• Ernst Hugo

Vår dåliga smak

I denna tråden erkänner vi våra brister gällande god smak. Gillar du Eddie Meduza, läser du alltid kvällsblaskan för DN, eller är du som jag att du gillar dammsugare. Erkänn din dåliga smak

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-17 19:24
    Vill tacka alla som friskostigt och detaljerat delat med sig av sin dåliga smak!
    Fortsätt och låt oss vara lika pinsamt ärliga som hittills

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 18:12
    Vi är många som delar med oss på ett personligt sätt av vår dåliga smak. Låt det fortsätta så och döm ingen även om det uppenbart råder väldigt olika meningar om vad som är god/dålig smak.

Har något tagit illa vid sig av mina "gliringar" så ber jag om ursäkt men det är en del av min dåliga smak ;-D
  • Svar på tråden Vår dåliga smak
  • Chocoholica
    Ernst Hugo skrev 2013-06-04 21:23:54 följande:

Jag brukar bli betraktad med skepsis av dottern och exet när jag köper ett ½ kg
    Tror fan jag ska testa å göra eget. Behöver tröstäta nåt gott. Tappade min vigselring och kan inte hitta den. Rynkar på näsan
  • Ernst Hugo
    Chocoholica skrev 2013-06-04 22:21:51 följande:
    Tror fan jag ska testa å göra eget. Behöver tröstäta nåt gott. Tappade min vigselring och kan inte hitta den. Rynkar på näsan

Tappat den i smeten? Förvånad
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Redaction
    Chocoholica skrev 2013-06-04 22:21:51 följande:
    jag har en föraning om var den kan vara och hjälper gärna till att leta
    Listen, when I slap you you'll take it and like it
  • Åsa
    Chocoholica skrev 2013-06-04 21:05:27 följande:
    Ooooh tack för tipset! Glad

Karamellknallar över huvud taget brukar väl ha dem?
  • Chocoholica
    Åsa skrev 2013-06-05 21:38:19 följande:

Karamellknallar över huvud taget brukar väl ha dem?
    Det låter hur gott som helst men orkar inte vänta på några knallar. Har hittat inspiration på nätet och kommer göra egna ingefärschokladbollar imorgon. Det blir gofika deluxe... Tungan ute
  • Stårschan

Jag tycker bättre om sunkiga 70-talskök än nyrenoverade moderna. Måste oftast fejka leenden när folk vill visa hur fint de har gjort, och jag bara tycker att de har förstört...

• Chocoholica

95 riksdaler gav jag för denna idag. Dyrt för att vara loppis kanske men jag blev störtförälskad! Hjärta

• vampyria2

Jag älskar mina lackbyxor med bakfickor och jag verkligen önskar att man kunde ha dem till vardax och inte bara när det är fest eller att man ska ut på krogen...varför det är så dålig smak är för att jag snart fyllar 41 år och är väl för gammal för att ha såna Cool

Nu är det inte jag på bilden men hon har likadana som jag har och ja ni ser ju åldersskillnaden på oss är ganska stor haha

• Chocoholica
    Redaction skrev 2013-06-05 21:36:08 följande:
    jag har en föraning om var den kan vara och hjälper gärna till att leta
    Vad gullig du är! Hittade den redan. Eller rättare sagt hyresbolagets vaktmästare. Tack i alla fall. Glad
  • Åsa

Stårschan:  Fast du är inte inte superoriginell, bara i framkanten.  Idag tycker jag alltfler tittar på sjuttiotalet. Själv saknar jag inredningsstil över huvud taget (förmodligen påverkad av mina morföräldrar på landet där bra=fungerande och desto bättre om det var billigt/fått från någon släkting; stringhylla, fyrtiotalsmöbler, sjuttonhundratalsskåp och sjuttiotalstillskott i fin blandning .  

Ang sjuttiotal är jag lite dubbel själv, kan inte ärligt säga att jag tycker det är snyggt, men jag trivs bra med det. Fyndade själv  en fin orange plåtburk nyligen, paren till en turkos sådan jag hittade på loppis där vi hade en likadan hemma under min uppväxt.
    Plastburkar för socker, kaffe etc, de där runda med oranga lock verkar ha gått upp i pris rejält. Där tror jag det är läge till fynd än om man är på landsbygdsloppis dock.

Svar på tråden Vår dåliga smak