• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kramardig

Jag blir ju avundsjuk på er som "bara" har förvärkar! Även fast jag vet att det är väldigt vanligt med förvärkar så skulle det ju kännas liiite bättre om jag också kände något slags tecken på att det är på G.

I förrgår åkte vi bil en längre stund och jag började få ont i ryggen/svanskotan just innan vi kom hem och jag blev så glad! Tänkte att nu är det dags kanske.. men nej, jag hade nog bara suttit lite för länge hehe

• kallemaja

Ja de där förvärkarna kan luras ordentligt...känner mig väldigt konstigt i kroppen..BF -8 idag..

Ena stunden jättetrött kan knappt röra mig, i nästa stund kan jag inte sova alls hur jag än ligger.. Ena stunden superhungrig i nästa sekund mår jag jätteilla... Samma sak med magen..ibland måste jag gå på toaletten flera gånger och har typ diaree..för att i nästa stund inte kunna gå på toa alls.. Värkar samma sak..luras hit och dit..får jätteont ibland men det släpper sen..håller liksom inte i sig.. Vill bara att det ska vara dags..får ångest över tanken på 2 v övertid :/ har försökt ha sex för att få igång det hela men funkade inte... Vill bara ha bebis här NU!:)

• 84Johanna

Jag har bf den 27 men ser mer än gärna att hon kommer nu! har inga känningar alls tappen är mjuk och liten öppen. Slemmis har släppt i omgångar så jag hoppas hoppas hoppas att det inte dröjer jätte länge.

• Kramardig

Skönt för er som får gå över max 14 dagar. Här uppe är det hela 21 dagar om bebis mår bra :/

• syskonlängtan14

Här är de bf 17 jan så 10 dagar kvar. Idag ska jag få se den lille igen. Bara den inte avslöjar hemlisen. många säger att de är svårt att missa könet vid de här laget och blunda vill jag inte ;)

Här går slemmisen varje dag så är säker på att den återbildas hela tiden... Däremot har min mage hoppat igång Jippi! Efter att haft svårt med magen hela grav... plus att de är ett litet tecken på att kroppen börjar förbereda sig. även haft en sammandragning igår och en troligen förvärk idag. Man får vara glad för de lilla ;)

• Veronica76

Här har magen snurrat igång ordentligt oxå så jag hoppas det snart händer ngt!

Mina föräldrar är på väg hit (bor 25 mil bort) för att umgås med sonen och ev ta med honom hem några dagar så det passar bra för lillasyster att komma nu!

• tulip79

Hade bf igår o sammandragningarna känns ut att ha övergått till förvärkar nu. Just nu kommer de med 10 min emellan men det växlar lite. Det enda negativa är att vi var på bvc i morse o sköterskan är nästan säker på att storebror har vattkoppor. Suck. Det misstänkte vi, men ändå. Farmor har lovat passa honom ändå, hoppas bara bebisen behagar att hålla sig stark o frisk om den väljer att komma nu!

• Aadomeniqe

Bf den 16 :) Har haft kraftiga sammandragningar och ryggont i svanken de senaste dagarna.. så ett litet hopp om att lill pojken vill titta ut tidigare :) Ska till BM i morgon .. får se vad hon säger.

Svar på tråden BF januari 2014