart att hon ska komma och hälsa på på bb också. Hamnar man på själva bb är de besök utanför avd. och hamnar man på lätt bb får man ta med dem in på rummet. Sen vet jag inte om de har andra regler i och med att de är mitt i RS-virusets favvomånader....

• 84Johanna

Uj uj uj vad det känns obehagligt när lillasyster borrar sig neråt..det känns ju som att hon tittar ut..

Elin 101016
  • Madicken01
    Sante skrev 2013-11-21 15:58:03 följande:
    :D då var sista jobbpasset gjort!! Det får firas med magplask och kladdkaka ikväll! :D

Ååå va härligt!
    "Boa" och njut :)
  • Veronica76

Vill varna/informera/tipsa er så ni inte råkar ut för samma sak som mig.

I lördags kväll började jag få ont i ryggslutet, tänkte jag var överansträngd efter att ha gått mkt.
    På söndag morgon var smärtan värre och det bara eskalerade.
    Vi befann oss då i gbg och skulle hem till Sthlm med flyg. Det var bara att bita ihop och inte visa så mkt av smärtan.
    Ville ju inte riskera att bli nekad att få åka med. Visste att det inte var värkar men att ngt ändå inte var som det skulle.

På flyget kräktes jag, då av smärtan trodde jag. Personalen var supersöta.
    Väl på Bromma så var det hem direkt för att testa att ligga på värmedyna. Vilket inte hjälpte.
    Ringde 1177 och blev kopplad till förlossningen. Åkte in dit omgående för kontroll. Skönt att man då ha 5 min bilväg.

Dom misstänkte direkt att det var ngt med njuren. Magen var inte påverkad på ngt sätt men det var jag aldrig orolig för.

Kräktes mer och fick feber, blev inlagd för natten och fick en massa smärtstillande och antibiotika blev inatt snabbt.
    Dagen efter var det ultraljud av njuren och besked.
    Smärtan hade dock avtagit på måndag morgon vilket var en oerhörd lättnad!
    Kan inte med ord beskriva hur ont det gjorde. En förlossning kändes som en barnlek....

Det visade sig att jag hade njurbäckeninflammation. Alltså en urinvägsinfektion som gått uppåt.
    Har haft uvi förut men inte som gravid och eftersom jag inte haft ont när jag kissat så misstänkte jag aldrig det. Men tydligen så får man inte ont på samma sätt som gravid då muskulatur slappnar av.

Så här i efterhand borde jag ju sett tecken, sprang på toa hela helgen utan att det kom ngt och vilket oxå ledde till att dum som jag var drack mindre för att slippa springa.

Så var uppmärksam på om du springer på toa oftare och kolla genast upp om det är uvi som är på G!

Är nu sjukskriven i 2 v och vilar upp mig mycket som möjligt!

Var rädda om er!

• youandme

Veronica76 - usch! Tur att dom hittade felet iaf.

Ni som har djur, beter dom sig annorlunda nu när ni är gravid? Min katt har sen någon vecka tillbaka börjat sova alldeles intill min mage (vilket hon inte gjort tidigare) och så "pratar" hon med mig mycket oftare än innan.

• Allinrep
    youandme skrev 2013-11-22 14:03:16 följande:
    Veronica76 - usch! Tur att dom hittade felet iaf.

Ni som har djur, beter dom sig annorlunda nu när ni är gravid? Min katt har sen någon vecka tillbaka börjat sova alldeles intill min mage (vilket hon inte gjort tidigare) och så "pratar" hon med mig mycket oftare än innan.
    Jag har tre katter. En av dem började sova i min säng varje natt i början, något han aldrig hade gjort förut. Men han slutade med det när jag fick svårt att ligga still, så nu är det väl bara någon natt varannan vecka kanske. Jag märker inga skillnader på de andra två katterna, förutom att deras beteende blir lite annorlunda nu när det är för kallt för att vara ute hela dagarna. Eller... En av dem har faktiskt börjat vilja sova vid mina ben när jag ligger i soffan, det har hon inte heller gjort förut... Men det kan ju ha att göra med att jag inte brukade ligga still i soffan hela dagarna förut, så jag vet inte om det har med graviditeten att göra eller inte. Det är ju svårt att veta varför :)
    Väntar första barnet 20 januari 2014.
Svar på tråden BF januari 2014