• Anonym (påhoppad)

Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?

Har inga barn sen förut så har inget att jämföra med.
    Men ända sen min son föddes så har vi ständigt blivit påhoppade av främmande människor - gamla, unga, män och kvinnor som påpekar hur söt min son är. De kommer fram på Ica, vid bussen, på gatan ja... Överallt, varje dag!
    Jag överdriver inte om vi aldrig lämnat hemmet utan att det skett och han är nu 5 månader.

Först reflekterade jag inte för jag var ju själv så förtrollad över hur fin han var med mina helt partiska ögon. Men nu blir det lite jobbigt att behöva vara artig och småprata med främlingar jämt.
    Ja jo, han e si å så gammal...
    Jo ögonfransarna är ju väldigt långa...

Har alla det såhär eller är min son lite ovanligt söt?!

Är absolut inte ute efter att fiska komplimanger utan vill helt enkelt veta om detta är något som alla är med om och något man borde räknat med.

• Svar på tråden Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?
  • Anonym (Kl)

Händer hela tiden! När jag skulle betala i statiolsmacken märker jag att det känns som jag rycks bakåt & när jag vänder mig om.

Då står ett utländskt par och håller min dotter i handen och gullar med henne.. Det gillade jag verkligen inte hon var 4 månader då och månaden innan var vi inlagda för rs på sjukhuset i en vecka...jag personligen skulle aldrig hålla på så mot någons barn, när jag var gravid och längtade brukade jag le och säga till min sambo lite " titta så söt" . Men det var så min sambo hörde inte paret själva.. Jag tycker att man ska visa lite respekt även om man bara vill väl..

• h8him
    Anonym (.) skrev 2013-06-28 09:27:51 följande:
    Ja, men det är ju en sak att "tvingas" säga att de är fina, och en annan sak när främlingar självmant "kastar sig över bebisen" utan att man bett om det. När de i kassakön, på bussen mm själva söker kontakt så kan man ju inte utgå från att de ljuger. De hade ju kunnat ignorera totalt.
    Fast ofta är det barnen som "tar kontakt" enligt min erfarenhet. Föräldrarna märker det inte alltid. Självklart säger man då något till föräldrarna när de upptäcker att man står och kollar på deras barn.
  • Anonym (. 2)

De flesta som är ute med bäbisar får höra sånt. Folk gillar små barn, helt enkelt. Detsamma gäller om man tar en prommis med en valp.

• chrissepisse

Nej, det har faktiskt aldrig hänt. Mina barn är normalsöta, ser ut som barn gör mest. Det finns, enligt min uppfattning, betydligt fler föräldrar som på fullt allvar tror att de har onormalt vackra barn än vad det finns onormalt vackra barn.

• Kissekatt

Jag AVSKYR verkligen när människor påpekar barns utseende. Barn ska aldrig någonsin behöva bry sig på sådant. Dessutom har jag gång på gång fått uppleva hur min yngsta son alltid drar till sig uppmärksamheten överallt. Alltid blir beundrad, alltid får allt fokus. Bredvid står storasyster, världens finaste människa och är osynlig för världen. Hur tror ni det känns? Resultatet blir en liten odräglig skitunge som tror att han kan charma sig till allt här i världen och att själva universum rör sig runt honom och de flesta missar det djup och den fantastiska personligheten hos den som står bredvid. Så fy fan för alla som gullar ett utseende!!

• Anonym (mellandottern)

Fått höra flera gånger (när dottern är med) att hon borde bli modell. Det STÖR mig enormt, då jag dels har noll intresse för att de ska hålla på med sånt och dels inte vill fokusera på mina barns utseende. Skönt nog är hon själv helt ointresserad än så länge av sitt utseende(hon är 6,5 år).

• h8him
    Kissekatt skrev 2013-06-28 10:10:26 följande:
    Jag AVSKYR verkligen när människor påpekar barns utseende. Barn ska aldrig någonsin behöva bry sig på sådant. Dessutom har jag gång på gång fått uppleva hur min yngsta son alltid drar till sig uppmärksamheten överallt. Alltid blir beundrad, alltid får allt fokus. Bredvid står storasyster, världens finaste människa och är osynlig för världen. Hur tror ni det känns? Resultatet blir en liten odräglig skitunge som tror att han kan charma sig till allt här i världen och att själva universum rör sig runt honom och de flesta missar det djup och den fantastiska personligheten hos den som står bredvid. Så fy fan för alla som gullar ett utseende!!
    Jag tror mer att de flesta blir såna för att det är en bebis, inte för att bebisen är onormalt vacker. Världen är tuff och nog kan det säkert vara jobbigt för ett storasyskon att få uppleva att lillebror får mer uppmärksamhet än henne. Men det går över. Det är knappast så att den bebisen kommer ihåg hur folk gullade med honom, när han blir äldre, så blir han odräglig så beror det snarare på föräldrarna än omgivningens gullande.
  • Eerie

så äckligt hur folk börjar bedöma ens utseende direkt från det att man föds, säger en del om världen vi lever i...

• Loriyana
    Eerie skrev 2013-06-28 10:23:39 följande:
    så äckligt hur folk börjar bedöma ens utseende direkt från det att man föds, säger en del om världen vi lever i...

Håller med
  • Anonym (Tänk på det)

Man säger det så man får en ursäkt för prata med snygga småbarnsmammor;)

Svar på tråden Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?