• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Tokfrans
    84Johanna skrev 2013-11-30 21:05:17 följande:
    Så svårt det ska vara med namn! Vi får en flicka till. Storasyster heter Elin men nästa då?

Jag har förslaget Tilde med mannen rynkar lite på näsan. Vi vill inte ha en till på E men det ska vara ett kort namn och inte för nymodigt.

hjäälp!
    Lina
    Nea
    Tova
    Nova
    Lova
    Thea
    Freja 
    Disa
    Saga
    Moa
    Lisa
    Bella
    Meja
    Lilly
    Stella
    Vera
    Leah
    Sanna
    Isa

Ja de va några :)
  • Tokfrans
    84Johanna skrev 2013-12-03 20:09:10 följande:
    Hallå tjejer...har ni helt lämnat tråden?
    nevah :D
  • Kattamaja

Tjohoo! Är också kvar, men har en liten svacka... Känns som allt jag gör är att gnälla o klaga, och tänker att det är bättre att va tyst då

Men kan bjuda på en av mina tokigheter jag gjorde i helgen! Var på tjejmiddag och där bjöds på både goda ostar och skinkor av de sorter man INTE ska äta som gravid. Har hållit mig hela graviditeten, fast nu kunde jag inte motstå frestelsen. Smakade av både det ena och det andra. Shit så gott och jag njöööt!

Dagen efter var inte lika kul. Rännskita deluxe och ågren :-P Livrädd blev jag också och var övertygad om att jag fått listeria eller toxoplasma. Men efter rådfrågat dr Google insåg jag att symptomen inte stämde för listeria, och toxoplasma har en inkubationstid på två till tre veckor. Phu...

Fortsatte att läsa på om dessa trevliga parasiter, och insåg att om man ska vara totalt säker att inte få i sig dom ska man helst

1 Inte äta någonting alternativt koka sönder all föda.

2 Inte röra någonting och tvätta o sprita händerna hela tiden.

3 Jag ska sluta oroa mig eftersom det statistiskt sett är betydligt farligare att sätta mig bakom ratten och köra till Ica o köpa Brieost...

• Burberry

Jag är också kvar. Men inget speciellt, livet rullar nu bara på.

Ska till bm på måndag, få se om jag gått upp något alls, vågen har stått still de sista månaderna. Skönt på ett vis, oroar mig inte sålänge sf-måttet nu bara ökat normalt.

Tvättat första nya bebiskläderna idag. Bebis rum börjar vara klart renoverar nu, så dags att inreda och börja plocka fram kläder o saker ur förrådet. Riktigt nöjd med valet av blå stjärntapet till rummet.

Tror vi också bestämt namn klart nu, alltid lika svårt beslut.

Konststerade idag att om exakt två veckor är jag lika långt gången som när tvillingarna föddes. Tycker tiden gått otroligt mycket snabbare denna gång! Känns inte alls som om jag faktist redan är i tredje trimestern, tycker jag nyss plussat.

• sunshine93

Är också kvar här ....men orkar inte göra något....inte ens sitta på datorn :-P
    Sova och äta är det jag gör nu för tiden, sover 12 timmar men känner mig ändå jättetrött

Är trött på att vara gravid och vill ha bebis nuuuu ...men får vänta ett tag till är just nu i vecka 36(35+4)

• Patricia1984

Är också kvar. Är i vecka 32+0. 
    Är så trött på att vara gravid nu. Men tiden kommer gå fort, jul och nyår och sedan bebis kan man säga Glad

Svar på tråden BF januari 2014