• Anonym (påhoppad)

Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?

Har inga barn sen förut så har inget att jämföra med.
    Men ända sen min son föddes så har vi ständigt blivit påhoppade av främmande människor - gamla, unga, män och kvinnor som påpekar hur söt min son är. De kommer fram på Ica, vid bussen, på gatan ja... Överallt, varje dag!
    Jag överdriver inte om vi aldrig lämnat hemmet utan att det skett och han är nu 5 månader.

Först reflekterade jag inte för jag var ju själv så förtrollad över hur fin han var med mina helt partiska ögon. Men nu blir det lite jobbigt att behöva vara artig och småprata med främlingar jämt.
    Ja jo, han e si å så gammal...
    Jo ögonfransarna är ju väldigt långa...

Har alla det såhär eller är min son lite ovanligt söt?!

Är absolut inte ute efter att fiska komplimanger utan vill helt enkelt veta om detta är något som alla är med om och något man borde räknat med.

• Svar på tråden Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?
  • beemp

Ja,TS varje gång jag är ute med mitt barn så är det alltid folk som stannar och vill prata och gulla. Så det är inte ovanligt alls:).

• Freja03

Vi bor i mellanostern och har en blaogd och blond 1aring. Ni kan gissa reaktionerna... Folk har ar mycket barnkara och nar de ser annorlunda ut tar uppmarksamheten aldrig slut. Han blir fotad och far pussar nastan varje dag. Visst ar han en sot bebis, men nu har han ocksa lart sig att han far massor uppmarksamhet. Om han innan var en ovanligt utatriktad bebis gar nu fram till vem som helst och har inget emot att bli hanterad.

I Sverige far han ocksa uppmärksamhet men absolut inte lika mycket och da mest for att han ler och ar sa utatriktad.

Visst ar det trevligt att han far uppmarksamhet men vi kommer fa lara honom att saga nej nar han blir aldre. Och att han inte kan lita pa alla... 

• Respekt
    EmmaK1986 skrev 2013-06-28 07:14:59 följande:
    Respekt : Ligger några bra ute på hemnet så kör på

Fula barn ?
  • Anonym (Sissi)
    pluvdo skrev 2013-06-28 00:37:55 följande:
    Min son är drygt tre år och jag får ofta höra att han är så väldigt, exceptionellt söt och go. Både av främlingar och bekanta.

När det gäller bebisar så får väl alla höra att deras bebisar är jääättesöta samtidigt som man, som opartisk, ser att vissa bebisar är riktigt fula.
    Jag var på bröllop för 4 veckor sen. Jag har en bebis på 4 månader. Hon ÄR extremt söt. Stora blå ögon och massa  hår på huvudet samt en pussmun och en liten fin näsa. Får ofta höra hur söt hon är. Hon är sjukt lik mig som barn och jag var ett väldigt vackert barn. 

Med på festen var även två andra bebisar i samma ålder(3 resp 4mån) Det ena var VERKLIGEN INTE söt. Han hade små tättsittande ögon. Stor höknäsa utstående öron. Såklart hans föräldrar tyckte han var underbar men ett sött barn var det inte. 

Dock märkte man tydligt att min dotter fick mer uppmärksamhet av andra på festen än denna lilla pojke(hemskt jag vet). Jag och hans mamma umgicks hela bröllopet då vi som sagt hade barn i samma ålder och inte drack alkohol..

Och i stort sett ALLA som kom fram till oss gullade med mitt barn och påpekade hur söt hon var och ville hålla och leka med henne. She i soo cute sa min kompis man samt brudens syster som bar runt på min dotter hela tiden. Hon var alltid så glad och log mot alla och dom svarade med aaaaawww vad sööööt hon är. 

Hennes barn fick inte samma behandling. Dom kunde titta ner i vagnen och le lite eller peta lite på hans hand men det var INGEN som sa att han var söt. Snarare saker som "hej kompis" och "vad stor han är" det var så tydligt hur ytliga folk är och hur mycket människor går efter utseende.

Söta barn FÅR mer uppskattning av omgivningen. Det var nästan pinsamt tydligt. Och jag märkte att hans mamma noterade detta också. Hon sa till mig att din dotter är verkligen väldigt söt. Men jag tror hon kände sig lite ledsen över den tydliga favoriseringen bara pga utseende. 
  • GreatMaffian
    EllisBell skrev 2013-06-27 23:53:53 följande:
    GreatMaffian: Det är väl JÄTTEBRA att ditt barn tycker att hon är vacker och underbar. Min 5-åring tycker exakt likadant (hon är också objektivt väldigt fin och får kommentarer av okända mm) och jag ser inget problem med det. För min unge betyder det inte att alla andra är fula. Dessutom är jag överlycklig så länge hon inte står framför spegeln och kritiskt granskar varje del av sig själv som 99% av alla kvinnor.
    Solig Jo visst är det väl bra på sätt å vis.. Det blir bara lite uttjatat då hon oftast står å speglar sig, slänger med sitt långa hår å verkligen granskar allt... Det kan ju lätt gå åt andra hållet känner jag...
    Å vad händer den dagen hon kanske inte får samma uppmärksamhet?

Ja, man får ju alltid hoppas att hon inte blir en av de 99% av kvinnor som faktiskt gör som DU säger.. Jag är själv en av dom hahaha {#emotions_dlg.flower} 
  • Loriyana

Jo det är nog rätt vanligt. Folk påpekade jämt hur söt min dotter var. Men jag tror det händer de flesta.

• Loriyana
    Anonym (Sissi) skrev 2013-06-28 08:21:24 följande:
    Jag var på bröllop för 4 veckor sen. Jag har en bebis på 4 månader. Hon ÄR extremt söt. Stora blå ögon och massa  hår på huvudet samt en pussmun och en liten fin näsa. Får ofta höra hur söt hon är. Hon är sjukt lik mig som barn och jag var ett väldigt vackert barn. 

Med på festen var även två andra bebisar i samma ålder(3 resp 4mån) Det ena var VERKLIGEN INTE söt. Han hade små tättsittande ögon. Stor höknäsa utstående öron. Såklart hans föräldrar tyckte han var underbar men ett sött barn var det inte. 

Dock märkte man tydligt att min dotter fick mer uppmärksamhet av andra på festen än denna lilla pojke(hemskt jag vet). Jag och hans mamma umgicks hela bröllopet då vi som sagt hade barn i samma ålder och inte drack alkohol..

Och i stort sett ALLA som kom fram till oss gullade med mitt barn och påpekade hur söt hon var och ville hålla och leka med henne. She i soo cute sa min kompis man samt brudens syster som bar runt på min dotter hela tiden. Hon var alltid så glad och log mot alla och dom svarade med aaaaawww vad sööööt hon är. 

Hennes barn fick inte samma behandling. Dom kunde titta ner i vagnen och le lite eller peta lite på hans hand men det var INGEN som sa att han var söt. Snarare saker som "hej kompis" och "vad stor han är" det var så tydligt hur ytliga folk är och hur mycket människor går efter utseende.

Söta barn FÅR mer uppskattning av omgivningen. Det var nästan pinsamt tydligt. Och jag märkte att hans mamma noterade detta också. Hon sa till mig att din dotter är verkligen väldigt söt. Men jag tror hon kände sig lite ledsen över den tydliga favoriseringen bara pga utseende. 
    Det är mycket därför jag undviker att påpeka barns utseende. Hemsk historia. 
  • viseversa
    Anonym (nejdu) skrev 2013-06-28 00:07:17 följande:

Jag är 30 och har semester :)
    haha vissa blir tanter tidigt
  • daxförnästa

Japp så är det! Nu är dottern över tre och det händer ständigt fortfarande men nu pratar hon med främlingarna själv

• Anonym (Linda)

För några år sen fanns en tråd här på FL om hur många som fick höra att deras barn var söta, det visade sig att typ 80% "alltid" fick höra det...

Svar på tråden Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?