• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kramardig

Fina grejer S1982! Önskar att jag själv kunde göra sånt men jag har varken kunskap eller tålamod :)

Jag mådde lite illa igårkväll så jag var bombsäker på att det skulle sätta igång under natten men icket. Imorgon har jag BF men det lär nog inte hända något. Går väl över igen..

• S1982
    Kramardig skrev 2014-01-06 20:31:28 följande:

Fina grejer S1982! Önskar att jag själv kunde göra sånt men jag har varken kunskap eller tålamod :)

Jag mådde lite illa igårkväll så jag var bombsäker på att det skulle sätta igång under natten men icket. Imorgon har jag BF men det lär nog inte hända något. Går väl över igen..

Haha nej tålamod är inte min starka sida. Fick för mig att jag ville göra ett par sådan här skor till en av mina vänner när hon skulle få sitt första barn. Tog då och köpte en virknål och garn och började googla :)
  • Allinrep
    kallemaja skrev 2014-01-06 15:05:09 följande:
    Nån mer än jag som mår väldigt illa nu i slutet? Så fort jag äter mår jag tokilla- och äter jag inte så mår jag också illa...

Inte ofta, men det händer. Ibland har jag svårt att känna skillnad på om jag är hungrig, mätt, mår illa eller behöver gå på toa... Häromdagen blev jag också hemskt illamående (och plötsligt genomsvett) på spårvagnen så jag var tvungen att gå av på första bästa hållplats för att inte spy.
    Väntar första barnet 20 januari 2014.
  • Allinrep
    syskonlängtan14 skrev 2014-01-06 20:10:02 följande:
    Jag är tvärtom satt och önskade nästan lite illamående så jag kan sluta äta. Jag vill bara äta helatiden.. Suck och de syns på vågen. ;(

imån är de tillväxt ul. 10 dagar innan bf... Känns helt meningslöst men inte mitt fel att de inte hade några tider i mellandagarna... De enda positiva är att jag faktiskt får ett litet hum om hur stor den lille är.

Jag lyckades gå upp ett kilo på två dagar, vilket känns jättekonstigt när hela graviditeten hittills är ca 15 extra kilo. Tyckte dessutom jag åt lite dåligt just de dagarna...
  • Allinrep
    Josefine02 skrev 2014-01-06 19:04:01 följande:
    Enligt min senaste mens är jag beräknad idag den 6:e! Men enligt ultraljudet den 28:e! Fattar noll!! Hoppas på det förstnämnda datumet då jag verkligen inte orkar vara gravid mer nu! Halsbränna, fogar, tung, otymplig, ryggont, huvudvärk och är så sjuuuukt trött hela tiden nu. Känner inte igen mig själv!! Skönt att få klaga lite! :)

Måste ändå säga att jag har gillat att hänga i den här gruppen då man har kunnat fråga varandra mycket, fått bra svar och även stöd!

Känns nästan lite sorgligt att det snart är över och att våra små bönor snart är här! Förstå mig rätt :)

Va, 22 dagars skillnad? Skumt, för mig var det bara någon enstaka dag. Jag hade också varit förvirrad om jag var i din situation. Som det är nu siktar jag på vad RUL sa och räknar med 2 veckor tidigare eller senare än det, så när som helst mellan 6 jan och 3 feb. Dvs när som helst från idag :o

Tycker också forumet här på familjeliv har varit ett underbart stöd under graviditeten. Även om jag nästan bara skriver om mig själv utan att prata om er andra så har det varit guld värt att läsa vad ni har skrivit. Det har gett så mycket perspektiv på hur annorlunda det faktiskt kan vara.
  • Josefine02

Ja så jäkla konstigt! Bm på ul påstod att jag antagligen hade blivit gravid en månad senare, men fick inget vidare svar på hur det skulle gått till för jag vet exakt när jag hade mens och min nidblödning. Och jag har alltid regelbunden mens! Så jag är bra nyfiken på när det kommer ske, det kan ju ske när som!

Jaja, jag hoppas det sätter igång snart! :)

Lycka till till er alla!

• syskonlängtan14

Ja man behöver få utlopp under graviditeten. om så man bara läser eller skriver. Tror inte min sambo hade orkat med om jag hade suttit och tjatat om allt man fått hjälp genom läsa eller fråga eller diskutera under graviditeten. De är skönt att veta att endel tänker lika och endel väcker nya tankar. :) De tackar jag för!

Vi får väl fortsätta hänga när bebbarna är här för då dyker nya frågor och funderingar upp????

• Burberry
    syskonlängtan14 skrev 2014-01-06 23:25:26 följande:

Ja man behöver få utlopp under graviditeten. om så man bara läser eller skriver. Tror inte min sambo hade orkat med om jag hade suttit och tjatat om allt man fått hjälp genom läsa eller fråga eller diskutera under graviditeten. De är skönt att veta att endel tänker lika och endel väcker nya tankar. :) De tackar jag för!

Vi får väl fortsätta hänga när bebbarna är här för då dyker nya frågor och funderingar upp????

Tycker det låter som en bra ide' att vi fortsätter här också efter att bebisarna fötts. Frågorna lär ju inte precis ta slut då heller

Tänkte annars det kunde vara kul om folk tog bort sig från bf-listan när de fött, och fortsatte under med en födda-lista så har vi lite koll. Vad tror ni om det?
Svar på tråden BF januari 2014