• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • debbie85
    84Johanna skrev 2013-11-29 21:41:08 följande:
    Jag gjorde ett stooort misstag idag! Jag tittade på förlossningsfilmer på youtube. OMG! Om jag var negativ till vaginal förlossning innan (enligt min BM är jag det) så är jag förfärad och längtar inte tills det är dags nu. Fick snitt med första så det är det enda jag känner till. Jag vet ju att tusentals kvinnor föder barn varje dag men det gör mig inte direkt bekvämare i saken.

Kan tipsa om dyktekniken och boken "Föda utan rädsla" av Susanna Heli. Tycker alla som ska föda barn borde läsa den boken, inte bara förlossningsrädda. Har inte fött några barn själv men läst 100-tals förlossningsberättelser av kvinnor som fött med dyktekniken/Föda-utan-rädsla-verktygen och den metoden/tekniken verkar överlägsen all annan profylax. (Plus att jag jobbat på förlossningavdelning och varit med på ca 300 förlossningar.)
    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140106. <3
  • debbie85

Kan tipsa om dyktekniken och boken "Föda utan rädsla" av Susanna Heli. Tycker alla som ska föda barn borde läsa den boken, inte bara förlossningsrädda. Har inte fött några barn själv men läst 100-tals förlossningsberättelser av kvinnor som fött med dyktekniken/Föda-utan-rädsla-verktygen och den metoden/tekniken verkar överlägsen all annan profylax. (Plus att jag jobbat på förlossningavdelning och varit med på ca 300 förlossningar.)

28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140106. <3
  • Josefine02

Läser föda utan rädsla nu och väntar vårt första barn! Är livrädd för att föda och denna bok verkar lovande! Är det någon här som ska ha med sig doula? Det har vi valt att ha med. Känns jäkligt bra!

• youandme
    kallemaja skrev 2013-11-30 18:14:11 följande:
    Har ni en lugn eller livlig bebis i magen?
    Min bebis har börjat få ett annat mönster senaste tiden (är vecka 31+6 idag)... Jag upplever det som att han sover lika mycket som han är vaken ungefär. Och han är MYCKET starkare nu... Hela magen vobblar och ibland rycker jag till för att han får in en sån fem-etta, haha.

Så jag skulle säga att han är mer åt det livligare hållet, men ändå inom en "normal" gräns. Dock så är det ju första barnet, så jag kan ju inte jämföra med något. Han är mer vaken på nätterna än på förmiddagarna åtminstone. 
  • Tokfrans
    kallemaja skrev 2013-11-30 18:14:11 följande:
    Har ni en lugn eller livlig bebis i magen?
    har en som gillar sparka på revbenen och töja ut magen på alla håll och kanter :P
    v.32 rätt så aktiv rätt ofta :)
  • 84Johanna

Så svårt det ska vara med namn! Vi får en flicka till. Storasyster heter Elin men nästa då?

Jag har förslaget Tilde med mannen rynkar lite på näsan. Vi vill inte ha en till på E men det ska vara ett kort namn och inte för nymodigt.

hjäälp!

• debbie85
    Josefine02 skrev 2013-11-30 13:55:54 följande:
    Läser föda utan rädsla nu och väntar vårt första barn! Är livrädd för att föda och denna bok verkar lovande! Är det någon här som ska ha med sig doula? Det har vi valt att ha med. Känns jäkligt bra!

Kul att du läser den också! Kan tipsa om dom här familjelivtrådarna ifall du inte har upptäckt dom: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m45703627-1.html www.familjeliv.se/Forum-2-13/m48020404-1.html www.familjeliv.se/Forum-2-13/m50868077-1.html www.familjeliv.se/Forum-2-13/m52647483-1.html www.familjeliv.se/Forum-2-13/m64285605-1.html www.familjeliv.se/Forum-2-13/m63860009-1.html
Svar på tråden BF januari 2014