• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Tinapina

Hejsan! Har tjuvläst tråden länge nu. Varit på inskrivning hos bm idag och har redan gått upp 7 kilo!! Det är 7 år sedan jag var gravid senast och denna graviditet skiljer sig mycket. Allt är mkt jobbigare:/ i vecka 11 började jag dessutom att kräkas och nu i vecka 12 mår jag fortfarande lika hemskt!

• Novalie2013

Välkommen tinapina
    Blir som å "börja om på nytt" igen då tråkigt å må illa men de gör jag med fortfarande :-/ men dock inte gått upp utan ner ...

• yeenie
    CrazyMee skrev 2013-08-20 20:31:21 följande:
    Jag var höggravid på sommaren sist. Mådde skitbra :p

Ser inte fram emot att gå höggravid i vinter :/ jobbigt att behöva massa kläder... Sist klarade jag mig med leggings, linnen och tunikor... Inte ett enda gravidplagg inhandlades...

Ja, det var väldigt skönt att inte behöva så mycket kläder! Födde dottern i augusti och det var smidigt att bara sticka fötterna i ett par sandaler tex. Nu blir det väl till att böja sig och knyta skor osv.
  • Pixlar

Dottern var beräknad i början på augusti och föddes i mitten på juli. Den sommaren (2011) var fruktansvärt varmt om ni minns och det var hemskt. Jag led dagligen från och med mitten på maj! Fast värst var väl egentligen nätterna. Hade aldrig överlevt utan min fläkt! Den sista veckan när jag låg inlagd på BB var dock skön just ur den synpunkten, för där kom inte värmen åt mig ;D

Ser fram emot att vara höggravid under vintern faktiskt, tror det blir mysigt. Men det säger jag ju nu, vi får väl se vad jag säger när jag inte längre kan ha mina vinterskor eller jacka och när jag ska dra dottern i vagn till dagis i halvmeterhög snö, haha! Ojojoj... 

Dotter född juli 2011 <3 BF i mars 2014 <3
  • Tinapina

Enda sättet att inte må illa är att äta, konstant:) men det var lika förra gången, då gick jag upp 10kg första 12 veckorna sen stod det i princip stilla fram till de sista 12 veckorna:) och tröttheten ska vi inte prata om, helt galet!!

• Anka77
    Tinapina skrev 2013-08-20 21:58:36 följande:

Enda sättet att inte må illa är att äta, konstant:) men det var lika förra gången, då gick jag upp 10kg första 12 veckorna sen stod det i princip stilla fram till de sista 12 veckorna:) och tröttheten ska vi inte prata om, helt galet!!

Likadant för mig, äter konstant för annars står jag inte ut med illamåendet. Tröttheten är hemsk, tycker det blir värre för varje barn (väntar nr 4) för jag blir ju ingen äldre så det kan de ju inte bero på ;)
  • juliaannaeva

Jag är också trött.... Vill soooova, men dottern tyckte de va morgon kl 06... >< bara att pallra sig upp!

• stuvadvitkål

God morgon! Igår gick jag in i vecka 10 var hos BM o tog prover o lite så, odag är det tänkt att ja ska berätta för chefen så hoppas att han är där, är jätte nervös, för vad säger man?