• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kramardig

Jag kan sova men jag vaknar någrs gånger per natt. Antingen för att kissa eller bara för att jag vill vända på mig och det tar ett tag med den här magen, suck!

• Kramardig

Hade däremot behövt sova på dagen när sonen sover. Han vaknar ca 6 varje morgon så jag är dötrött på morgonen. . Jag somnar dessutom ganska sent på kvällarna, ungefär vid 12 brukar jag somna. Men såklart är jag rätt pigg när sonen vilar..

• Burberry

Jag har också svårt att sova nu mot slutet av graviditeten. Ligger i sängen flera timmar och får inte sömnen, vet inte varför, har egentligen inte obekvämt eller nåt. Somnar först en halv tre tiden, är upp o kissar 2 ggr på natten. Väckarklockan ringer 7,30, DÅ är jag däremot trött o skulle bra kunna sova..

• c4trin
    kallemaja skrev 2014-01-09 02:15:23 följande:
    Är det bara jag som inte kan sova på nätterna? Blir galen..vill bara att det ska sätta igång nu - 6 dagar kvar minst..
    Känns som en evighet
    Sover okej ca 1 gång i veckan, resten e jag vaken i timmar... Har varit så några veckor, men de e som BM säger: Nu e man iaf beredd inför småbarnslivet ;) 
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Fru Persson

Jag sover oftast väldigt bra, somnar runt 22. Är helt utmattad, vaknar runt 1 och är uppe på toa, somnar om direkt, sen vaknar sonen runt 4 och behöver hjälp att somna om, så då sover han hos oss fram till 7 :) helt ok tycker jag. Sen finns det ju bättre och sämre nätter men överlag är jag så utmattad att jag sover igenom allt.

Tröttheten denna graviditet har varit enorm.

• Allinrep

Från ca v 20-25 någonstans började jag få sammandragningar och i flera månader hade jag 2-4 sammandragningar varenda dag. Nu har det avtagit så att jag blir förvånad när jag har en, det händer alltså inte varje dag längre. Bebisen verkar däremot må bra ändå, den rör på sig ofta och mycket. Är det vanligt att sammandragningarna avtar mot slutet?

Jag tycker inte jag har några andra tecken på att det börjar bli dags men sambon säger att magen har sjunkt så det ska tydligen (enligt "säkra källor") vara mindre än en vecka kvar innan det nya livet kommer ut.

Väntar första barnet 20 januari 2014.
  • Kramardig

Bf+2 idag och min mage hänger ungefär. Den har verkligen sjunkit! Kan knappt ha några byxor utan att det rullar sig under magen. Väldigt obekvämt.

Någon som såg Maris Wern igår och i tisdags? Vi satt fastklistrade vid tvn!

• syskonlängtan14

Hade en period då jag inte sov många timmar per natt men har gett mig den på att att hålla igång på dagarna så mycket de går och går en promenad på kvällen. Inte lång men en liten i alla fall och då har jag kunnat sova när jag väl somnat runt 12. Sen är sonen väldigt orolig på nätterna så i natt har han hållit mig vaken. Så nu är jag riktigt trött men snart iväg för lite lyx hos frissan. Tur jag hinner med de innan bebben kommer för huvudet ser ut som en svintoboll.... 

Ang. förvärkar jag antar att magen drar ihop sig då också, eller?. För jag känner ibland lite molande i magen ibland längre och kortare stunder men den drar inte ihop sig. Annars har magen börjat reagera under i alla fall promenaderna och drar ihop sig. Känns skönt att nått händer i alla fall.

• c4trin
    Kramardig skrev 2014-01-09 08:57:24 följande:
    Bf+2 idag och min mage hänger ungefär. Den har verkligen sjunkit! Kan knappt ha några byxor utan att det rullar sig under magen. Väldigt obekvämt.

Någon som såg Maris Wern igår och i tisdags? Vi satt fastklistrade vid tvn!
    Jag känner igen de där, t om mina mammabyxor åker mudden ner o rullar sig under magen :P
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • youandme

På tal om att magen sjunkit...

Igår kväll blev jag helt chockad när jag kände på magen! Det är som att bebisen trillat ned två decimeter i magen (vilket den inte hade igår morse)... Jag till och med ringde förlossningen för att kolla så det inte är konstigt att den sjunker så fort. Det är på riktigt tomt högre upp i magen där det tidigare har varit en bebisrumpa (om jag ska gissa på kroppsdel).

Hade väldig mensvärk igår och rejäla sammandragningar, så jag vet inte om det bidrog till att bebisen sjönk så fort? Dessutom hade jag ett väldigt tryck nedåt och bakåt. Vill att det ska starta snart.

Svar på tråden BF januari 2014