• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • HimmelHav

Och här är jag på toa för andra ggn på 3h. Molont i magen, känns som magknip ungefär. Det kommer inte och går utan gör ont hela tiden, det är därför jag inte tolkar det som direkta värkar. När ska man ringa in? Med första barnet var det inget att tveka på, det kom i intervaller och gjorde så ont att jag knappt kunde gå!

• Sunnza
    HimmelHav skrev 2014-01-10 21:18:06 följande:
    Och här är jag på toa för andra ggn på 3h. Molont i magen, känns som magknip ungefär. Det kommer inte och går utan gör ont hela tiden, det är därför jag inte tolkar det som direkta värkar. När ska man ringa in? Med första barnet var det inget att tveka på, det kom i intervaller och gjorde så ont att jag knappt kunde gå!
    när jag hade andra gravidet, jag hade ont rygg och mage känns som diarre känslor men det kom aldrig ut (bajs) (ursäkt) då jag bara ringa till förlossing och kom dit då jag var öppna 4cm :) ... men nu jag är med tredje gravidet och inbillar mig jämt att det är på G eftersom jag hader sånt samma känslor men det kom bajs ändå.. svårt att veta, allar är olika värkar känslor :) du ska litar på din känslor, om du tycker att det är något som värkar då ring in och kolla, det skadar inte att kolla så du känner tryggt :) 
  • syskonlängtan14
    K87 skrev 2014-01-10 14:04:35 följande:
    Syskonlängtan: jag har haft äggvita 3 ggr på raken hos bm å hon har sagt att det kan bero på mycket flytningar :)
    åh tack förstod att de inte var någon fara men hon förklarade lixom inte mer...
  • martinajulia

Inatt, idag och även nu har jag flera sammandragningar som gör rejält ont men som kommer väldigt oregelbundet. Har knappt haft några sammandragningar alls under hela graviditeten. Är det normalt att de gör ont? (Måste andas mig igenom dem) Kan det vara tecken på att nåt startat? (Bf+5 idag.) Vad är skillnaden på sammandragningar och förvärkar?

• Fru Persson
    HimmelHav skrev 2014-01-10 21:18:06 följande:
    Hur har det gått för dig?
    martinajulia skrev 2014-01-10 22:12:21 följande:
    Inatt, idag och även nu har jag flera sammandragningar som gör rejält ont men som kommer väldigt oregelbundet. Har knappt haft några sammandragningar alls under hela graviditeten. Är det normalt att de gör ont? (Måste andas mig igenom dem) Kan det vara tecken på att nåt startat? (Bf+5 idag.) Vad är skillnaden på sammandragningar och förvärkar?

Känns som att något är på gång? Hur har natten varit?
    Förvärkarna brukar väl inte göra ont, eller? Har inte haft förvärkar så jag vet inte riktigt...

Ni kanske myser med bebis båda två, vem vet  :) Längtar så! Men 13 dagar till BF, så jag får nog vänta lite till. tyvärr
  • Elvinsmamma

Bf +7 idag.. Är mårtligt trött på att vara gravid nu vill jag lova!! Har inga känningar alls! Sammandragningar har jag men inga som gör ont.. Ge mit smärta!! Haha var hos bm i torsdags och hon sa att om jag fortfarande är gravid på måndag har hon en tid för igångsättning till mig. Känns både jobbigt och skönt.. Jobbigt för att jag blev igångsatt förra gången och det slutade med akutsnitt och att jag verkligen vill att det dka starta utav sig själv denna gången.. Och skönt för att då vet jag att det startar/ händer något.. Plus att man kan planera lite med storebror och sådant men vill bara att det ska sätta igång utav sig själv nuu! Vilka fler har gått över runt en vecka nu?

• HimmelHav

Jag åkte till FL igår för att få nåt starkare än panodil och det hjälpte. Sov som en gris 23-04, gick på toa och sov ett par timmar till! Var några cm kvar på tappen och den var fortf bakåtriktad så hon sa Det blir inte bäbis inatt iaf. Nu moler det lite bara, men inte alls så ont som igår. Har bm besök på torsdag men hoppas såklart att jag slipper gå dit!

• Burberry

Hur vet man egentligen om det är fostervattnet som läcker eller bara vattniga flytningar?

Får gå med trosskydd, men osäker på om det är något annat än just flytning.

Har ingen lust att fara i onödan till "mitt" bb 3,5 mil bort, när jag nu mot slutet beslutat att om möjligt föda på ett bb 7 mil bort (där jag sist födde, är ett större sjukhus)

Lättare förra gången då vattnet gick med ett plask o rann ner på golvet

• Kramardig

Vad jag förstått ska fostervattnet lukta havsvatten och jag har ingen aning om hur det luktar haha!

Sen säger väl många att det ska sippra lite hela tiden och inte som en flytning.

Trodde själv att vattnet gick igår på morgonen. Hade sovit utan trosor och när jag hade gått några steg så kom det en liten liten pöl på golvet men det var en flytning, den var lite mer vit.

Jag tycker det är lite obehagligt när maninte vet om det sipprar eller inte. Tänk om det gör det utan att man märker?

Svar på tråden BF januari 2014