• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Snowflakee

Idag är man hemma ifrån jobbet. Har haft migrän/illamående/halsbränna och trött i kroppen. Förra graviditeten så mådde jag jätte bra och märkte inte ens av att jag var gravid. Det ända jag hade problem med var foglossning ifrån V.16. Nu känns det som man har allt och går in i V 10 imorgon. Usch va jag låter negativ men just nu känns det inte så lätt. Men trotts Migrän/illamående/halsbränna så har jag det största leendet och klappar på lilla magen! 

• frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-03 13:45:08 följande:
    Hahaha förlåt att jag skrattar , men det lät så kul har dop om 4 veckor å lär ha en mage som kommer synas då... Vet inte hur jag skulle hantera att Novalie släpper sig.. Skulle visserligen asgarva men samtidigt måste man ju "sköta" sig jobbigt läge har ni nå kul tips på vad jag kan skriva på typ en gravid tröja .. Menar att dom kommer ju iaf få veta men kan göra en kul grej av de... Å de är ju två som sagt...

Haha gör inget, det hade vart lite kul Då hade jag nog iaf vart tvungen att erkänna.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-03 13:48:02 följande:
    Vi kommer att ha dopet på min å mannen 1-åriga bröllopsdag.. Vilket innebär att sist släkten fick veta att jag va gravid med Novalie det va på vårat bröllop.. Å nu när dom kommer så får dom reda på att vi ska ha tvillingar... Dom lär ju tycka vi är galna

Hihi Det är ju hur häftigt som helst
  • frukarlssonn
    stuvadvitkål skrev 2013-08-03 15:34:53 följande:
    Har ni tänkt att ta reda på könet?:)

Jag hade gärna velat och vi gjorde det m tvåan men m6n sambo vill inte denna gång.
  • Novalie2013

Ja men att säga att jag är gravid varje år upphör nog efter tvillingarna om allt går bra hahaha de räcker med tre tror jag

• frukarlssonn
    yeenie skrev 2013-08-03 18:06:01 följande:
    Döper ni förresten era barn såhär sent Novalie2013 och Marinero? Eller hur gamla är de? Ursäkta konstig fråga, blev lite förvirrad

Nej mina barn är redan döpta men vi giftet oss nästa lördag
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-03 18:11:55 följande:
    Min dotter blir exakt 7 månader på dopdagen.. Så sent är de väl inte riktigt.. Men vi ville vänta tills efter alla semestrar osv ..

Olivia va 8 mån när vi döpte henne
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-08-03 19:54:50 följande:
    Ja men att säga att jag är gravid varje år upphör nog efter tvillingarna om allt går bra hahaha de räcker med tre tror jag

Haha är du säker?
  • thecrazyone

Tänk vad annorlunda det känns den här gången, det är nästan så jag glömmer bort att jag är gravid! Jag har knappt ett enda symtom.. Obestämd De andra gångerna jag har varit gravid har jag kräkts minst en gång om dagen (oftast mer än så) och varit vansinnigt trött, känt av ligament och haft  ömma bröst osv.

Har en kille och två tjejer sen tidigare och förra gången slutade det hela i ett MA, så jag har alltid mått sådär illa oavsett kön och utgång av graviditeten eller vad man ska säga, det har verkligen varit lika varenda gång. Känns jättemärkligt att faktiskt må BRA nu. Är lite tröttare än vanligt, ligamenten har känts av vid nåt tillfälle, men annars.. nada! Känns jätteskumt! Har tagit tre digiala test med några veckors mellanrum, där det stod 1-2 veckor på det första för att stå 3+ på det senaste, så det verkar ju ändå som om hormonerna ökar iaf och då borde väl allt vara bra -eller?

Har någon märklig känsla i mig som säger att det KOMMER gå bra den här gången (förra gången kändes det som om allt skulle gå åt skogen, vilket det mycket riktigt gjorde) men vågar jag lita på det?

Någon annan som knappt känner av ett dugg eller har haft det så tidigare graviditeter?

• Novalie2013

Ja jag är till 95% säker om det går bra med båda är du nervös för nästa helg då? Kyrkligt/borgerligt ? Berätta lite om du vill då förståss (har lite tråkigt just nu ) dottern håller på å somna å karln ska ut i garaget

Svar på tråden BF Mars 2014