• Anonym (påhoppad)

Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?

Har inga barn sen förut så har inget att jämföra med.
    Men ända sen min son föddes så har vi ständigt blivit påhoppade av främmande människor - gamla, unga, män och kvinnor som påpekar hur söt min son är. De kommer fram på Ica, vid bussen, på gatan ja... Överallt, varje dag!
    Jag överdriver inte om vi aldrig lämnat hemmet utan att det skett och han är nu 5 månader.

Först reflekterade jag inte för jag var ju själv så förtrollad över hur fin han var med mina helt partiska ögon. Men nu blir det lite jobbigt att behöva vara artig och småprata med främlingar jämt.
    Ja jo, han e si å så gammal...
    Jo ögonfransarna är ju väldigt långa...

Har alla det såhär eller är min son lite ovanligt söt?!

Är absolut inte ute efter att fiska komplimanger utan vill helt enkelt veta om detta är något som alla är med om och något man borde räknat med.

• Svar på tråden Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?
  • EllisBell

GreatMaffian: Det är väl JÄTTEBRA att ditt barn tycker att hon är vacker och underbar. Min 5-åring tycker exakt likadant (hon är också objektivt väldigt fin och får kommentarer av okända mm) och jag ser inget problem med det. För min unge betyder det inte att alla andra är fula. Dessutom är jag överlycklig så länge hon inte står framför spegeln och kritiskt granskar varje del av sig själv som 99% av alla kvinnor.

• Anonym (nejdu)

Jag upplever motsatsen. Jag gillar inte alls barn. Jag tycker att dom är snoriga och högljuda. När jag sitter på bussen/cafe/osv så är det alltid nån med sin bäbis där.. När bäbisen skriker eller kanske sträcker sig efter mitt kaffe/jacka/hår så bara ler mammorna mot mig. Jag vill INTE ha skrikande bäbisar tätt inpå mig. När era bäbisar sliter tag i mitt hår så ska ni INTE titta på mig och ler och låta ungen fortsätta. Jag tycker INTE att bäbisar är söta, jag vill INTE ha bäbis-saliv i håret. Samma när krypande ungar kryper fram till min hund och drar och slår.. då bara ler ni ?!?! Sen kläcker ni ur er "hon gillar hundar" eller "hon är så social och kontaktsökande"

Hela tiden så förväntar sig mammor att jag ska titta på deras bäbisar och tindra med ögonen.

Kanske är det ni mammor som tror/fått för er att alla gillar ert barn? När omgivningen i många fal bara är artiga och inte vill säga ifrån   

• Respekt
    Anonym (nejdu) skrev 2013-06-28 00:03:32 följande:
    Jag upplever motsatsen. Jag gillar inte alls barn. Jag tycker att dom är snoriga och högljuda. När jag sitter på bussen/cafe/osv så är det alltid nån med sin bäbis där.. När bäbisen skriker eller kanske sträcker sig efter mitt kaffe/jacka/hår så bara ler mammorna mot mig. Jag vill INTE ha skrikande bäbisar tätt inpå mig. När era bäbisar sliter tag i mitt hår så ska ni INTE titta på mig och ler och låta ungen fortsätta. Jag tycker INTE att bäbisar är söta, jag vill INTE ha bäbis-saliv i håret. Samma när krypande ungar kryper fram till min hund och drar och slår.. då bara ler ni ?!?! Sen kläcker ni ur er "hon gillar hundar" eller "hon är så social och kontaktsökande"

Hela tiden så förväntar sig mammor att jag ska titta på deras bäbisar och tindra med ögonen.

Kanske är det ni mammor som tror/fått för er att alla gillar ert barn? När omgivningen i många fal bara är artiga och inte vill säga ifrån   

Är det inte dags för tant att sova nu ?
  • Anonym (nejdu)
    Respekt skrev 2013-06-28 00:06:14 följande:

Är det inte dags för tant att sova nu ?

Jag är 30 och har semester :)
  • Anonym (.)
    Fast du och andra som "bara är artiga" kläcker nog inte ur sig så många positiva kommentarer direkt.
  • Respekt
    Anonym (nejdu) skrev 2013-06-28 00:07:17 följande:

Jag är 30 och har semester :)

ofan Skrattande Skål
  • Snöviolen

Varför skulle bebisar dra  i ditt hår för? För så jävla vanligt är det då inte att främmande bebisar bara drar i håret på människor de inte känner.
  • Anonym (.)

Det handlar väl lite om vad man vill ge sitt barn för signaler. Om man rycker åt sig barnet varje gång det närmar sig en annan människa, och väser "nej, gå inte dit, andra gillar inte att man kommer nära" så får barnet säkert så småningom en känsla av att det inte är uppskattat av andra människor.
    Jag är ledsen över att du behöver stå ut med dessa små människor i din omgivning, men det är nog svårt att undvika sammandrabbningar.
    Naturligtvis skall de hålla sig borta från din hund! Det hoppas jag de flesta föräldrar inser.
  • Anonym (Dottern)

Japp, det ska påpekas hela tiden hur vacker och söt min dotter är. Det är hon också, men jag tycker att man bör berömma barnen för deras personlighet och för det dom GÖR. också.

• Respekt
    Snöviolen skrev 2013-06-28 00:09:23 följande:
    Varför skulle bebisar dra  i ditt hår för? För så jävla vanligt är det då inte att främmande bebisar bara drar i håret på människor de inte känner.

Barnen gillar ju att klättra, o har man inte rakat benen så.........
Svar på tråden Är det vanligt att folk påpekar hur sött ert barn är varje gång ni går ut?