• Anonym (påhoppad)

Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?

Har inga barn sen förut så har inget att jämföra med.
    Men ända sen min son föddes så har vi ständigt blivit påhoppade av främmande människor - gamla, unga, män och kvinnor som påpekar hur söt min son är. De kommer fram på Ica, vid bussen, på gatan ja... Överallt, varje dag!
    Jag överdriver inte om vi aldrig lämnat hemmet utan att det skett och han är nu 5 månader.

Först reflekterade jag inte för jag var ju själv så förtrollad över hur fin han var med mina helt partiska ögon. Men nu blir det lite jobbigt att behöva vara artig och småprata med främlingar jämt.
    Ja jo, han e si å så gammal...
    Jo ögonfransarna är ju väldigt långa...

Har alla det såhär eller är min son lite ovanligt söt?!

Är absolut inte ute efter att fiska komplimanger utan vill helt enkelt veta om detta är något som alla är med om och något man borde räknat med.

• Svar på tråden Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?
  • Anonym (påhoppad)
    M Y L F skrev 2013-06-28 21:33:48 följande:
    Nu börjar jag ju undra vilken ålder vi pratar om? Jag menar man kan ju fortfarande vara någons barn över året och tilloch med när man är över 60 bast...

Hur kan du missa att det gäller spädbarn?
  • Sstar1
    Anonym (påhoppad) skrev 2013-06-27 22:04:22 följande:
    Har inga barn sen förut så har inget att jämföra med.

Men ända sen min son föddes så har vi ständigt blivit påhoppade av främmande människor - gamla, unga, män och kvinnor som påpekar hur söt min son är. De kommer fram på Ica, vid bussen, på gatan ja... Överallt, varje dag!

Jag överdriver inte om vi aldrig lämnat hemmet utan att det skett och han är nu 5 månader.

Först reflekterade jag inte för jag var ju själv så förtrollad över hur fin han var med mina helt partiska ögon. Men nu blir det lite jobbigt att behöva vara artig och småprata med främlingar jämt.

Ja jo, han e si å så gammal...

Jo ögonfransarna är ju väldigt långa...

Har alla det såhär eller är min son lite ovanligt söt?!

Är absolut inte ute efter att fiska komplimanger utan vill helt enkelt veta om detta är något som alla är med om och något man borde räknat med.

Hahaha, jag känner mej träffad!!!

Jag har två större barn och älskar små barn och bebisar. Jag gillar åxo att sprida komplimanger runt mej, så mej har du säkert träffat på!

Sen ingår det ju lite i det sociala spelet att om jag gullar lite med någons barn, så ger jag det en komplimang. Vissa älskar att prata om sina barn och vissa märker man har ingen lust! Då får man liksom rätta sej efter hur det är.

Njut istället av uppmärksamheten ditt barn får!
  • Sarakechi

En del barn är faktiskt fula som fan, men föräldrarna älskar ju avkomman ändå...

• Anonym (Tess)

Ja med båda två men mest med sonen. Han har alltid dragit folk till sig. Han är "såklart" söt som socker med stora blåögon och mörka ögonfransar. Alltid glad och pratar med alla.

Gamla som unga, killar och tjejer kommer till honom. Dottern var givetvis också söt men hade inte samma dragningskraft. Men hon var heller inte lita social utan blev blyg osv.

• Anonym (Social)

Tror inte vi fick så mycket kommentarer om att hon var ovanligt söt de första månaderna men många la såklart huvudet på sned och sa 'åååhhh så mysigt med en liten, hur gammal?' osv, speciellt då lilla näsan ofta stack fram ur sjalen där hon bodde första tiden. Nu när hon närmar sig året får vi väldigt mycket kommentarer när vi är ute. Vi har ingen bil utan åker mycket kollektivt och min dotter gillar uppmärksamhet, hon söker ögonkontakt, vinkar, vänder bort ansiktet och ler blygt och detta tycker många är sött. Hon är liten för sin ålder så många tror att hon är mycket yngre och kommenterar att hon verkar vara så 'vaken' och 'med'. Tror att det faktum att min dotter bjuder in till kontakt är det som gör att vi får mycket kommentarer nu.

• spökplumpen

Nej, det är ingen somkommenterat att våra barn är söta. Vi har inte generna för att få sockersöta barn. Det folk säger till oss är att de undrar om de är tvillingar. Men nej, det är 16 månader mellan och enligt oss inte alls särskilt lika.

• Fånga dagen

Mina barn som är små lintottar med stora bruna ögon och fransar långa som dammvippor har alltid väckt uppmärksamhet från det att de var bebisar. Folk har alltid kommenterat hur söta de är, och att kombinationen blonda och brunögda är ganska ovanligt. Sen har de alltid varit väldigt öppna och glada och flirtat med alla de mött.

• AnnaKaffekanna

Jodå! Händer ofta här medGlad
    Jag fått väldigt mycket komplimanger både för min dotter och för min son Jag blir ju såklart jätteglad och stolt :)

• AnnaKaffekanna
    AnnaKaffekanna skrev 2013-06-29 20:33:12 följande:
    Jodå! Händer ofta här medGlad
    Jag fått väldigt mycket komplimanger både för min dotter och för min son Jag blir ju såklart jätteglad och stolt :)
    Fast det är inte så trevligt när folk ska klappa på mina barn.. :-/ Vet ju inte var deras händer varit. Och det är ju även en principsak. Man går ju inte fram till främmande vuxna människor o klappar hur som helst...
  • Evelinas

Ja, varje dag ofta flera gånger om dagen och jag blir bara glad Solig Och sonen också som älskar att prata med folk, han är 15 månader Glad

• Anonym (hm 2)

med vårt 1a barn så fick han alltid kommentarer när vi var ute.. varje gång!
    han har stora intensivblå ögon, med långa mörka fransar och blont hår! och en hallonröd(lite ljusare kanske) plutmun! :)
    han var inbjudande och kommunicerade gärna med alla, känd eller okänd för honom.. :))
    (idag är han 4år och gömmer sig bakom mig om någon öht tittar åt hans håll :P)..

vårt 2a barn tror jag inte någon direkt har kommenterat, han är sådär att man måste spendera lite tid med honom för att han ska dra fram sin charmiga sida.. och då brukar folk falla som furor hehe ;))

nu har vi fått en flicka, och det kan ju komma fram någon enstaka sådär.. hon är 5½mån gammal, stooora blååå ögon och mörka låååååånga fransar!! :)) 

men det har inte alls varit som med 1a barnet som med de två andra :)) 

däremot får vi ofta frågor om våra två söner är tvillingar, det skiljer 355dgr på dem ;))
    8cm i längd och 9hekto! :))) men det enda som är likt på dem är deras ögonform... men de är två pojkar som ser ungefär lika gamla ut som gör det :D 

Svar på tråden Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?