• Anonym (påhoppad)

Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?

Har inga barn sen förut så har inget att jämföra med.
    Men ända sen min son föddes så har vi ständigt blivit påhoppade av främmande människor - gamla, unga, män och kvinnor som påpekar hur söt min son är. De kommer fram på Ica, vid bussen, på gatan ja... Överallt, varje dag!
    Jag överdriver inte om vi aldrig lämnat hemmet utan att det skett och han är nu 5 månader.

Först reflekterade jag inte för jag var ju själv så förtrollad över hur fin han var med mina helt partiska ögon. Men nu blir det lite jobbigt att behöva vara artig och småprata med främlingar jämt.
    Ja jo, han e si å så gammal...
    Jo ögonfransarna är ju väldigt långa...

Har alla det såhär eller är min son lite ovanligt söt?!

Är absolut inte ute efter att fiska komplimanger utan vill helt enkelt veta om detta är något som alla är med om och något man borde räknat med.

• Svar på tråden Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?
  • Furstinna

Jo det har varit så sen hon föddes och hon är fem år nu. Jag tycker det är ganska trevligt.

• Anonym (Hmm)

Ja, jag får dagligen höra det om mina 2 barn, en på 2 1/2 och en på 6 månader. Bebisen charmar alla och i varje butik vi går in i brukar antingen kassörskan eller någon i kassakön påpeka vilket vackert barn jag har. Att jag klär henne i klänningar och små söta hårband gör tyvärr säkert inte saken bättre.

Är dock inte så uppe i det blå så jag inte förstår att de hade sagt det om 99 % av bebisarna de träffar i samma situation. Folk gillar bebisar, så är det bara.

• Anonym (Nej)

Nej. Inte för någon av mina två. Och jag fattade det inte. De var ju världens sötaste! Nu i efterhand när jag tittar på bilderna från deras babytid kan man ju förstå. De var mer lika odjuret än skönheten om man säger så.

Dock med åren har kommentarerna kommit. Tror det handlar om att båda har världens längsta, mörka ögonfransar och är nyfikna som få. Så ögonen ser ut som runda bollar som hela tiden är på gång att göra något bus. Den ena har isblå ögon, den andra klargröna, så de lyser ju också. Mina gullepluttar :) 

• Fatheya

Jo, då det är mycket vanligt. Min nioåring får fortfarande kommentarer, speciellt om hans fina ögon och ögonfransar. När han var mindre så pratade folk om att han såg ut som en docka och "oh vad söt liten tjej". Det hände ett flertal gånger att de fortsatte kalla honom för tjej trots att jag rättade dem med att han är en pojke...

• M Y L F

Jag ser ju hur tjejerna spanar in min son, men de kommer dock inte fram och berättar hur snygg eller söt de tycker att han är...

• liten fin en

Jag får också höra varje dag att min son på 17 månader är söt och charmig, och jag kan bara hålla med! :) Jag tror att folk gillar små barn och jag tycker bara att det är trevligt när de kommer fram och pratar. När det är äldre människor som kommer fram brukar jag tänka att de kanske känner sig lite ensamma och att det inte är säkert att de har så många att prata med varje dag, så jag försöker ta mig tid till att småprata lite med dem.

• Anonym (hm)
    Rocket Mania skrev 2013-06-28 20:13:54 följande:
    Jag och nej. Jag har 3 barn och 2 av dom slipper värderas efter sitt utseende. Det tredje får höra så gott som varje gång hur sööööt hen är
    Nej, värderade efter sitt utseende blir de ju ändå, tyvärr...
  • M Y L F

Nu börjar jag ju undra vilken ålder vi pratar om? Jag menar man kan ju fortfarande vara någons barn över året och tilloch med när man är över 60 bast...

• Rocket Mania
    M Y L F skrev 2013-06-28 21:33:48 följande:
    Nu börjar jag ju undra vilken ålder vi pratar om? Jag menar man kan ju fortfarande vara någons barn över året och tilloch med när man är över 60 bast...

Mina barn är mellan 5 och 10 år
Svar på tråden Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?