• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Sunnza
    svalan skrev 2014-01-07 21:57:36 följande:
    Idag kl 13.30 kikade vår älskade son ut. Lyckan är total!! Han är en rejäl grabb på 56 cm och 5300g. Världens goaste!! ❤️
    grattis :D 
  • Burberry
    mammatillE11 skrev 2014-01-07 22:57:42 följande:
    Ja, mitt sf mått har hamnat utanför allt var kurvor heter..:/ 30 i v 38+2! Kan inte sluta oroa mig. Torsdagens TUL känns såå långt borta just nu mitt i oron.

Någon fler som har lågt sf mått?
    Jag hade sf 31 i vecka 37+0, ligger också under normalkurvan. Men bebis väntas enligt ultraljudet ändå väga 3,6-4kg om föds runt bf. Så sf-måttet säger inte så mycket, huvudsaken magen följer sin egen kurva.

Grattis Svalan till bebisen! Det var en stor en, klarade du det ändå vaginalt eller blev det snitt?
  • svalan

Tack allihopa :)

Burberry:
    Iom att han förväntades vara stor ville dom få ut honom innan BF, försökte få igång med hinnsvepningar men han låg för högt upp med huvudet så det blev snitt tillslut v.39+3. Förlossningen gick jättebra och han skrek på en gång :) sån otrolig känsla! Nu ligger han med lite extra tillsyn för han behöver lite extra mat nu i början för att hålla blodsockret uppe iom att han är stor (då har man inte lika mkt reserver konstigt nog). Annars mår han och vi finfint :)

• Fam SuorantaDahl

Skulle fått en febbebis. Men igår var jag på spec.mvc och fick tid för igångsättning. Jag fick en flicka 08, den förlossningen tog ca 3 tim. Vi skulle fått en pojke 07 men han dog i magen i v:30. Dom kunde inte hitta nåt fel på han. Plötslig spädbarnsdöd i magen. Vi fick en flicka 08 genom en igångsättning. Läkaren kolla de på morgonen jag var öppen 4 cm med buktande hinnblåsa. Fick Ngr småvärkar och 11:30 tog dom hål på hinnorna och 11:56 är hon ute. Så pga av oron efter Sebastian, mina snabba förlossningar och ca 45 min till sjukhuset så får vi en igångsättning den 30 jan ????????????

• mammatillE11
    Burberry skrev 2014-01-08 00:02:37 följande:
    Jag hade sf 31 i vecka 37+0, ligger också under normalkurvan. Men bebis väntas enligt ultraljudet ändå väga 3,6-4kg om föds runt bf. Så sf-måttet säger inte så mycket, huvudsaken magen följer sin egen kurva.

Grattis Svalan till bebisen! Det var en stor en, klarade du det ändå vaginalt eller blev det snitt?
    Okej, näe det behöver ju inte betyda något:) Bebisen kan ju ändå vara normalviktig, men jag vet att bebisen är liten. Låg på -22% i v 36+5 och sf måttet har stått still och nu minskat en cm sedan v 35 :/
  • majpan

Det här med sf måttet är lite underligt tycker jag.Hade jättestor mage med sonen (minns inte måttet) men han vägde bara 3310 och nu är jag stor igen. Bm är lite lur på att bebbe kan vara stor men vet inte om jag tror på det. Vad kan storleken bero på om det inte är bebis som är stor? Mycket vatten, att hen ligger ytligt eller nått annat?

• 84Johanna

Kul att bebisarna börjar komma nu. Jag nästan längtar efter att få känna värkar nu. Men nix! Dottern är lämnad på förskolan första dagen efter Julen idag. Överlycklig att få se sina kompisar. Själv kom jag tillbaka hem till en hus i kaos så nu ska jag ta tag i tvätt, undanplockning och kanske en tango med dammsugaren. Kanske att man kan städa ut lillasyster. 

Annars så kommer det Hallonbladste med posten idag...det ska pimplas!

• S1982

Jag har haft foglossningar genom stora delar av graviditeten med bättre och sämre dagar. Nu från igår har jag fått ont även på framsidan, dvs nedre delen av magen också går det som ett band runt och ibland smärtar det ner i insidan låren, är det foglossning detta också? Ja jag kan ju hoppas att det är en kombination av bebis som fixerar sig och foglossningar :)

Svar på tråden BF januari 2014