• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • frukarlssonn

Jag minns att jag fick göra min inskrivning redan vid första mötet när jag väntade första barnet, blev själv förvånad. Med andra gjorde jag det också i v12.

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Melody 88
    Marinero skrev 2013-07-23 18:15:10 följande:
    Jag minns att jag fick göra min inskrivning redan vid första mötet när jag väntade första barnet, blev själv förvånad. Med andra gjorde jag det också i v12.
    Ja då kanske dom tar inskrivningen med mig också då vi ändå far på hälsosamtalet vi får väl se ;)
  • stuvadvitkål

Jag tyckte med att det var tidigt men hon tyckte det var lika bra när vi ändå var där :) ska ni höra kub testet? Och vad tänker ni kring det?

• Ekorren91

Hej alla.

I söndags kväll åkte jag in till akuten med kraftiga buksmärtor.
    Dock fick jag ingen hjälp. Var där i 10 timmar men gynläkaren kunde inte komma pga operation.
    Så jag åkte hem på natten/tidig morgon och ringde till gyn ang akuttid så fort det öppnade.
    Kom dit och gjorde VUL. Hon kunde se en liten blödning från livmodertappen men den var jätte liten.

Sen kollade hon runt och kunde se att graviditeten kommer från höger äggstock och att det kanske
    är därför det gör ont just där. Sen så såg hon att graviditeten sitter där den ska (i livmodern). Men det enda
    vi kunde se var gulesäcken. Fick en ny tid, så ska dit den 1 aug igen. Hoppas verkligen att jag kan få se den lilla bönan och hjärtslag =)

Idag har jag haft småsmåsmå blödningar.. :( 

• frukarlssonn
    Melody 88 skrev 2013-07-23 18:16:22 följande:
    Ja då kanske dom tar inskrivningen med mig också då vi ändå far på hälsosamtalet vi får väl se ;)

Ja de tyckte de va lika bra att få det gjort så det är ingen omöjlihet
  • frukarlssonn
    stuvadvitkål skrev 2013-07-23 18:27:27 följande:
    Jag tyckte med att det var tidigt men hon tyckte det var lika bra när vi ändå var där :) ska ni höra kub testet? Och vad tänker ni kring det?

Japp den kommer jag göra
    Ekorren91 skrev 2013-07-23 18:40:07 följande:
    Hej alla.

I söndags kväll åkte jag in till akuten med kraftiga buksmärtor.
    Dock fick jag ingen hjälp. Var där i 10 timmar men gynläkaren kunde inte komma pga operation.
    Så jag åkte hem på natten/tidig morgon och ringde till gyn ang akuttid så fort det öppnade.
    Kom dit och gjorde VUL. Hon kunde se en liten blödning från livmodertappen men den var jätte liten.

Sen kollade hon runt och kunde se att graviditeten kommer från höger äggstock och att det kanske
    är därför det gör ont just där. Sen så såg hon att graviditeten sitter där den ska (i livmodern). Men det enda
    vi kunde se var gulesäcken. Fick en ny tid, så ska dit den 1 aug igen. Hoppas verkligen att jag kan få se den lilla bönan och hjärtslag =)

Idag har jag haft småsmåsmå blödningar.. :( 
    Håller tummarna för att allt framskrider som det ska. 

• Novalie2013

Det är tvåäggstvillingar jag har.. Första gången va enäggs .. Men tvåäggstvillingar har större chans å klara sig tydligen sa läkaren... Men sjukt va jag mår illa å är trött.. Börjar bli riktigt drygt nu...

• Mom14

Hej alla. 
    Jag har haft en jobbig period här sen sist med både jobb, illamående och trötthet så har varit off senaste tiden.
    Men hoppas orken snart kommer tillbaka så jag orkar läsa igenom vad alla har skrivit.

Är det något speciellt som ni velat mig som TS skriv igen så ska jag svara på det.  :)

Jag ringde och bokade in mig på MVC fick en tid i september Förvånad så om uträkningen stämmer kommer jag vara i vecka 15.. de sa att vi skulle göra allt då, men hoppas inte på RUL för det känns liiite tidigt. Men ett UL skulle ju inte sitta fel hehe :P 

Hoppas ni andra mår bra (så bra det går att vara när man är gravid) och njuter av det härliga vädret vi har. (jag kan dock inte vara i solen då jag mår illa och känner mig yr)

• stuvadvitkål

Novalie kul med tvillingar :) kag mår med dåligt, mest på kvällen men det finns ju nån tablett mot illamåendet så blir det inte bättre snart så tänker jag köpa dom som barnmorskan rekommenderade för det är drygt som du säger

Svar på tråden BF Mars 2014