• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Veronica76
    HimmelHav skrev 2013-11-28 07:24:55 följande:

Hihi känner igen mig. Började storgrina när dottern (1,5 år) satt och drack vällingen själv i en korgstol i badrummet och mannen stod framför spegeln och höll på med sitt. Tyckte att hon såg så ensam och bortglömd ut! :'-( Vilken annan dag som helst hade jag bara lyft upp henne och gosat lite. Nu fick jag en tagg i hjärtat och grät istället! Här får man två UL, ett i v.12 när de gör KUB-test (frivilligt dock) och ett obligatoriskt i v. 20. Jag håller med om att det är märkligt att det inte är samma överallt! Så olika är vi blivande mammor inte från län till län smile5.gif Jag får såna sjuka kramper i vaderna nu senaste tiden!! Det händer alltid på natten och jag väcks av det. Jag MÅSTE upp och röra på mig, får inte bort det annars. Kan komma i båda vaderna samtidigt eller bara ena. Några tips? Dricker mer än normalt med vatten så det borde inte vara vattenbrist...
    Testa att ta lite salt under tungan när krampen kommer, brukar kunna få det att släppa.
  • Josefine02

Min svärmor tipsade om att ha en kniv under madrassen om man har kramp på nätterna. Haha! Jag har inte provat det för, för mig hjälper det att bara vinkla fötterna uppåt och stretcha vaderna typ så fort jag känner att jag får kramp så försvinner det!

• Chaplin89

HimmelHav: Min bm sa att det är vanligt med magnesiumbrist eller kalkbrist när man är gravid och man kan då få dessa vadkramper. Köp tillskott på Apoteket (magnesium) och drick mera mjölk, ät mera ost!!

• Tokfrans
    84Johanna skrev 2013-11-28 14:47:32 följande:
    v.32 nu. Det börjar bli fullt i magen. målet är att komma över årsskiftet sen är hon välkommen precis när hon vill.
    v.32 imorgon, och säger samma, han får komma efter nyår, inte innan :P
  • syskonlängtan14

Ja vi har samma funderingar här kan födas på nyårsdagen kl 00,05 men inte nyårsafton eller innan dess. Men de är fritt fram så fort januari är här :) Tyvärr så går de ju inte att styra över....

• tulip79
    HimmelHav skrev 2013-11-28 07:24:55 följande:
    Hihi känner igen mig. Började storgrina när dottern (1,5 år) satt och drack vällingen själv i en korgstol i badrummet och mannen stod framför spegeln och höll på med sitt. Tyckte att hon såg så ensam och bortglömd ut! :'-( Vilken annan dag som helst hade jag bara lyft upp henne och gosat lite. Nu fick jag en tagg i hjärtat och grät istället! Här får man två UL, ett i v.12 när de gör KUB-test (frivilligt dock) och ett obligatoriskt i v. 20. Jag håller med om att det är märkligt att det inte är samma överallt! Så olika är vi blivande mammor inte från län till län Jag får såna sjuka kramper i vaderna nu senaste tiden!! Det händer alltid på natten och jag väcks av det. Jag MÅSTE upp och röra på mig, får inte bort det annars. Kan komma i båda vaderna samtidigt eller bara ena. Några tips? Dricker mer än normalt med vatten så det borde inte vara vattenbrist...

Det enda som fungerar mot mina nattliga vadkramper är att sätta mig på sängkanten o pressa det krampande benet (foten) så hårt jag kan ner i golvet. Då brukar smärtan försvinna efter en minut eller två.
  • Veronica76

Var och kollade SFmått idag då det avvek förra gången. Nu har det stått still i 2v så det blir TUL inom kort.

SF mått är på 29 och jag är i v 34+2.

Men eftersom det är full rulle i magen så känner jag ingen oro.

• 84Johanna

Jag gjorde ett stooort misstag idag! Jag tittade på förlossningsfilmer på youtube. OMG! Om jag var negativ till vaginal förlossning innan (enligt min BM är jag det) så är jag förfärad och längtar inte tills det är dags nu.

Fick snitt med första så det är det enda jag känner till. Jag vet ju att tusentals kvinnor föder barn varje dag men det gör mig inte direkt bekvämare i saken.

• Tokfrans
    84Johanna skrev 2013-11-29 21:41:08 följande:
    Jag gjorde ett stooort misstag idag! Jag tittade på förlossningsfilmer på youtube. OMG! Om jag var negativ till vaginal förlossning innan (enligt min BM är jag det) så är jag förfärad och längtar inte tills det är dags nu.

Fick snitt med första så det är det enda jag känner till. Jag vet ju att tusentals kvinnor föder barn varje dag men det gör mig inte direkt bekvämare i saken.
    hehe, kollar på de dagligen och ser när dom blir klippta osv och de gör ont i tippelippan hahha.

Men ser faktiskt i fram emot de på ett sätt. En upplevelse, både läskig men 'ändå underbart.
Svar på tråden BF januari 2014