• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-21 09:44:49 följande:
    Har alla haft sitt första vul? Eller hur många har kvar det?
    Har inte gjort vul och får inget.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn

Jag gör ju min andra vecka på mitt nya jobb så jag är lite nervös när jag ska berätta Tyst

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Tinapina

När jag väntade min dotter så gjorde jag inget mer än rul. Nu har vi hunnit med två vul men nu blir det inget förrän rul och det känns ok. Ska bli kul att jämföra de två rul-bilderna på barnen:)

• yeenie

Inget vul här, däremot tidigt ul på fredag. Sedan blir det bara rul. Förra gången (med sonen) fick jag tul eftersom dottern vägde så lite (2750g) trots att hon kom 39+6. Sonen kom dock 41+1 och vägde mer :)

Några på mitt jobb vet, resten får fråga. Idag har jag kläder som gör att det syns ganska väl, får se om någon säger något. Vore dock skönt att ha gjort ul innan man berättar för fler...

Någon mer som jobbar som lärare? Jag vet inte hur jag ska orka nu när jag är så förvirrad och trög. Igår skrattade eleverna gott åt mig när jag gjorde bort mig flera gånger.

• Malin8803
    mikaelah skrev 2013-08-21 10:08:48 följande:
    Vi ska inte göra vul då jag inte haft några blödningar. Däremot ska vi boka kub idag då vi har inskrivning och går in i vecka 11 och vad jag läst gör man kub fram till v 14 så jag hoppas vi får se "molly" snart :)
    Mellan vecka 11 o 13 gör man KUB :)
  • Pixlar

Inget vul här, i mitt landsting gör man inte det om man inte har speciell anledning. Så vi får snällt vänta till rul :)

• mikaelah

Novalie: molly är mitt favoritnamn och det enda vi hittils kommit överens om så vi kör på det :) jag tror att det är en tjej men det är ju bara magkänsla. :)

Idag köpte jag första mammakläderna, 2 brallor på hm. Jösses de skönaste jag någonsin haft på mig!!:)

Oj kub mellan 11-13, då lär ju bm boka in oss snarast :) va kul!

• asan25

Första arbetsdagen efter semestern är påbörjad och jag är trött..

Jag har en fråga:

Jag har under två dagar haft lite blodstrimmor i mina flytningar (slem), har molvärk och känner mig allmänt svullen. Jag har inget blod i trosan utan endast lite, lite när jag torkar mig (ca var femte gång). Inget ovanligt ont eller så utan mer som växtvärk och som sagt så känns det som om magen expanderar vädigt nu. Hur vanligt är det att ha blodflytningar när magen och allt växer? Vet att jag borde sluta oroa mig och vänta in UL nästa vecka men det är inte så lätt när man är ensam och gubben jobbar borta tills tisdag...

Jag går in i vecka 13 imorgon och har tid för UL på onsdag nästan vecka.

Kram

• Malin8803
    mikaelah skrev 2013-08-21 13:13:16 följande:
    Novalie: molly är mitt favoritnamn och det enda vi hittils kommit överens om så vi kör på det :) jag tror att det är en tjej men det är ju bara magkänsla. :)

Idag köpte jag första mammakläderna, 2 brallor på hm. Jösses de skönaste jag någonsin haft på mig!!:)

Oj kub mellan 11-13, då lär ju bm boka in oss snarast :) va kul!
    Aa för jag har min KUB nästa vecka på torsdag o då e jag i vecka 13. 12+4 :).
    enligt mina beräkningar då. så vi får se :).