• Anonym (påhoppad)

Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?

Har inga barn sen förut så har inget att jämföra med.
    Men ända sen min son föddes så har vi ständigt blivit påhoppade av främmande människor - gamla, unga, män och kvinnor som påpekar hur söt min son är. De kommer fram på Ica, vid bussen, på gatan ja... Överallt, varje dag!
    Jag överdriver inte om vi aldrig lämnat hemmet utan att det skett och han är nu 5 månader.

Först reflekterade jag inte för jag var ju själv så förtrollad över hur fin han var med mina helt partiska ögon. Men nu blir det lite jobbigt att behöva vara artig och småprata med främlingar jämt.
    Ja jo, han e si å så gammal...
    Jo ögonfransarna är ju väldigt långa...

Har alla det såhär eller är min son lite ovanligt söt?!

Är absolut inte ute efter att fiska komplimanger utan vill helt enkelt veta om detta är något som alla är med om och något man borde räknat med.

• Svar på tråden Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?
  • Anonym (påhoppad)
    Anonym (hehe) skrev 2013-06-27 22:45:31 följande:
    Så när du är ute med ditt barn så blir det mer eller mindre folkstockning då förstår jag? Folk visar väl alltid intresse och kommenterar hur söta de små är. Det har väl alla föräldrar erfarenhet av? Kanske inte så som du som har ett sånt extremt vackert barn att promenaderna börjar bli jobbiga eftersom barnet väcker sån uppmärksamhet var ni än går...hehe... ja herregud!!!

Ja det blir faktiskt så och uppenbarligen har fler samma erfarenhet. Tänka sig!
  • Anonym (Japp!)

Japp, har hänt ofta med alla mina fyra faktiskt så det är nog inte speciellt unikt :D

• Respekt

Gick bara ut på natten då mitt barn var så ful

• Anonym (påhoppad)
    Respekt skrev 2013-06-27 22:56:14 följande:
    Gick bara ut på natten då mitt barn var så ful

Och det ärvde han/hon från?
  • Respekt
    MrsC74 skrev 2013-06-27 22:56:37 följande:
    Respekt : he he :)
  • Anonym (hallåSå säger ma)
    Anonym (påhoppad) skrev 2013-06-27 22:04:22 följande:
    Har inga barn sen förut så har inget att jämföra med. Men ända sen min son föddes så har vi ständigt blivit påhoppade av främmande människor - gamla, unga, män och kvinnor som påpekar hur söt min son är. De kommer fram på Ica, vid bussen, på gatan ja... Överallt, varje dag! Jag överdriver inte om vi aldrig lämnat hemmet utan att det skett och han är nu 5 månader. Först reflekterade jag inte för jag var ju själv så förtrollad över hur fin han var med mina helt partiska ögon. Men nu blir det lite jobbigt att behöva vara artig och småprata med främlingar jämt. Ja jo, han e si å så gammal... Jo ögonfransarna är ju väldigt långa... Har alla det såhär eller är min son lite ovanligt söt?! Är absolut inte ute efter att fiska komplimanger utan vill helt enkelt veta om detta är något som alla är med om och något man borde räknat med.
    Så säger man till alla barn. Så är det bara. Sen är vissa sötare än andra. Låter som din verkligen är en sån jätte sötis när de kommenterar specifika saker. Då tykcer det verkligen det. 
    Min son är oxå en sån söt unge. Alla tror det är en tjej med ljusa lockar o långa ögonfransar. Ler mot alla o är oblyg. Såna barn gillar folk. Så inte bara utseende. Sättet också. Men nu är ju min 3 år. Din är ännu liten o bara söt. Tacka o ta emot.
    Inget problem egentligen.  Barn är allas barn. Varesig det gäller gott eller ont. Det får man lära sig som förälder o det kommer du själbv att känna så småning om. Han är bara 5 mån o du har ff fullt upp med ditt. Folk mjuknar när det kommer till barn. Folk som aldrig annars pratar tinar upp. Respektera äldre människor speciellt. De blir så glada av barn. Jag uppmuntrar min son att tex vinka till snälla äldre. De blir så glada,det kan göra deras dag!  Och min son blir en social och vänlig människa förhoppningsvis :)

• vivi85

Så är det...:) hihi... Din unge är säkert söt ändå.... Men det är nog så... :)

• Anonym (påhoppad)
    Anonym (hallåSå säger ma) skrev 2013-06-27 23:01:07 följande:
    Så säger man till alla barn. Så är det bara. Sen är vissa sötare än andra. Låter som din verkligen är en sån jätte sötis när de kommenterar specifika saker. Då tykcer det verkligen det. 

Min son är oxå en sån söt unge. Alla tror det är en tjej med ljusa lockar o långa ögonfransar. Ler mot alla o är oblyg. Såna barn gillar folk. Så inte bara utseende. Sättet också. Men nu är ju min 3 år. Din är ännu liten o bara söt. Tacka o ta emot.

Inget problem egentligen.  Barn är allas barn. Varesig det gäller gott eller ont. Det får man lära sig som förälder o det kommer du själbv att känna så småning om. Han är bara 5 mån o du har ff fullt upp med ditt. Folk mjuknar när det kommer till barn. Folk som aldrig annars pratar tinar upp. Respektera äldre människor speciellt. De blir så glada av barn. Jag uppmuntrar min son att tex vinka till snälla äldre. De blir så glada,det kan göra deras dag!  Och min son blir en social och vänlig människa förhoppningsvis :)

Tack fär lite vettig respons
  • Respekt
    Anonym (påhoppad) skrev 2013-06-27 22:58:37 följande:

Och det ärvde han/hon från?
    Säg det, själv är man ju fager som få o mamman minst fotomodell, så måste varit brevbäraren då för han är ruggigt ful
Svar på tråden Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?