• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Jossehaugen
    youandme skrev 2013-11-22 14:03:16 följande:
    Veronica76 - usch! Tur att dom hittade felet iaf. Ni som har djur, beter dom sig annorlunda nu när ni är gravid? Min katt har sen någon vecka tillbaka börjat sova alldeles intill min mage (vilket hon inte gjort tidigare) och så "pratar" hon med mig mycket oftare än innan.

Min hund vill sova på eller jättenära magen om nätterna. Jag tror att dem hör hjärtljuden från bebis. Och att dem får en trygghet av det
  • englasmamma86

Min ena katt är väldigt vaktig om mig och ska alltid ligga på min mage eller precis bredvid när jag får putta ner han hundra gånger , till slut ger han upp men har alltid tassarna på mig. Spinner och myser hela tiden. Tror absolut han hör bebisens hjärta.

• youandme

Hade inte tänkt på det där med hjärtljuden... Men känns ju inte som en helt dum ide.

Imorse la sig min katt intill magen igen, och då sparkade bebisen precis på katten! :) fick mig ett gott skratt.

• syskonlängtan14

Min katt har sen jag blev gravid igen börjat sova i vår säng igen och gärna på mig.precis som vid förra grav. så de kan bli lite trångt när sonen ligger tätt intill ryggen och katten raklång uppe på sidan.

• 84Johanna

64 dagar kvar nu. Och vi har fortfarande inte gjort nåt här hemma. Det är nog som alla säger att det är inte så bråttom med andra. 

Mannen rev tapeter på kontoret i veckan och de nya ska beställas snart. Jag har plockat fram 50/56 kläderna och ska tvätta dom nån dag. Men det är vad som är gjort.

Sen kollar jag  "onödiga" saker så som babygym istället.. 

Jaja, et blir nog bra i slutänden ;) 

• tulip79

Jag har bara 43 dagar kvar till bf med andra barnet. Har tagit ner lite bebiskläder från vinden (storebrors) och skrivit upp en lista på vad som ska med till förlossningen. Sen har vi inte gjort så mycket mer. Sambon har bokat tid för att koppla ur airbagen så vi kan ha babyskyddet i bilen.

Det är gott om tid så vi hinner nog med det vi ska! Speciellt om jag ska gå över 14 dagar igen... 

• c4trin

Enda skillnaden på våra katter e att de ramlar av magen om de ska ligga hos mig och ligger hellre i knäet. Magen e mest ivägen om man frågar dem haha. Annars e de ingen skillnad alls nej!

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Tokfrans

Har inga djur här hemma, men morsan har en labrador som man växt upp med och han blev väldigt mysig och beskyddande av mig direkt, gick alltid vid min sida, vart jag än gick, toa allt. Ingen fick komma nära mig ute på promenaden och kollade hela tiden så jag gick efter han, och om vi gick bland kullar så vänta han snällt att jag skulle komma ner oskadd (vilket han aldrig gör, hans ska ner snabbt och lukta överallt)  :P
    Log jag i soffan så skulle han prompt ligga vid mig så hans huvud va vid magen.
    Men nu har han inte långt kvar, är 14 år och dövheten har tat sin gång, och börjar bli stel i kroppen. Hoppas lille prinsen får träffa han innan han går bort <3 kommer bli en tung dag..min bästa vän..ne fyfan blir tårögd att bara skriva om de

• Patricia1984

Om exakt en vecka är vi i december månad och då kommer vi kunna säga att nästa månad ska vi ha barn Glad

• Tokfrans

Fick så jäkla ont i magen idag, massa hugg över hela magen, dock inget tryck ner men kunde inte ligga ner eller sitta upp. Är de nått jag borde va vaksam över?

Testade bada men de gick inte över. Hade de i drygt 3-4 timmar innan de la sig 

Svar på tråden BF januari 2014