• Anonym (påhoppad)

Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?

Har inga barn sen förut så har inget att jämföra med.
    Men ända sen min son föddes så har vi ständigt blivit påhoppade av främmande människor - gamla, unga, män och kvinnor som påpekar hur söt min son är. De kommer fram på Ica, vid bussen, på gatan ja... Överallt, varje dag!
    Jag överdriver inte om vi aldrig lämnat hemmet utan att det skett och han är nu 5 månader.

Först reflekterade jag inte för jag var ju själv så förtrollad över hur fin han var med mina helt partiska ögon. Men nu blir det lite jobbigt att behöva vara artig och småprata med främlingar jämt.
    Ja jo, han e si å så gammal...
    Jo ögonfransarna är ju väldigt långa...

Har alla det såhär eller är min son lite ovanligt söt?!

Är absolut inte ute efter att fiska komplimanger utan vill helt enkelt veta om detta är något som alla är med om och något man borde räknat med.

• Svar på tråden Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?
  • Anonym (påhoppad)
    Respekt skrev 2013-06-27 23:05:50 följande:
    Säg det, själv är man ju fager som få o mamman minst fotomodell, så måste varit brevbäraren då för han är ruggigt ful

Så ni får posten nattetid också då antar jag?
  • Respekt
    Anonym (påhoppad) skrev 2013-06-27 23:08:42 följande:

Så ni får posten nattetid också då antar jag?

Nja den kom tydligen varje gång när jag var på jobbet
  • Anonym (hallåSå säger ma)
    Respekt skrev 2013-06-27 23:09:51 följande:

Nja den kom tydligen varje gång när jag var på jobbet
    Ha ha! Respekt! 
    Jag undrar det samma. Först säger de hur otroligt söt han är o sedan frågar de vem han är lik :))) Så kommer de på sig själva o klämmer fram lite spänt att han har drag av mig över ögonen ha ha 
  • Anonym (Disa)
    Anonym (hallåSå säger ma) skrev 2013-06-27 23:01:07 följande:
    Min son är oxå en sån söt unge. Alla tror det är en tjej med ljusa lockar o långa ögonfransar. Ler mot alla o är oblyg. Såna barn gillar folk. Så inte bara utseende. Sättet också.

Jag tycker min pojke är söt men det är nästan aldrig någon som har sagt något. Tror det har mycket med sättet att göra. Han har autism och tar inte kontakt med folk när vi är ute, har aldrig gjort.

• Respekt
    Anonym (hallåSå säger ma) skrev 2013-06-27 23:16:31 följande:
    Ha ha! Respekt! 
    Jag undrar det samma. Först säger de hur otroligt söt han är o sedan frågar de vem han är lik :))) Så kommer de på sig själva o klämmer fram lite spänt att han har drag av mig över ögonen ha ha 

Folk ljuger en del har jag märkt, för har aldrig hört någon säga - gud vilken ful bebis. 

Eller jo det var ju därför jag började gå upp på nätterna
  • Respekt
    Anonym (Disa) skrev 2013-06-27 23:16:42 följande:
    Jag tycker min pojke är söt men det är nästan aldrig någon som har sagt något. Tror det har mycket med sättet att göra. Han har autism och tar inte kontakt med folk när vi är ute, har aldrig gjort.

Alla föräldrar tycker att deras bebis är den sötaste av alla.
  • Anonym (hallåSå säger ma)
    Anonym (Disa) skrev 2013-06-27 23:16:42 följande:

Men jag tror det kan va så att folk inte vågar. För att de ser det o vill inte säga något klumpigt eller fel. 
    Har du lust o berätta lite hur det är med din pojke? (vänligt menat o svara inte om du inte vill)
  • GreatMaffian

Japp, händer alltid, folk påpekar att hon är ett otroligt vackert barn..
    Föräldrar på dagis,BVC, dagispersonal, okända människor på stan, släkt, vänner.. Ja,listan kan göras lång..

Nu blir hon 4 år till sommaren å dessvärre börjar bli medveten om hur fin hon är Skrikandes Inte lika roligt då hon springer omkring här hemma å säger att hon är vacker & underbar..
    Jag försöker få henne att förstå att alla är vackra, var å en på sitt sätt.. Men det är inte alltid så lätt för en 4 åring att förstå det.. 

För övrigt känner jag mig väldigt stolt över att hon är så snäll! Bryr sig om sina kompisar, om någon är ledsen så är hon alltid där & tröstar.... Mycket empatisk tjej med en enorm glädje för andra... 

• Anonym (Disa)
    Anonym (hallåSå säger ma) skrev 2013-06-27 23:23:34 följande:
    Men jag tror det kan va så att folk inte vågar. För att de ser det o vill inte säga något klumpigt eller fel. 
    Har du lust o berätta lite hur det är med din pojke? (vänligt menat o svara inte om du inte vill)
    Jo, så kan det ju vara, men jag vet inte om folk drar den slutsatsen direkt? De kanske bara tänker att de inte får kontakt och så är det bra med det.

Han ler aldrig mot folk, flörtar inte. Tittar bort om någon tittar på honom, svarar sällan på tilltal, går iväg om någon kommer för nära.

Jag har hört kommentaren att han gör sig bra på bild och därför tänker jag att det är sättet som gör att folk inte säger att han är söt i verkligheten.
  • Anonym (.)
    Anonym (Disa) skrev 2013-06-27 23:35:56 följande:
    Jo, så kan det ju vara, men jag vet inte om folk drar den slutsatsen direkt? De kanske bara tänker att de inte får kontakt och så är det bra med det.

Han ler aldrig mot folk, flörtar inte. Tittar bort om någon tittar på honom, svarar sällan på tilltal, går iväg om någon kommer för nära.

Jag har hört kommentaren att han gör sig bra på bild och därför tänker jag att det är sättet som gör att folk inte säger att han är söt i verkligheten.
    Jag tror du har helt rätt. Ett barns "utseende" handlar nog ofta om utstrålning. De barn som tar kontakt med främlingar och ler, eller spexar, får nog oftare kommentarer om hur söta de är.
Svar på tråden Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?