• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Pixlar

Ja man tycker ju att de borde ha extra kontroller på dig om du redan haft det två gånger! Får man fråga om det är samma pappa till barnen? För det har jag hört ska minska risken. Så min karl lär inte bli av med mig så länge jag vill ha fler barn ;)

Inga extra UL tror jag inte, åtminstone inte så länge mina värden ser bra ut. Men jag ska få lämna urinprov oftare och så ska jag mot slutet kanske gå på kontroller varje vecka istället för varannan. Vi har inte lagt upp en riktig plan ännu, min bm ville att någon utvärderingsenhet (eller vad sjutton hon sa) skulle kolla på min gamla journal först och så ska visst de bestämma hur mycket kontroller jag ska ha. Ska bli spännande att se vad de kommer fram till :) kan ju inte låta bli att hoppas på några extra UL ;) tycker det är en så häftig känsla!

• Afla

Inga extrakontroller än, har inte ens varit där än, har inskrivning i vecka 14:), men än så länge kan man ju inte göra nåt ändå. Ja, skulle nog vilja ha extrakontroller sen faktiskt, vid andra graviditeten hade jag inte det, det enda extra vi gjorde var ett tul i v 32. Ska försöka stå på mig lite denna gång så jag också får bltr-kontroller varje vecka, skulle kännas bättre för mig att de har mer koll på det.

Vi får hoppas att vi slipper det denna gången!

• yeenie
    Pixlar skrev 2013-08-19 07:46:46 följande:
    Min navel har inte ploppat, men den syns tydligare under tröjan. Kanske har den blivit "större"? :p

Någon mer än jag som oroar sig för komplikationer och att det ska vara något fel på barnet mycket mer än sist? Vissa dagar känner jag mig övertygad om att det kommer att visa sig på rul att det är ett MA. När jag berättar för folk säger jag alltid "om allt går som det ska.." - det sa jag ALDRIG när jag väntade dottern. Som att jag tog det för givet att jag skulle föda en levande och frisk bebis då. Var jag bara naiv? Känner mig nästan för medveten om alla risker som finns nu..
    Samma här. Jag oroar mig jättemycket, egentligen utan anledning! Jag känner ungefär att "nu har jag haft turen att få två friska barn, det tredje kanske inte går lika bra". Usch, jobbiga tankar. Längtar så tills på fredag då jag ska göra ul. Om allt ser bra ut där kommer jag säkert ändå att säga "Om allt går som det ska..."
  • juliaannaeva

Vecka 13 idag! Men all symptom på att vara gravid är borta, hoppas allt Storbritannien till känns så länge att vänta 5 veckor på rul men o andra sidan så har ju tiden från vecka 8-13 gått skitfort!!!

Hoppas alla får en fin dag, här är de köar blå himmel o lite kyligt, älskar att hösten är på väg!

• frukarlssonn
    juliaannaeva skrev 2013-08-20 07:06:22 följande:
    Vecka 13 idag! Men all symptom på att vara gravid är borta, hoppas allt Storbritannien till känns så länge att vänta 5 veckor på rul men o andra sidan så har ju tiden från vecka 8-13 gått skitfort!!!
    Hoppas alla får en fin dag, här är de köar blå himmel o lite kyligt, älskar att hösten är på väg!
    Hmm... får inte riktigt in betydelsen av Storbritannien i meningen

Blå himmel och kyligt här med Bästa med mitt jobb är att jag aldrig börjar innan 12.45, nackdelen, för lite pengar... så snart ska jag lämna barnen på dagis en stund och åka och handla. Min man är ff på semester och de får va på fsk några timmar
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn

Jag ljög, jag börjar 6.00 på måndagar.

• juliaannaeva

Hahahaha ne Storbritannien får jag inte heller in, hoppas allt står rätt till skulle de va ;) tokigt kan de bli ibland! Jag jobbar bara lite vid sidan om föräldrar ledigheten o börjar alltid 14-18 o helg 9-18 men då får jag också välja när jag vill jobba helg :D

• yeenie

Älskar också att hösten är på väg!

Igår lipade jag till ett avsnitt av True Blood! Hur är det möjligt? Är så lättrörd för tillfället.

• frukarlssonn
    juliaannaeva skrev 2013-08-20 07:54:14 följande:
    Hahahaha ne Storbritannien får jag inte heller in, hoppas allt står rätt till skulle de va ;) tokigt kan de bli ibland! Jag jobbar bara lite vid sidan om föräldrar ledigheten o börjar alltid 14-18 o helg 9-18 men då får jag också välja när jag vill jobba helg :D
    Älska autocorrect

Älskar också hösten. Tycker det är jättemysigt nr det redan är mörkt tio på kvällen och finns inget som är så mysigt  som första julbelysningen