• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • verkar

Jag är också kvar men trött trött trött.... Försöker fixa lite här hemma när jag orkar eller springer på ul eller är hos barnmorskan. Fick snitt datum 2/1 så mindre än 4 veckor kvar nu.

Ursäkta min dyslexi
  • Fiskflundran

Kattamaja: bra sammanfattning haha! Helt rätt. Känner verkligen igen det där att oroa sig i onödan.

• LinaThulin

Och jag är här och läser. Händer inte mycket här heller. Är i v 36 (35+3). Är jätte trött på att vara gravid. Främst för att jag inte kan sova på nätterna. Ligget så otroligt obekvämt hela tiden.
    Är sjukskriven, vilket är skönt. Så kan vila hela dagarna. Man har ju lite och pyssla med så här innan jul och sonens födelsedag, så tiden går rätt fort ändå. På fredag åker jag och mannen på julbords kryssning. Ska bli skönt med lite egen tid tillsammans med honom.
    Bebis rummet är nästan klart. Fattas en fotölj bara. Alla inköp är klara. Skulle behöva lite mer kläder men avvaktar med det tills vi vet om det blir en pojke eller flicka. Bebisens bb väska är packad. Så nu är det bra att vänta. Och mysa i all jul tillsammans med övriga familjen!

• verkar
    LinaThulin skrev 2013-12-04 09:05:32 följande:
    Och jag är här och läser. Händer inte mycket här heller. Är i v 36 (35+3). Är jätte trött på att vara gravid. Främst för att jag inte kan sova på nätterna. Ligget så otroligt obekvämt hela tiden. Är sjukskriven, vilket är skönt. Så kan vila hela dagarna. Man har ju lite och pyssla med så här innan jul och sonens födelsedag, så tiden går rätt fort ändå. På fredag åker jag och mannen på julbords kryssning. Ska bli skönt med lite egen tid tillsammans med honom. Bebis rummet är nästan klart. Fattas en fotölj bara. Alla inköp är klara. Skulle behöva lite mer kläder men avvaktar med det tills vi vet om det blir en pojke eller flicka. Bebisens bb väska är packad. Så nu är det bra att vänta. Och mysa i all jul tillsammans med övriga familjen!

Törs du åka på kryssning så när BF? Min sambo ska till Stockholm på fredag kommer hem på söndagen , känns lite sådär. Vi måste ju åka in på en gång eftersom det blir ks. Jag är u v 35 nu.
    Ursäkta min dyslexi
  • Madicken01

Jag är också kvar. 33+4 idag. Har känt lite molande värk senaste veckan så kroppen börjar väl sakta men säkert förbereda sig. Vill gärna över till 2014 innan han kommer. Går hellre över än får för tidigt (hmm.. de där orden kan jag komma att ångra ;).
    Till helgen blir det hotelmys med mannen och julbord! Får passa på!
    Kul att läsa att det i alla fall är några kvar här på tråden :)

• Allinrep

Jag är i v 32+2 tror jag. Läser tråden ca 2-3 ggr i veckan men har inte alltid något att säga.

Just idag börjar jag känna mig lite annorlunda. Eller... Ända sedan magen växt så har bebisen haft ett "viloläge" och ett "aktivt läge" så att den växer och sjunker med flera cm flera ggr om dagen. När jag får sammandragningar är jag jättestor men i viloläget syns det knappt att jag är gravid. Båda måndag och tisdag den här veckan har jag känt mig jättestor hela tiden, som att bebisen aldrig lagt sig i viloläget. Idag är det dessutom obekvämt och det känns som att det sparkas åt nya håll. Håller bebisen på och lägger sig tillrätta inför födseln kanske? Jag har läst att magen sjunker när det börjar närma sig så jag vet inte hur jag ska tolka att min verkar större istället.

Väntar första barnet 20 januari 2014.
  • LinaThulin

Verkar. Ja men det vågar jag. Finns inget som tyder på att den tänker komma i helgen. :) så det känner jag mig inte orolig för.

• HimmelHav

Jag är också här! Läser mest, orkar inte skriva så mycket från telefonen och det är mest via appen jag är inne. Jag är mitt i v.34 nu och sover redan jättedåligt... Hur ska det gå de 5,5v som är kvar!? Senaste veckan har bebisen borrat sig neråt och det gör så ont. Det känns verkligen! Läste i anteckningarna som jag skrivit när jag var gravid förra gången och då kände jag såhär i v.37. Hoppas innerligt att den håller sig inne till efter nyår. Över jul är min plan att mest sitta still men vi får se hur det går med det

• hundenhubbe

Jag är kvar! vecka 34 imorgon. Har nyss flyttat så lever i en flyttlåda. Gör även klart de lilla sista i skolan innan ledigheten så livet flyter på!

Svar på tråden BF januari 2014