• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kramardig

Ursäkta mig nu men jag har fan fått hemorrojder! Fick det efter förlossningen med sonen och det var riktigt hemskt!

Nu har jag fått det igen, redan innan förlossningen och jag tror att jag avlider snart! Jag kan knappt sitta och samtidigt får jag sendrag, rycker till och får skitont i arslet. Foglossningen har börjat komma tillbaka igen utan att jag ens promenerar eller anstränger mig.

Nu mina damer är jag less!

• youandme

Ni som fått barn tidigare... Hur länge kan man gå med en tryckande känsla nedåt/bakåt? :/ började igår känna ett sådant tryck, och har likadant idag. Känns som att jag måste göra nr. 2, fast det kommer inget.

Är inte konstant, utan kommer ganska glest mellan gångerna. 

• Kramardig
    youandme skrev 2014-01-09 18:35:54 följande:
    Ni som fått barn tidigare... Hur länge kan man gå med en tryckande känsla nedåt/bakåt? :/ började igår känna ett sådant tryck, och har likadant idag. Känns som att jag måste göra nr. 2, fast det kommer inget.

Är inte konstant, utan kommer ganska glest mellan gångerna. 

Jag har ju fött barn tidigare men blev igångsatt så jag kände inget tryck nedåt förutom när det var dags att krysta ungefär. Men min bm har frågat om jag känner något tryck nedåt, vet inte om det är för att bebisen fixerar sig eller hur det är. Ring och fråga din bm imorgon :)
  • youandme

Min bm sa att det kan kännas lite som en boll mellan benen... Men jag visste inte att det kunde trycka så här mycket bakåt. Är lite jobbigt, haha.

• Chaplin89

Vid min första förlossning hade jag inga värkar alls ( alltså sådana man kan ta tid på) , hade heller inga sammandragningar. Det enda jag hade var detta tryck bakåt neråt. Kunde inte sitta och kändes som om jag behövde gå på toa hela tiden. När jag kom till fl efter vattenavgång var jag öppen 10 cm!!!!

• hundenhubbe
    syskonlängtan14 skrev 2014-01-09 11:44:49 följande:
    Japp här har magen kommit igång. inte dålig i magen men från att inte funkat alls till gå igång av sig självt så att säga... så hoppas på att de är ett tecken
    Min mage är också igång som bara den! Var på toa förut kanske 2-3 ggr i veckan nu är de 1-2 ggr per dag! Inte lös men den funkar! Hoppas hoppas de är ett tecken!
  • Elvinsmamma
    Kramardig skrev 2014-01-09 11:32:03 följande:
    Youandme: Det kanske drar igång snart för dig. När har du bf? :) Jag väntar på alla möjliga tecken men det kommer inte några alls. Någon som varit dålig i magen på sista tiden? Det ska tydligen vara ett tecken på att det är nära, kroppen rensas.

Jag är sjukt dålig i magen varannan dag och äter inget speciellt för att den ska bli dålig utan den bubblar och har sig hela tiden!! Bf +5 idag känns som en evigheet! Ska till bm på måndag och är jag fortfarande gravid då så får jag en tid för igångsättning samma vecka.. Lite skönt att veta att det händer något iaf, ävem fast jag vill att det ska sätta igång av sig själv!
  • HimmelHav

Bf 17/1. Sd men inga värkar än... Är normal i magen. Kramardig; jag har också hemmoroider, fy fan. Min rumpa ser ut som ett blomkålshuvud och det skaver och jag har ont när jag skiter. Fick en mindre flik förra ggn ganska sent i grav men den här gången är det bizarrt! Kom uuuuut nuuu!

• Snartså0115

Jag har läst alla dina inlägg! Vilken bra blogg! Jag önskar jag hade läst den inför mitt första barn. Nu väntar jag mitt andra om sex dagar och blir påmind om vilken omvälvande händelse första barnet var för mig. Verkar dock som jag redan gått i dina fotspår inför mitt andra - att göra app, bärsjal, dyktekniken har vi än så länge gemensamt! :) Rekommenderar alla denna läsning!

Svar på tråden BF januari 2014