• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LinaThulin

Jag känner frustrationen att få ut bebis !

V 40+4. Fick värkar igår kväll som gjorde ont och kom med 6 minuters mellanrum. Men det började aldrig göra Mer ont, istället glesade de ut sig. Och under dagen har de kommit väldigt oregelbundet. Nu kommer de med 10 minuters mellanrum och jag vill verkligen att det drar igång på riktigt nu.
    Jag är Så trött ! Sover dåligt alla nätter och inatt sov jag inte alls pga värkarna.
    Jag skulle behöva prova en hinnsvepning :)
    Hur ska man orka en förlossning när man inte sovit på ett par dygn. ?

Luriga trean, brukar man säga och japp den här är lurig !
    De andra barnen har startar med värkar som bara gjorde ondare och ondare till de var födda.

• Sunnza
    LinaThulin skrev 2014-01-07 17:52:50 följande:
    Jag känner frustrationen att få ut bebis !

V 40+4. Fick värkar igår kväll som gjorde ont och kom med 6 minuters mellanrum. Men det började aldrig göra Mer ont, istället glesade de ut sig. Och under dagen har de kommit väldigt oregelbundet. Nu kommer de med 10 minuters mellanrum och jag vill verkligen att det drar igång på riktigt nu.
    Jag är Så trött ! Sover dåligt alla nätter och inatt sov jag inte alls pga värkarna.
    Jag skulle behöva prova en hinnsvepning :)
    Hur ska man orka en förlossning när man inte sovit på ett par dygn. ?

Luriga trean, brukar man säga och japp den här är lurig !
    De andra barnen har startar med värkar som bara gjorde ondare och ondare till de var födda.
    håller med att tredje är lurig.. själv jag är med tredje, det gör min mage värkar, diarre, mår illa massor känslor konstig mage, jag trodde jämt att det är dags men nej bara falsk.... :/ 
  • syskonlängtan14

Allt var fint på tul idag uppmätt till 3200 så redan 200 större än storebror. Så nu har jag panik över att de är en större bebis denna gången. Varit inställd på att de skulle ligga runt 3000 som förra gången.

Sen undrade hon om jag haft sammandragningar just för att den låg så långt ner. Konstigt eftersom jag inte har sammandragningar. Kanske har man de men kan inte känna de. Undrar hur länge dem kan ligfa så långt ner innan de sätter igång? Nån som vet?

• K87

Nu är jag i v37(36+2) idag och fick panikont i magen för en stund sen så jag var tvungen att springa på toa! Behöver jag vara orolig?? Hon rör på sig fortfarande iaf :)

• K87

Såg dessutom längre upp att det var nån som skrev att hennes sf-mått var 30 i v.38? Mitt var i v.35: 34cm

• svalan

Idag kl 13.30 kikade vår älskade son ut. Lyckan är total!! Han är en rejäl grabb på 56 cm och 5300g. Världens goaste!! ❤️

• mammatillE11
    K87 skrev 2014-01-07 21:51:53 följande:

Såg dessutom längre upp att det var nån som skrev att hennes sf-mått var 30 i v.38? Mitt var i v.35: 34cm

Ja, mitt sf mått har hamnat utanför allt var kurvor heter..:/ 30 i v 38+2! Kan inte sluta oroa mig. Torsdagens TUL känns såå långt borta just nu mitt i oron.

Någon fler som har lågt sf mått?
  • mammatillE11
    svalan skrev 2014-01-07 21:57:36 följande:

Idag kl 13.30 kikade vår älskade son ut. Lyckan är total!! Han är en rejäl grabb på 56 cm och 5300g. Världens goaste!! â¤ï¸

Grattis!!!:) hoppas allt gick bra!
  • K87

Vad jobbigt :( kan förstå det, jag är orolig så fort jag får ont i magen eller nått liknande, men borde kanske inte vara orolig om hon rör på sig :)

• syskonlängtan14
    svalan skrev 2014-01-07 21:57:36 följande:
    Idag kl 13.30 kikade vår älskade son ut. Lyckan är total!! Han är en rejäl grabb på 56 cm och 5300g. Världens goaste!! ❤️
    Grattis Svalan till pojken! Hoppas ni mår bra allihopa.
Svar på tråden BF januari 2014