• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Lilla kakan

Jag vill också gärna göra er alla sällskap om det är ok? Är nu i v. 5+2 och vi har sedan innan en son på 3,5 år. Försökte i nästan ett år för detta plus så är himla lättad att det äntligen tog sig. Skall till bm på fredag för hälsosamtal. Mår helt ok, molvärk & lite lätt illamående och halsbränna som kommer å går bara..

• himla
    Hallonet skrev 2013-07-08 11:16:59 följande:
    Jaha, nu fick jag ont i naveln, på insidan. Hade det sist med, så himla sjukt. Känns som att ngt draaar i den inifrån så den vill åka in! Så skumt. Ngn annan som känner igen känslan?
    jag har något ställe på insidan precis bredvid naveln som gör svinont ibland... hade det på vänster sida när jag vänta tim ... igår kände jag samma onda fast på höger sida ... hmm
    anaconda skrev 2013-07-08 11:37:05 följande:
    Någon som tänkt göra tidigt vul/ul?
    jag har ju ett gyn besök inbokat 15 aug så antar att jag tar mig ett vul då

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4
  • kgv

Välkomna ni nya!

Har ringt mvc idag. Ska dit på samtal 26:e juli och hoppas på en ledig akuttid för ett vul den dagen. 

• Afla

Tack :)

Mår lite tjyvis ibland, annars känner jag inte av något än, lite växtvärk också ifs.

Varför ska ni göra vul? Det är inget som görs rutin här, gör man det där ni andra bor? Vore rätt avslappnande att se det lilla hjärtat annars. Har inte gjort vul med mina två tidigare barn heller.

• MrsLA

Hej! Jag är också gärna med i tråden. Jag plussade igår :) Vi har en pojke på 20 månader och både han och pyret i magen har blivit till genom ivf. Det känns därför helt overkligt att vi har fått turen att få genomgå detta en andra gång. Jag känner mig dock lite orolig nu då jag mår ganska bra. Det ömmar lite i brösten emellanåt och jag mår lite illa ibland men annars inget. Vid denna tiden förra graviditeten hade jag kränkt i några dagar och mådde inte alls bra. Är det någon annan som upplever samma?

• Serahjay
    Serahjay skrev 2013-07-05 18:42:50 följande:
    Hejsan! Tänkte våga mig på att presentera mig redan nu. Jag har inte plussat än men hoppas på plus snart. testade mig idag men visade neg änsålänge. Om jag plussar nu kommer jag ha bf den 17 Mars. 
    Så tidigt än. (3+4) 

Har en dotter som är 19 mån. Jag plussade svagt på BIM med henne så jag är väl en låghormonare.
    Får vänta en vecka till och se. Hoppas på att jag får följa med på resan tillsammans med er och era tjocka magar!

Vi bor i Malmö.  
    Japp jag hade rätt! Jag är med barn! Woho.
    Får man lov att hoppa in nu? :D
  • Mom14

Välkommna alla plussande och alla är välkommna här Kyss {#emotions_dlg.flower}

Jag vill göra VUL då jag inte vet när jag hade ÄL och sen vill jag ju självklart se ett litet hjärta ticka. Tror inte det är en rutin här, med dottern kollade jag på akuten då jag hade sånna smärtor i magen att jag trodde jag skulle gå av. De kom i vecka 6-7 så jag hoppas jag slipper dem denna gång, inga tecken än iallafall!

kgv skrev 2013-07-08 00:03:00 följande:
    När tänker ni berätta för syskonen? Min son är bara 1,5 och förstår givetvis inte. Men vi kommer inte börja prata om att "mamma har en bebis i magen" förrän tidigast efter rul.
    Vi har sagt att du ska bli storesyster och mamma har en bebis i magen, men hon förstår ju förståss inte då hon bara är 16 månader snart. :) 

• sweeet85
    anaconda skrev 2013-07-08 11:37:05 följande:
    Någon som tänkt göra tidigt vul/ul?
    Ja ska göra vul i vecka 10. Var svårt och få tidigare tid då alla har semester.
  • Malin8803
    MrsLA skrev 2013-07-08 13:58:05 följande:
    Hej! Jag är också gärna med i tråden. Jag plussade igår :) Vi har en pojke på 20 månader och både han och pyret i magen har blivit till genom ivf. Det känns därför helt overkligt att vi har fått turen att få genomgå detta en andra gång. Jag känner mig dock lite orolig nu då jag mår ganska bra. Det ömmar lite i brösten emellanåt och jag mår lite illa ibland men annars inget. Vid denna tiden förra graviditeten hade jag kränkt i några dagar och mådde inte alls bra. Är det någon annan som upplever samma?
    jag har inga symptom alls än så länge. känns overkligt hehe
Svar på tråden BF Mars 2014