Varför inte potträna tidigt?
Ni som börjar potträna era barn sent (efter 1 år), varför gör/gjorde ni det? Är det av lathet eller finns det nån annan anledning?
Ni som börjar potträna era barn sent (efter 1 år), varför gör/gjorde ni det? Är det av lathet eller finns det nån annan anledning?
Att kalla potträning efter 1 års ålder för "sen potträning" var ju lite udda, för jag känner nog ingen som har pottränat före 1 års ålder...
Men, men...alla har vi olika referensramar.
Men att de flesta pottränar efter 1 års ålder beror knappast på lathet, för det måste ju vara mer bekvämt att slippa blöjor på ett tidigt stadium...?
Att vi inte började på bebisstadiet beror dels på att vi inte var pålästa på EC med vårt första barn. Jag hade läst mig klok på nästan allt annat; graviditet/förlossning/sömn/kost/utvecklingsfaser/barnpsykologi etc etc etc, men det där med tidig potträning hade jag missat.
Men med facit i hand så skulle vi kanske ha provat med det om vi hade fått ett andra barn. Men jag ser det inte som något nederlag eller någon "miss" att vi inte gjorde det med sonen. Nu tar vi det som det kommer istället, och han kommer att bli blöjfri, precis som alla andra barn. 
Det skulle inte fungera i vårt liv, vi har gjort annat än att sitta hemma vid en potta.