• Anonym (påhoppad)

Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?

Har inga barn sen förut så har inget att jämföra med.
    Men ända sen min son föddes så har vi ständigt blivit påhoppade av främmande människor - gamla, unga, män och kvinnor som påpekar hur söt min son är. De kommer fram på Ica, vid bussen, på gatan ja... Överallt, varje dag!
    Jag överdriver inte om vi aldrig lämnat hemmet utan att det skett och han är nu 5 månader.

Först reflekterade jag inte för jag var ju själv så förtrollad över hur fin han var med mina helt partiska ögon. Men nu blir det lite jobbigt att behöva vara artig och småprata med främlingar jämt.
    Ja jo, han e si å så gammal...
    Jo ögonfransarna är ju väldigt långa...

Har alla det såhär eller är min son lite ovanligt söt?!

Är absolut inte ute efter att fiska komplimanger utan vill helt enkelt veta om detta är något som alla är med om och något man borde räknat med.

• Svar på tråden Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?
  • Anonym (.)
    Respekt skrev 2013-06-28 00:11:01 följande:

Barnen gillar ju att klättra, o har man inte rakat benen så.........
    Hahaha
  • Snöviolen
    Respekt skrev 2013-06-28 00:11:01 följande:

Barnen gillar ju att klättra, o har man inte rakat benen så.........
    Skulle vara för det då{#emotions_dlg.djavulsk}
  • fluu

Ja,tyvärr.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (nejdu)

Mammorna ska ju självklart gå omkring med sina bäbisar i ansiktshöjd.. typ över axeln och i bärsele. Jag har väldigt, väldigt långt, lockigt och blont hår där bäbisfingrar fastnar och bäbiskladd syns. Och ja, jag försöker sätta mig långt från bäbisar men dom dyker alltid upp.
    Jag har inget emot att folk går utanför huset med sina barn. Det som är jobbigt är ju att ingen tar bort sitt barn! Dom bara ler och kommenterar nåt i stil med hur gullig unge dom har *suck*. En mamma satte sin 2 åring i mitt knä på bussen (!!) med kommentaren "Det gör väl inget.. vi åker inte så långt" 

Min hund får inte kladda saliv på andra och om min hund börjar klättra runt på och slå på barn så är det nog ingen som ler och tycker det är sött. 

• Snöviolen
    Anonym (nejdu) skrev 2013-06-28 00:18:43 följande:
    Mammorna ska ju självklart gå omkring med sina bäbisar i ansiktshöjd.. typ över axeln och i bärsele. Jag har väldigt, väldigt långt, lockigt och blont hår där bäbisfingrar fastnar och bäbiskladd syns. Och ja, jag försöker sätta mig långt från bäbisar men dom dyker alltid upp.
    Jag har inget emot att folk går utanför huset med sina barn. Det som är jobbigt är ju att ingen tar bort sitt barn! Dom bara ler och kommenterar nåt i stil med hur gullig unge dom har *suck*. En mamma satte sin 2 åring i mitt knä på bussen (!!) med kommentaren "Det gör väl inget.. vi åker inte så långt" 

Min hund får inte kladda saliv på andra och om min hund börjar klättra runt på och slå på barn så är det nog ingen som ler och tycker det är sött. 
    Trolleri trollera.
  • Anonym (nejdu)

Är man ett roll om man inte finner barn söta?? Då är ni djupt nere i "mammapsykosen".. :)

• h8him
    Anonym (nejdu) skrev 2013-06-28 00:03:32 följande:
    Jag upplever motsatsen. Jag gillar inte alls barn. Jag tycker att dom är snoriga och högljuda. När jag sitter på bussen/cafe/osv så är det alltid nån med sin bäbis där.. När bäbisen skriker eller kanske sträcker sig efter mitt kaffe/jacka/hår så bara ler mammorna mot mig. Jag vill INTE ha skrikande bäbisar tätt inpå mig. När era bäbisar sliter tag i mitt hår så ska ni INTE titta på mig och ler och låta ungen fortsätta. Jag tycker INTE att bäbisar är söta, jag vill INTE ha bäbis-saliv i håret. Samma när krypande ungar kryper fram till min hund och drar och slår.. då bara ler ni ?!?! Sen kläcker ni ur er "hon gillar hundar" eller "hon är så social och kontaktsökande"

Hela tiden så förväntar sig mammor att jag ska titta på deras bäbisar och tindra med ögonen.

Kanske är det ni mammor som tror/fått för er att alla gillar ert barn? När omgivningen i många fal bara är artiga och inte vill säga ifrån   
    Fast jag ler åt bebisar, men inte bebisar av den sorten som du beskriver... Det finns fina bebisar, rena, söta, glada, älskvärda bebisar helt enkelt! Och vissa kan jag inte motstå när de möter min blick och håller kvar den, utan jag måste bara tala om för föräldern att barnet är helt fantastiskt på något sätt. Trodde det hörde till allmänt folkvett att inte hata bebisar bara för att de är bebisar.
  • h8him
    Anonym (nejdu) skrev 2013-06-28 00:18:43 följande:

Är man inte mer rädd om sitt barn än så borde man nog söka hjälp....
  • vampyria2

Ja det hör till och jag måste erkänna att jag tycker att det är super gulligt när man hör småbarns föräldrar skryta om hur otroligt söta just deras små knytten är och att det tycker alla för de får höra det över allt
    Det är bra för det gör att man som förälder blir stolta och knyter an mer till sin lilla, finns flera studier om det här och det hör till vår männskliga natur att berömma små bebisar och det som sagt hjälper föräldrarna att ta hand om de små lite bättre ändå

Jag har fyra barn och alla är söta som socker men ena var inte så jätte söt som liten men nog tusan fick jag ändå höra det över allt, hon hade så fina ögon och gulliga kinder, hon var nog den sötaste lilla bebis de någonsin hade sett m.m...då tyckte jag att hon verkligen var sötast i hela världen, nu när jag tittar på bilder och filmer i från det att hon var liten så ser jag ju att hon var tusan inte söt på den tiden så de måste ha sagt det för att vara snälla haha.

• kenopeno

Små barn lockar fram dessa varma känslor hos många. Jag är en av dem, som kan bli alldeles varm när jag ser ett litet barn. Och jag minns hur andra reagerade lika när mina barn var små.

Idag är allt så stressigt och kallt.....men för ett litet ögonblick stannar människor upp och låter sig fångas av det underbart fina med ett litet barn. Ett vackert litet ögonblick tycker jag. Mitt i vardagens stress och jakt till nästa mål. Slå inte bort dessa fina små ögonblick och möten du får uppleva nu. Ta till dig de fina ord du får höra och låt din stolthet för ditt vackra lilla barn svämma över {#emotions_dlg.flower}Solig 

Det är min tanke när jag läser Glad 

Svar på tråden Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?