• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Trollfia
    Patricia1984 skrev 2013-11-24 19:31:23 följande:
    Om exakt en vecka är vi i december månad och då kommer vi kunna säga att nästa månad ska vi ha barn Glad

Åh vad jag längtar =)
  • Fru Persson
    84Johanna skrev 2013-11-24 09:48:14 följande:
    64 dagar kvar nu. Och vi har fortfarande inte gjort nåt här hemma. Det är nog som alla säger att det är inte så bråttom med andra. 

Mannen rev tapeter på kontoret i veckan och de nya ska beställas snart. Jag har plockat fram 50/56 kläderna och ska tvätta dom nån dag. Men det är vad som är gjort.

Sen kollar jag  "onödiga" saker så som babygym istället.. 

Jaja, et blir nog bra i slutänden ;) 

På oss skiljer det bara 3 dagar, har 60 dagar kvar och här håller vi också på att renovera. Sonens nya rum skall vara klart innan mitten på december, sen ska bebisen saker upp från källaren. Och då äntligen ska jag få börja tvätta kläder och fixa, kliar i fingrarna men vill avsluta en sak i taget. 

Siktar på att ha allt färdigt runt nyår så att vi inte väntar allt för länge  :) Men som sagt det löser sig :) 
  • Burberry

Skönt vi är flera i renoveringssvängen som inte redan har allt klart för bebis!

55 dagar kvar här. Sonens rum bara lite småinredning kvar, i bebisens rum ska väggar o golv spacklas o tapetseras / målas ännu, samt garderob få inredning. Börjar tvätta upp bebiskläder först när hela rummet klart. Inte nervös att inte hinna, trots att tvillingarna föddes i vecka 35. Och skulle jag mot förmodan inte hinna, så är ju nog maken kapabel att leta efter o tvätta bebiskläderna medan vi är på sjukhuset.

Men som sagt, räknar nu nog med att gå till vecka 38 minst denna gång, har flera julfester o julkryssning inplanerat i december.

Julklappar åt barnen våra har jag dock redan köpt färdigt, likaså julpyntat huset.

Glad över att få må såhär bra, och vara pigg denna graviditet. Tycker vi är mera på vift än hemma nu just, aldrig jag hade orkat vara lika mycket igång förra graviditeten. Nackdelen med att få må såhär bra är ju att jag nu inte alls känner mig klar med barnafödandet ännu, tanken på en fyra lockar redan.. Maken var väl först egentligen redan ganska nöjd med två..

• HimmelHav

Vad härligt att läsa om er! Har inte varit inne på ett tag. Kul att få göra iordning ett nytt rum till bebis... Våra två skall dela rum de första åren, vi vet att det blir en tjej till så vi behåller den rosa tapeten Måste dock köpa en spjälsäng till, nr ett har inte växt ur sin än eftersom hon bara är 1,5 år. Hon älskar sin säng och sover jättebra i den. Jag tänker dock att bebisen kommer att ligga mellan oss i vår säng de första månaderna så det är ingen panik. Tokfrans: mår du bättre nu? Jag har också känt av hugg lite då och då. Tar det mest som ett tecken på att det växer och att jag kanske borde vara lite mer stilla Annars mår jag helt ok nu. Foglossningen gör faktiskt mindre ont nu i v.33 än tidigare så det är skönt. Var illamående och yr igår och tyckte inte att jag kände bebisen på hela dan så vi åkte in för att få höra hjärtljuden. Allt såg fint ut och när vi gick så sa vi "ses i januari!" Hoppas verkligen att det blir så. Har fullt förtroende för förlossningspersonalen här!

• syskonlängtan14

Nån mer som blivit extra bölig de sista veckorna.

Idag har varit en skit dag och jag har varit på såå dåligt humör hela dagen. arbetskamraterna har tittat konstigt på mig och nån har frågat. De är inte riktigt likt mig. Men vi har strul med sonen på dagis han vill inte dit de är jobbigt och läskigt på dagis. Kan gråta hysteriskt i 10 min innan vi ska åka så man får trösta eller skrika i bilen på vägen dig och vägra gå in på dagis. De började andra dagen han var på "de nya dagiset"  (de är i moduler nu för dem renoverar de gamla dagiset)  Fröknarna på dagis har inte märkt någon förändring utan han är glad och leker som vanligt. Han har strula egentligen hela första året mer eller mindre och då tog jag de bra. Men nu vill jag veta vad de är han är rädd för och jag har tårarna i halsen varje dag jag åker därifrån. Vet att gravhormonerna hjälper till en hel del...

Var bara tvungen att skriva av mig lite... 

• Kramardig

Nu har jag fått den hemska foglossningen som jag bara läst om ochaldrig upplevt tidigare. Jag kan gå, men jag går som en gammal ttant och det gör såå ont!

Det är nästan en konstant värk på "mutt-benet", vad heter det? Venusberg? Sen strålar det ut mot ljumskarna och vidare till ena höften. Jag tror jag har det ganska lindrigt med tanke på att vissa sitter i rullstol men det gör riktigt ont! Kan inte lyfta tyngre saker utan att det hugger till ordentligt.

Vad gör jag nu? Har bestämt att jag ska sluta jobba nu, men annars? Vad kan hjälpa mot denna smärta?

• verkar
    Kramardig skrev 2013-11-25 22:07:27 följande:
    Nu har jag fått den hemska foglossningen som jag bara läst om ochaldrig upplevt tidigare. Jag kan gå, men jag går som en gammal ttant och det gör såå ont! Det är nästan en konstant värk på "mutt-benet", vad heter det? Venusberg? Sen strålar det ut mot ljumskarna och vidare till ena höften. Jag tror jag har det ganska lindrigt med tanke på att vissa sitter i rullstol men det gör riktigt ont! Kan inte lyfta tyngre saker utan att det hugger till ordentligt. Vad gör jag nu? Har bestämt att jag ska sluta jobba nu, men annars? Vad kan hjälpa mot denna smärta?

Graviditetsbälte och ett besök hos sjukgymnasten. Jag har också ont men det är musklerna som inte orkar sa läkaren.
    Ursäkta min dyslexi
  • majpan

Var på 30 års fest i lördags vilket var jättetrevligt, men oj vad det tog på! Kom inte i säng fören halv tre och då hade jag massa sammandragningar och vaknade säkert fem gånger under natten av kramp i vaderna. Vart lite orolig ett tag. Känns som jag verkligen överansträngde mig och nu har jag fått ont i halsen och är alldeles tung i huvudet. Glömmer nästan bort att jag är gravid ibland och måste ta hand om mig lite extra..:/

• Josefine02

Så sa min sjukgymnast med! Att det är mina muskler som gör ont inte foglossningar! Frustrerande deluxe. Vad göra liksom? Längtar tills plutten är här så man får tillbaka sin kropp en aning!

Förresten så måste jag tipsa om en grej! Som min kusin tipsade mig om! Att sova på ett sidenlakan, det blir så sjukt mycket lättare att vända sig om på nätterna då! Jag vaknar oavsett men man glider över på ett smidigare sätt! Jag har sovit med det i en månad nu och inte en chans att jag tar bort det föräns jag ploppat ut ungen! ;)

• mammatillE11

Måste bara få dela med mig av en konstig känsla. Jag har ingen som helst lust att ta fram bebiskläderna, montera spjälsängen eller fixa med vagnen och allt det mysiga som hör till innan bebis kommer.

Är i v.33 med andra barnet och har under senare delen av graviditeten haft en konstig känsla av att det är något "fel" på barnet. Att det ska vara utvecklingsstört eller ha någon sjukdom.

Någon fler som känner så? Jag har börjat koppla ihop det och tänka att jag inte har någon lust med allt fixande för att bebisen inte är okej. Jättekonstigt jag vet:/

Svar på tråden BF januari 2014