• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kramardig

Än så länge har jag inte fått några nya bristningar. När jag väntade Isac fick jag några på magen och på brösten i v.37.

Men det är många som får bristningar efter förlossningen!

• sunnydays

Jag jobbar 4 dagar i veckan nu, rätt så långa dagar oftast. men 4 dec är sista dan så då ska resten av tiden bara gå till att förbereda och fixa inför lillan. Och mysa en massa med sambon, nu äter jag och sen lägger mig nästan direkt jag kommer hem. Sover så galet dåligt på nätterna och går upp massa gånger

• syskonlängtan14

Jag jobbar heltid fortfarande och oj vad förvånad jag är över detta. Trodde jag skulle bli sjukskriven tidigare denna grav för foglossningar men verkar än så länge som foglossningarna håller sig borta... 5 veckor kvar att jobba och jag längtar tills jag får gå hem.... Vilket inte är likt mig eftersom jag annars tycker måndagar är roliga för då är de jobb igen ;) Men nu är de tungt och jag längtar efter att få gå hemma igen. Troligtvis är de bara så några månader efter bebben kommit och sen längtar jag till jobb igen men då får jag väl hälsa på lite oftare på jobb :)

• verkar
    84Johanna skrev 2013-11-15 20:41:10 följande:
    Har ni får några cravings?
    Elin 101016

Is, tur att det inte finns nån ute så slipper jag bli sugen. Det var jobbigt förra gång då jag också ville äta is.
    Ursäkta min dyslexi
  • syskonlängtan14
    84Johanna skrev 2013-11-15 20:41:10 följande:
    Har ni får några cravings?
    äta i allmänhet! kanske inte något speciellt men att äta oja de får ju gärna var sött på kvällarna. 
  • Allinrep
    svalan skrev 2013-11-15 10:20:11 följande:
    Ja nu rusar tiden :D 

Jag går in i v. 33 idag, lillen växer på så det knakar. Har smörjt med olja hela graviditeten men har nu fått en bristning nedan för magen, och fler lär det bli eftersom det är några veckors växande kvar.

Längtar så efter plutten! BF 10/1.

Jobbar ni andra heltid eller är många sjukskrivna/har graviditetspenning?

Jag jobbar heltid men det börjar bli riktigt tungt nu, ont som tusan i fogarna. Vaknar hela tiden på nätterna, antingen av fogarna eller så är man kissnödig :P  

Jag har BF 20/1 och tycker det är alldeles för lång tid kvar, vill ju ha min första bebis :)

Inga nya bristningar än, bara de jag fick som tonåring när jag växte på höjden.

Jag jobbar som programmerare hemifrån med fria arbetstider. Har egentligen avtal för 50% deltid men chefen har förståelse för att jag inte orkar med så mycket. Får så fruktansvärt ont i ryggen efter 1-3 timmar så jag börjar dagen med jobb tills det bränner i ryggen och sen spenderar jag resten av dagen antingen med promenader eller liggandes på soffan. Åker och "hämtar" sambon på hans jobb ibland också (jag blir lite sällskapssjuk här hemma), men att sitta på spårvagnen är nästan lika illa som att jobba vid datorn.

Jag är imponerad av alla er som fortfarande jobbar heltid. Starkt jobbat!
    Väntar första barnet 20 januari 2014.
  • Wilmis07

Jag jobbar mitt sista pass på söndag,sen blir det graviditetspenning för min del,så skönt.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • martinajulia

Jag jobbar deltid, 6 timmar per dag o hoppas på att kunna göra det till den 23:e december som det är planerat.

Jag har inga cravings alls. Dricker dock otroligt mkt apelsinjuice men det gjorde jag även ibland innan jag blev gravid också. räknar det därför inte som nåt craving eftersom det inte är hela världen om den råkar vara slut. Tycker mest att det är så mkt godare än vatten när jag är törstig. Så gissa vad som kommer finnas i min sportflaska under förlossningen :))

Svar på tråden BF januari 2014