• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Sunnza
    majpan skrev 2014-01-10 12:21:57 följande:
    Nervös! Har haft lättare hyfsat regelbundna värkar i drygt två timmar och alldeles nyss kom det lite blod när jag kissade. Ringde förlossningen och de sa att det lät som det var på gång. Är både glad och rädd! Haha
    jibbi.. hoppas hoppas hoppas !! :D lyckan till tjej ;) 
  • syskonlängtan14

Oj de händer grejjer varje dag nu

Grattis annadenise!

Majpan lycka till!

Själv var jag hos bm idag. Allt såg bra ut som vanligt. Men lite äggvita i urinen men de var okej att ha de så lite nu tydligen. Nön som vet nått om de? De skönaste var att de bara var 2 kg + och inte mer som jag trodde

• 84Johanna

Sitter här och är sur på min BM. Varför ska dom vara så jäääkla negativa. 

- Lika bra att att du ställer in dig på att gå över två veckor
    - Hallonbladste är bara bluff
    - Det kan gå flera veckor från att slemproppen går till bebisen kommer

Ge en höggravid kvinna lite pepp istället för faaan!

• K87

Syskonlängtan: jag har haft äggvita 3 ggr på raken hos bm å hon har sagt att det kan bero på mycket flytningar :)

• Veronica76
    majpan skrev 2014-01-10 12:21:57 följande:

Nervös! Har haft lättare hyfsat regelbundna värkar i drygt två timmar och alldeles nyss kom det lite blod när jag kissade. Ringde förlossningen och de sa att det lät som det var på gång. Är både glad och rädd! Haha

Håller tummarna att det händer mer å att det går bra!

Har skottat uppfarten med förhoppning om att kicka igång ngt ????
  • Oh baby

Ni är så roliga Glad Det är inte så mycket att göra, bebis kommer när bebis kommer Solig Gör som jag, räkna på maxdagar kvar. Jag har max 18 dagar kvar tills den är ute!

• K87

Jag har nu fått ont 2 ggr på 5-10 min på vänstersidan på magen! Är det sammandragningar eller förvärkar?

• Kramardig
    Oh baby skrev 2014-01-10 16:53:30 följande:
    Ni är så roliga  Det är inte så mycket att göra, bebis kommer när bebis kommer  Gör som jag, räkna på maxdagar kvar. Jag har max 18 dagar kvar tills den är ute!

Ja, den kommer när den kommer. Men död eller levande? Så tänker jag. Nu låter jag inte alls positiv men en nära vän till mig har mist ett barn i v.38 och ett ännu tidigare. En bekant miste deras barn när hon var på BF+1.

Så ja, jag är lite orolig att något ska gå snett. Man ska väl försöka att inte tänka i dom banorna men jag kan som inte undvika det.

När jag väntade sonen var jag aldrig rädd men efter att man har varit med om det på så nära håll så tänker man att det kan fan hända vem som helst, handlar mest om otur.

Så förutom att jag mår pyton och har ont så är jag lite orolig :)
  • Veronica76
    Oh baby skrev 2014-01-10 16:53:30 följande:

Ni är så roliga Glad Det är inte så mycket att göra, bebis kommer när bebis kommer Solig Gör som jag, räkna på maxdagar kvar. Jag har max 18 dagar kvar tills den är ute!

Eftersom sonen kom före BF och jag då var inställd på att gå över så har min hjärna denna gång ställt in sig på före och inte efter BF.

Så därav min otålighet, sen vet jag att man inte kan påverka utan kroppen är redo när den är det.

Men hoppet är det sista som överger människan ;)
Svar på tråden BF januari 2014