• kallemaja

Januarimammor 2014

Tänkte att vi som har plussat nyligen och har beräknad BF i Januari 2014 kunde samlas här och dela erfarenhet..
    Fick nyligen reda på att jag plussat för första gången i mitt livSkrattande äntligen!
    Mycket tankar och känslor....dela gärna med er...
    När har ni BF? (själv har jag inte varit på MVC än, utan bara räknat ut via gravkalendern) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-12 20:43
    Har ni några gravsymptom än glömde jag fråga...

• Svar på tråden Januarimammor 2014
  • goaround

Gå tillbaka i tråden så ser du ett inlägg jag har skrivit om vem man addar på facebook för att bli medlem i fb gruppen.

• Insanire

Hej! Jag är i vecka 19 (18+4). Jag är också gärna med i facebookgruppen om det är okej! :) 

• lalala emma

Hej
    Är också i min första graviditet och beräknad i slutet av januari. OTÅLIG!
    Jag bor i sthlm och är 28 år, någon annan i samma ålder (27-32?) Skicka gärna ett mejl.
    Känner inte så många i samma situation så skulle gärna komma i kontakt med andra blivande mammor i sthlms området (bor söder om stan) 

Är ny här så inte riktigt förstått hur det funkar än:)     

hej hej 

• Xilke

Hej alla!

Första graviditeten här, är i v. 19 (18+3) o är 32 år, sambo med fästman i Halmstad.

...Äntligen och ja Ääääntligen fick vi vårt RUL igår torsdag 22/8 !!  BF 20:e Januari, och precis som jag misstänkte, vi väntar en pojke :DD !

Känner inga rörelser än dock, men på ul'et var han en vilde såklart. 

kramar till Er alla! 

• lalala emma
    Xilke skrev 2013-08-23 20:40:00 följande:
    Hej alla!

Första graviditeten här, är i v. 19 (18+3) o är 32 år, sambo med fästman i Halmstad.

...Äntligen och ja Ääääntligen fick vi vårt RUL igår torsdag 22/8 !!  BF 20:e Januari, och precis som jag misstänkte, vi väntar en pojke :DD !

Känner inga rörelser än dock, men på ul'et var han en vilde såklart. 

kramar till Er alla! 
    GRATTIS!

är i v 19 och känner inte heller något:(  
  • Sofiah14

Hej!
    Jag undrar om det är någon av er som redan känner av sammandragningar? Jag får dem då o då, obehagligt!
    Är i 20 veckan.
    Nyfiken på om jag är ensam eller hur vanligt det är!
    // Sofia 

• JohannaKul
    Sofiah14 skrev 2013-08-31 19:08:28 följande:
    Hej!
    Jag undrar om det är någon av er som redan känner av sammandragningar? Jag får dem då o då, obehagligt!
    Är i 20 veckan.
    Nyfiken på om jag är ensam eller hur vanligt det är!
    // Sofia 
    Hej!

Jag är också i 20e veckan. Jag känner av mindre sammandragningar ibland, men jag stannar och vilar så fort jag känner det. Då brukar det gå över inom en minut.

För min del är det nog att jag ibland "glömmer bort" att jag är gravid. Idag gick jag en snabb sväng på stan och travade väl ut och in i butiker som vanligt, tills jag började känna små sammandragningar. Då satte jag mig rakt upp och ner på trottoarkanten och väntade tills det går över.

Även när jag tränat mycket eller sovit dåligt så märker jag att jag får små sammandragningar när jag bara ska cykla hem från jobbet t.ex.

Jag vet inte om du känner likadant, men vi kanske måste bli bättre på ta det lugnare?! 
  • goaround

Adda Carolina Wallenthin på facebook o skriv meddelande att du vill bli medlem i gruppen BF januari

• Sajja1989

Hej :) jag är gravid i vecka 20. Är beräknad den 29januari, och väntar min andra dotter :) vore roligt att komma i kontakt med fler som är beräknade i januari :)

Svar på tråden Januarimammor 2014