• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • annadenise

Jag har bf idag, 7 jan...har haft förvärkar i 1 v nu. Imorse var jag hos bm och hon gjorde hinnsvepning, så nu hoppas vi att det sätter igång. Jag var öppen ca 0,5 cm och hon kände huvudet. Har tid nästa tisdag, o då blir de väl ny hinnavepning om inte bebis kommit innan..hoppas

• Sunnza
    annadenise skrev 2014-01-07 12:58:34 följande:
    Jag har bf idag, 7 jan...har haft förvärkar i 1 v nu. Imorse var jag hos bm och hon gjorde hinnsvepning, så nu hoppas vi att det sätter igång. Jag var öppen ca 0,5 cm och hon kände huvudet. Har tid nästa tisdag, o då blir de väl ny hinnavepning om inte bebis kommit innan..hoppas
    gjorde det inte ont på hinnasvepning? är lite nyfiken 
  • daxförnästa
    kallemaja skrev 2014-01-07 08:43:04 följande:
    Ja de där förvärkarna kan luras ordentligt...känner mig väldigt konstigt i kroppen..BF -8 idag..

Ena stunden jättetrött kan knappt röra mig, i nästa stund kan jag inte sova alls hur jag än ligger.. Ena stunden superhungrig i nästa sekund mår jag jätteilla... Samma sak med magen..ibland måste jag gå på toaletten flera gånger och har typ diaree..för att i nästa stund inte kunna gå på toa alls.. Värkar samma sak..luras hit och dit..får jätteont ibland men det släpper sen..håller liksom inte i sig.. Vill bara att det ska vara dags..får ångest över tanken på 2 v övertid :/ har försökt ha sex för att få igång det hela men funkade inte... Vill bara ha bebis här NU!:)

Oj! Kunde varit jag som skrivit det du skrev! Mår exakt på det sättet du beskriver. Jag är inte glad över alla dessa tecken på förlossning för jag har planerat snitt den 20:e. Ska be barnmorskan kolla av läget med livmodertappen imorn så jag får en varning om nått håller på att hända. Har du kollat om det är på gång för dig?
  • Josefine02

Men är det någon skillnad på förvärkar och sammandragningar egentligen? Min BM påstår att det i princip är samma sak?

• annadenise

Jag trodde de skulle göra ondare,men de gick bra. Vist, de är lite obehagligt och de gör lite ont, men de går ju så snabbt. Bra att öva med smärta inför förlossningen hehe.

Sunnza skrev 2014-01-07 13:02:44 följande:
    gjorde det inte ont på hinnasvepning? är lite nyfiken 

• Sunnza
    annadenise skrev 2014-01-07 13:08:08 följande:
    Jag trodde de skulle göra ondare,men de gick bra. Vist, de är lite obehagligt och de gör lite ont, men de går ju så snabbt. Bra att öva med smärta inför förlossningen hehe.
    hehe ok :) hoppas att du får snart lilla i din famn ;) lyckan till :D 
  • Kramardig
    Josefine02 skrev 2014-01-07 13:07:50 följande:
    Men är det någon skillnad på förvärkar och sammandragningar egentligen? Min BM påstår att det i princip är samma sak?

Jag har för mig att förvärkar gör lite mer ont? Typ en kombination av sammandragningar och mensvärk. Men jag kanske bara svamlar :)
  • annadenise

Sammandragningar (enligt ctg) har jag haft i några veckor,men har knappt kännt det.. Man märker att magen blir hård i några sekunder.. Förvärkarna (iaf för mig) känns rejält och har varat allt från 2-10 min. Jag har varit tvungen att andas igenom dom. De har varit som mensvärk men 100 ggr värre..

Kramardig skrev 2014-01-07 13:23:11 följande:
    Jag har för mig att förvärkar gör lite mer ont? Typ en kombination av sammandragningar och mensvärk. Men jag kanske bara svamlar :)

• annadenise

Tack

Sunnza skrev 2014-01-07 13:12:19 följande:
    hehe ok :) hoppas att du får snart lilla i din famn ;) lyckan till :D 

Svar på tråden BF januari 2014