• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • S1982
    Burberry skrev 2014-01-08 17:05:37 följande:

Var köper man hallonbladste? Hälsokostbutik eller?

Hälsokost eller internet :)
  • daxförnästa
    Majskrok skrev 2014-01-08 17:12:49 följande:
    Hallå allihop! Har läst tråden länge men inte skrivit själv innan:) har 19 dagar kvar till BF. Nätterna är fruktansvärda med mensvärk/förvärkar.. Börjar bli orolig att jag inte kommer fatta när det väl är dags. Kan inte någon av er som haft mycket förvärkarförsöka förklara hur f-n man vet när det är på riktigt! Grattis alla mammor till era bebisar.

jag funderar på samma som dig om nätterna när jag ligger o har ont. Jag vill ju inte att de ska dra igång heller tidsskillnad från de flesta andra iom att jag ska göra ett snitt. Barnmorskan sa idag att man kan ringa in till förlossningen o rådgöra med dem om man har så mycket förvärkar att de stör nätterna.
  • Josefine02

Burberry: jag köpte mitt te i en liten tehandelsbutik här där vi bor. Men om du ska köpa så se till så att det är 100% hallonbladste så det inte är utblandat :)

• Fru Persson
    tulip79 skrev 2014-01-08 13:07:25 följande:
    Nu är lillasyster här! Jag som trodde att hon ville vänta 2 v extra som storebror. Så blev det inte. Hon kom på bf+1! Hade oregelbundna värkar från 9 tiden o vid 14 var de så kraftiga o relativt täta så vi fyllde bilen o åkte 7 mil till förlossningen. Jag kunde inte gå in så de hämtade mig med bår. Väl inne tog det drygt 30 min tills hon var ute!
    Oj så fort det gick! Stort grattis till er dotter!!
    Hur lång tid tog förlossningen med storebror, börjar bli nervös att inte hinna med denna gången, men då hade jag värkar i 16 timmar förra gången så jag kanske inte behöver vara orolig... vet inte hur mycket snabbare det kan gå.
  • tulip79

Många tack! Med storebror tog det 11, 5 tim från första värken. Värkarna kom då med 5 min mellanrum redan från början.

• Sunnza
    tulip79 skrev 2014-01-08 13:07:25 följande:
    Nu är lillasyster här! Jag som trodde att hon ville vänta 2 v extra som storebror. Så blev det inte. Hon kom på bf+1! Hade oregelbundna värkar från 9 tiden o vid 14 var de så kraftiga o relativt täta så vi fyllde bilen o åkte 7 mil till förlossningen. Jag kunde inte gå in så de hämtade mig med bår. Väl inne tog det drygt 30 min tills hon var ute!
    grattis ! :D 
  • Majskrok

[quote=72173092][quote-nick]daxförnästa skrev 2014-01-08jag funderar på samma som dig om nätterna när jag ligger o har ont. Jag vill ju inte att de ska dra igång heller tidsskillnad från de flesta andra iom att jag ska göra ett snitt. Barnmorskan sa idag att man kan ringa in till förlossningen o rådgöra med dem om man har så mycket förvärkar att de stör nätterna.[/quote] Hmm, fick någon tablett av barnmorskan idag som skulle hjälpa sömnen på traven... spännande och se om det funkar:)

• kallemaja

Är det bara jag som inte kan sova på nätterna? Blir galen..vill bara att det ska sätta igång nu - 6 dagar kvar minst..

Känns som en evighet

Svar på tråden BF januari 2014