• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • kgv
    Afla skrev 2013-07-08 13:39:04 följande:
    Varför ska ni göra vul? Det är inget som görs rutin här, gör man det där ni andra bor? Vore rätt avslappnande att se det lilla hjärtat annars. Har inte gjort vul med mina två tidigare barn heller.
    Nej det är inte rutin att göra vul. Det är endast för att jag har en tråkig bakgrund som jag gör det. Jag behöver se ett hjärta slå och ifall det är en eller två bebisar.
  • Hallonet
    Afla skrev 2013-07-08 12:45:07 följande:
    Är det ok om jag är med här? Plussade i lördags och tog ett digitalt idag som visade gravid :) Bf 15 mars, och detta blir vårt tredje barn.

Grattis och välkommen! Glad
  • Hallonet
    Lilla kakan skrev 2013-07-08 12:50:44 följande:
    Jag vill också gärna göra er alla sällskap om det är ok? Är nu i v. 5+2 och vi har sedan innan en son på 3,5 år. Försökte i nästan ett år för detta plus så är himla lättad att det äntligen tog sig. Skall till bm på fredag för hälsosamtal. Mår helt ok, molvärk & lite lätt illamående och halsbränna som kommer å går bara..

Grattis och välkommen hit till dig med! {#emotions_dlg.flower} Skönt att inte må kymigt. Glad
    himla skrev 2013-07-08 13:14:04 följande:
    jag har något ställe på insidan precis bredvid naveln som gör svinont ibland... hade det på vänster sida när jag vänta tim ... igår kände jag samma onda fast på höger sida ... hmm
    jag har ju ett gyn besök inbokat 15 aug så antar att jag tar mig ett vul då

Vad skumt! Undrar vad det är man känner egentligen...
    Afla skrev 2013-07-08 13:39:04 följande:
    Tack :)

Mår lite tjyvis ibland, annars känner jag inte av något än, lite växtvärk också ifs.

Varför ska ni göra vul? Det är inget som görs rutin här, gör man det där ni andra bor? Vore rätt avslappnande att se det lilla hjärtat annars. Har inte gjort vul med mina två tidigare barn heller.
    Inte rutin där jag bor men min gyn vill kontrollera mig för jag har haft flera missfall samt ett ofostrigt. Så det är orsaken. Och det känns skönt att få bekräftat tidigt att det finns ngt öht och att det lever! För det tror jag det gör, denna gång. Glad
    MrsLA skrev 2013-07-08 13:58:05 följande:
    Hej! Jag är också gärna med i tråden. Jag plussade igår :) Vi har en pojke på 20 månader och både han och pyret i magen har blivit till genom ivf. Det känns därför helt overkligt att vi har fått turen att få genomgå detta en andra gång. Jag känner mig dock lite orolig nu då jag mår ganska bra. Det ömmar lite i brösten emellanåt och jag mår lite illa ibland men annars inget. Vid denna tiden förra graviditeten hade jag kränkt i några dagar och mådde inte alls bra. Är det någon annan som upplever samma?
    Wow, vad stort! Grattis! Måste kännas sååå bra att lyckas två ggr när man genomgår en sån tuff procedur. {#emotions_dlg.flower}
    Serahjay skrev 2013-07-08 15:05:26 följande:
    Japp jag hade rätt! Jag är med barn! Woho.
    Får man lov att hoppa in nu? :D
    Haha, grattis! Du ser, ibland vet man bara och testen blir bara en bekräftelse på det man egentligen redan har koll på. Jag var likadan, tog ett test för att bara få svart på vitt. Glad

• lovetove

Är det nån fler än jag som blivit lite klantig?
    Jag snubblar och spiller och i dag har jag råkat klippa mig i fingrarna med en sax, inte en - utan TVÅ gånger!!! 

• Hallonet
    lovetove skrev 2013-07-08 20:46:07 följande:
    Jag snubblar och spiller och i dag har jag råkat klippa mig i fingrarna med en sax, inte en - utan TVÅ gånger!!! 
    Aj? Nej, ngt sånt har jag inte lyckats med. Däremot så kommer orden ut i fel ordning, jag förstår inte ens själv vad jag menar. Låter helt stört. Så - klantig hjärna, kanske.
  • himla
    lovetove skrev 2013-07-08 20:46:07 följande:

jo då har vart riktigt tapphänt senaste dagarna ... helt sjukt klumpigt tapphänt ...
    Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4
  • kgv

Mina symptom so far... Molvärk, nästäppa och stundtals extrem trötthet.

Vad har ni för symptom? 

• Serahjay

Jag mår illa och kräks nästan varje morgon. Mår illa från och till under dagen.

Molvärk i mage och rygg från och till.

Ådrorna börjar synas mer. På hela kroppen den här gången. Första graviditeten så var det bara på brösten och upp mot bröstkorgen som syntes. Nu är mina fötter blåa för ådrorna syns. Magen har svullnat med...

• Hallonet
    kgv skrev 2013-07-08 21:36:04 följande:
    Mina symptom so far... Molvärk, nästäppa och stundtals extrem trötthet.

Vad har ni för symptom? 

Molvärk, extrem trötthet men har svårt att somna, nästäppa, lite ömma bröst, hunger... Kissar en gång om natten nu oxå, sånt har jag inte pysslat med innan. Svullen mage till tusen! Ser ut som att jag är extremgravid. Tror inte jag missat ngt.
Svar på tråden BF Mars 2014