• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Orion

Jag är gravid i vecka 30 och har nu i några dagar haft en öm punkt i magen nere till vänster. När jag har suttit en stund och reser på mig gör det jätteont. När jag trycker på stället gör det jätteont. Någon som känner igen detta och kan veta vad det är? Pratade med förlossningen men så länge bebisen rörde sig som vanligt ville de inte kolla mig.

• 84Johanna

Klockan 4 natten till idag låg jag vaken och funderade på mitt förlossningsbrev. Det som jag känner mest fasa över är att BM ska in och känna hur mycket jag är öppen. Eftersom jag fick snitt med första räknas jag som förstföderska och har inte varit med om detta innan. Jag vet ju att dom måste känna men inget onödigt pillande en gång i kvarten!

Samt att studenter får vända sig till nån annan..hos mig är dom inte välkomna, Det är kanske egoistiskt då dom måste lära sig men då får dom vända sig till nån som är bekvämare i sin förlossning.

Elin 101016
  • LeaveMeAlone
    84Johanna skrev 2013-11-14 20:49:33 följande:
    Klockan 4 natten till idag låg jag vaken och funderade på mitt förlossningsbrev. Det som jag känner mest fasa över är att BM ska in och känna hur mycket jag är öppen. Eftersom jag fick snitt med första räknas jag som förstföderska och har inte varit med om detta innan. Jag vet ju att dom måste känna men inget onödigt pillande en gång i kvarten!

Samt att studenter får vända sig till nån annan..hos mig är dom inte välkomna, Det är kanske egoistiskt då dom måste lära sig men då får dom vända sig till nån som är bekvämare i sin förlossning.

Upplevde inte att dom var och kikade eller pillade i onödan där nere. Men det är ju bara att skriva med i fl-brevet att du inte är bekväm med gynundersökningar och att du gärna ser att det hålls nere till ett minimum.  Studenter behöver man absolut inte ha dåligt samvete för att man inte vill ha. Finns gott om personer som inte bryr sig som de kan lära sig på.  
  • Oh baby
    84Johanna skrev 2013-11-14 20:49:33 följande:

Jag upplevde heller inte att de var där nere i onödan. Ja en vaginal undersökning vid inskrivningen och sen tycker jag att det var länge till nästa gång. Jag kände att jag kom nära krystvärkar och att jag nog var helt öppen, men de undersökte mig inte ändå förän jag fick dra till med att det kändes som att jag skulle bajs (vilket det inte gjorde men jag förstod känslan av det) så visste jag att om jag sa det skulle de bry sig. Då var jag öppen 10 cm och allt var utplånat. Så jag fick snarare "tjata" till mig en vaginal underökning med första. Medandra var jag öppen 10 när jag kom in så tja, där vart det bara en ;)
  • Josefine02

Orion: jag är också i v. 30 och har liknande smärtor som du fast mest på höger sida. Det liksom drar och spänner och gör jätte ont när jag rör mig! Jag har inte ringt in men jag googlade (ajabaja) och det verkar som att det är vanligt och att det är ligamenten som gör ont! Hur mår du nu och har du pratat något mer med förlossningen? Mitt började igår, haft ont under natten men nu på morgonen är det bättre. Vi får se hur det ter sig :)

• svalan

Ja nu rusar tiden :D 

Jag går in i v. 33 idag, lillen växer på så det knakar. Har smörjt med olja hela graviditeten men har nu fått en bristning nedan för magen, och fler lär det bli eftersom det är några veckors växande kvar.

Längtar så efter plutten! BF 10/1.

Jobbar ni andra heltid eller är många sjukskrivna/har graviditetspenning?

Jag jobbar heltid men det börjar bli riktigt tungt nu, ont som tusan i fogarna. Vaknar hela tiden på nätterna, antingen av fogarna eller så är man kissnödig :P  

• Burberry

Jag jobbar halvtid i vårt eget företag, så har möjlighet att själv välja lite vad jag gör och hur mycket. Planerar jobba ända fram till förlossning, med paus 2v vid jul när barnen har jullov från dagis.

Ska på simskola med barnen imorgon förmiddag, så var aktuellt idag med rakning o lacka naglar. Och oj, vad invecklat det plötsligt blivit, speciellt att nå tårna Undrar hur tusan jag lyckades förra graviditeten när jag var betydligt större? Rakningen skötte jag då i badkaret, men minns inte alls jag hade problem med tålackandet, måste ha haft bättre teknik då.

Haft maken på jobbresa några dagar, ska bli skönt när han igen kommer hem ikväll! Brukar annars bara tycka det är skönt när vi på egen hand kan hitta på program några dagar, men nu med renovering i huset o trotsiga barn o deras aktiviteter blev det nästan för mycket. Stressar runt varje dag känns det som.

Kliar också i fingrarna att börja julpynta, men med byggdamm i huset känns det lite onödigt ännu åtminstone.

• Aadomeniqe
    svalan skrev 2013-11-15 10:20:11 följande:
    Ja nu rusar tiden :D 

Jag går in i v. 33 idag, lillen växer på så det knakar. Har smörjt med olja hela graviditeten men har nu fått en bristning nedan för magen, och fler lär det bli eftersom det är några veckors växande kvar.

Längtar så efter plutten! BF 10/1.

Jobbar ni andra heltid eller är många sjukskrivna/har graviditetspenning?

Jag jobbar heltid men det börjar bli riktigt tungt nu, ont som tusan i fogarna. Vaknar hela tiden på nätterna, antingen av fogarna eller så är man kissnödig :P  
    Attans för bristningar.. jag har fått lite nya på sidan.. annars har jag klarat mig rätt bra =)

Jag är hemmafru så jag är hemma och latar mig :)
  • Sante

Josefine02; exakt samma här och jag hade bm besök idag och du har helt rätt. Det är ligamentet så inget farligt men jäkligt ont!!! ;)

Svar på tråden BF januari 2014