• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kramardig

Jag är också kvar! Just nu ligger vi hemma med magsjuka, mindre roligt och det påminner så mycket om gravid illamåendet! Det var jag som åkte på magsjukan först så var livrädd att illamåendet hade kommit tillbaka men sen blev jag halvt överlycklig när sambon började kräkas ;)

Jag är i v. 35+0 idag och det känns verkligen som att bebis kommer komma i slutet på december. Sist jag var på mvc så låg bebis med huvudet neråt men fortfarande rörligt. Har börjat känna massa hugg mellan benen, ofta i samband med att bebis sparkar och lever rövare. Bm sa att den borrar sig neråt och kanske kommer åt någon nerv, tusan så ont det gör!

• verkar

BM besök idag, hon misstänker Havandeskapsförgiftning pga svullnanden i mina fötter och ben och portoin i urinet och lite högt blodtryck. Jag ska tillbaka imorgon och göra om testerna. Annars mår jag ganska ok... Trött men jag känner mig inte sjuk och har inte huvudvärk.

Ursäkta min dyslexi
  • Tokfrans
    verkar skrev 2013-12-04 17:24:35 följande:
    BM besök idag, hon misstänker Havandeskapsförgiftning pga svullnanden i mina fötter och ben och portoin i urinet och lite högt blodtryck. Jag ska tillbaka imorgon och göra om testerna. Annars mår jag ganska ok... Trött men jag känner mig inte sjuk och har inte huvudvärk.
    uscha :( Hoppas du inte har de.

Jag ska se om jag har nått sånt, Havandeskapsförgiftning dvs.
    För har haft ovanligt mycket ont i huvudet och vart helt matt i kroppen och illamående även flimmer i ögonen. Men när jag läser om symtomen på olika sidor så kan de även va början till födsel så jag vet inte, måste iaf kolla med bm imorgon på mötet.
  • syskonlängtan14

Jag är också kvar. är oftast inne varje dag och ser om nån skrivit nått :) gäller ju hänga med men har inte alltid något att skriva jag heller. 
    Är lite som nån annan skrev att de är tungt och de lätt blir mycket negativt.
    Varit hemma från jobb en vecka nu nån konstig förkylning och nu har de blivit kraftig hosta så var nere i måndags och fick salva för ögoninflammation och mollipect hostmedicin men hostan blev sämre så de sista två dygnen har jag sovit 2 h totalt så jag är helt slut. Men idag fick jag komma till läkare så jag talade om för henne att cocillana får man dricka vid grav och de fick man ju när hon kollade upp de så nu ser jag framemot lite mer sömn denna natten i alla fall så är jag nog på benen ige.

Annars är de  bara 2,5 vecka kvar sen är de juledigt och mammaledighet som väntar. huja Vad jag längtar :)

• majpan

Är också kvar! Går mest hemma och är trött och less. Sover dåligt och går som en 80åring pga ligamentsmärtor och foglossning i bäckenet. Men idag ska jag ut med mamma och shoppa julklappar i alla fall. Trevligt att komma ut en stund för annat än hämta/lämna på dagis och hundpromenader. Bävar för magsjukan som börjat sprida sig:/ Idag möttes vi på dagis av beskedet att en fröken hade kräkts på morgonen så sonen ska nog få stanna hemma med mig imorgon. Min största skräck är att ligga magsjuk på jul då jag älskar att fira med hela storfamiljen och längtat efter det hela året. fast jag vet heller inte om jag pallar att ha honom hemma med mig på dagarna då jag är så trött och orörlig. Någon enstaka dag går ju bra men sånt här brukar ju snurra runt några veckor innan man kan va "säker" på att det är över. 

• c4trin

Nu har jag lyckats åka på en hedundrandes förkylning =( Fick gå hem från jobbet idag o stannar nog hemma imorgon också för jag e såå trött o kroppen behöver verkligen vila!
    Sen e de bara 1 vecka kvar att jobba för min del, sen SEMESTER!! Såklart följd av mammaledighet :D Ska bli såå skönt, jobbar heltid + 2 timmars pendling varje dag så nu e jag trööött!

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • verkar

Det var hf men jag mår bra förutom svullnaden i ben och fötter som mest är obehaglig. Så nu är jag inlagd på US, får se hur länge och när de inte vågar ha bebisarna kvar i magen längre. V 34+4 idag så de är ju ganska stora. Idag har jag sjuk ont i ligamenten och kan knappt gå, nästan alla positioner gör ont förutom att sitta men det vill inte personalen att jag gör för då blir det fel när de tar blodtrycket. De hade jätte svårt att ta ctg kurva på tjejerna ( de håll på i flera timmar) de pratade om skugg hjätljud och att de fick in samma barn på båda mätarna och tjejerna bökar runt, vägrade ligga stilla. Det var inga roliga minuterar när de inte hittade hjärta ljud på först den ena sedan den andra. Fick göra 2 ul för att kolla till dom.

Ursäkta min dyslexi
  • verkar
    Tokfrans skrev 2013-12-04 17:35:46 följande:
    uscha :( Hoppas du inte har de. Jag ska se om jag har nått sånt, Havandeskapsförgiftning dvs. För har haft ovanligt mycket ont i huvudet och vart helt matt i kroppen och illamående även flimmer i ögonen. Men när jag läser om symtomen på olika sidor så kan de även va början till födsel så jag vet inte, måste iaf kolla med bm imorgon på mötet.

Hur gick det för dig?
    Ursäkta min dyslexi
  • kokobell

jag har kokat typ århundradets godaste knäck, och så går magkurvan upp och jag får KNÄCKFÖRBUD av bm! jag som hade sett fram emot den här sista valrosstiden, hur jag sitter i ett hav av mys i soffan och kollar på serier och blir matad med julgodis och lussebullar av min käre man. tydligen suger bebis åt sig socker mer än vanligt så här på slutet... jag får väl fortsätta äta typ mat då. kanske ska unna mig en extra julskinka som knäckkompensation. 

har precis gått in i v 37 och börjar bli sjukt nervös för förlossning. sneglar på spjälsängen innan jag somnar (och när jag vaknar med ett ryck av en sur uppstötning from hell) och tycker allt känns väldigt overkligt. och nervöst!! jag riskerar att föda barn på självaste nyårsafton, och vi har inte bil. lycka till fixa taxi. vi ska se om vi kan få låna nån kompis bil över natten, alla ska väl vara onyktra ändå. men mest nervös för att klämma ut bebis, särskilt om jag har övergött den med knäck!

• syskonlängtan14
    kokobell skrev 2013-12-05 15:32:51 följande:
    Oj de har jag inte hört innan vet med sonen så gick de mycket godis och sött här hemma sista tiden... Och lite så funkar  de nu med sötsugen hela tiden... Hmm undrar hur detta ska gå då...
Svar på tråden BF januari 2014