• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • yeenie
    thecrazyone skrev 2013-08-05 19:58:01 följande:
    Hehe! Kul med lite skoj sådär kollegor emellan iaf! Skrattande

Ja, att få ett MA var ingen höjdare, kroppen fortsatte ju liksom att vara gravid och vid skrapningen så blev de först tveksamma till det hela eftersom min livmoder hade fortsatt att växa ganska mycket och nästan var för stor för skrapning, men eftersom jag redan låg där jag låg i en ganska utsatt position (var redan inne på operation) så genomförde de det hela ändå även om det tog längre tid osv. Erbjöds lugnande innan men tackade nej eftersom jag inte gillar att inte ha kontroll eller vad jag ska säga, men det var innan jag visste att det skulle ta extra lång tid hehe. Men, men det var bara att försöka stå ut Tyst

Den här gången tror jag ju dock ändå att det kommer gå bra, så hjälp vad jag kommer bryta ihop om det skulle visa sig bli likadant IGEN Skrikandes Tyst Men jag är lite försiktigare nu känner jag, vågar inte riktigt tro på det hela förrän jag har sett att det faktiskt finns någon där inne.

Och för att inte dra ner hela tråden med prat om missfall och sånt så har jag ju faktiskt tre lyckade graviditeter bakom mig också och att föda barn är faktiskt bland det häftigaste jag vet! Har haft turen att ha tre lätta förlossningar och har bara positiva minnen av det! Skrattande
    Usch, det låter fruktansvärt med MA

Vad skönt att du har tre positiva förlossningsminnen bakom dig! Själv har jag en bra första förlossning medan andra är en form av skräckupplevelse som slutade i kejsarsnitt. Det hoppas jag verkligen att få slippa denna gången! Kejsarsnitt var verkligen inget för mig Usch, mår dåligt bara jag tänker på det.
  • frukarlssonn
    yeenie skrev 2013-08-05 20:28:46 följande:
    Hahaha, vilken härlig kollega Älskar människor med mycket humor
    Hahaha ja många goa skratt har det vart genom åren Och Vanja som min gamla numera pensionerade chef heter, hon har sådan underbar oc brutal humor emellanåt att man inte vet vart man ska ta vägen, älskar sådana människor
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    yeenie skrev 2013-08-05 20:31:10 följande:
    Usch, det låter fruktansvärt med MA

Vad skönt att du har tre positiva förlossningsminnen bakom dig! Själv har jag en bra första förlossning medan andra är en form av skräckupplevelse som slutade i kejsarsnitt. Det hoppas jag verkligen att få slippa denna gången! Kejsarsnitt var verkligen inget för mig Usch, mår dåligt bara jag tänker på det.
    Fy va jobbigt Tur att ofta nästa förlossing är bättre!
  • iSawas

Hej, vi var på ett tidigt vul idag då min fru haft bruna flytningar två eller tre gånger förra vecka. Hon skall vara i vecka 8 (7+0) eller Vecka 7 (6+4) och allt såg jätte bra ut sa läkaren och vi såg vårat mirakels lilla hjärta picka =) är så lyckliga =) Läkaren sa att fostret var för litet men de kan inte vara mindre då vi vet exakt när äl var och vi har enbart haft sex en gång under sommaren och de var två dagar innan äl. Hur stora har era foster vart i vecka 7-8? Hur har det gått för er? MYCKET tacksam för svar =)

• frukarlssonn
    iSawas skrev 2013-08-05 21:14:14 följande:
    Hej, vi var på ett tidigt vul idag då min fru haft bruna flytningar två eller tre gånger förra vecka. Hon skall vara i vecka 8 (7+0) eller Vecka 7 (6+4) och allt såg jätte bra ut sa läkaren och vi såg vårat mirakels lilla hjärta picka =) är så lyckliga =) Läkaren sa att fostret var för litet men de kan inte vara mindre då vi vet exakt när äl var och vi har enbart haft sex en gång under sommaren och de var två dagar innan äl. Hur stora har era foster vart i vecka 7-8? Hur har det gått för er? MYCKET tacksam för svar =)
    Ååh va roligt, man ser ju en liten räka alldeles klart och tydligt, det är en enorm känsla oavset vilket barn i ordningen det är

har faktiskt inget minne alls av hur stora mina va i den veckan...
  • Novalie2013

När jag tittade v .7 så va mina twins 10 och 11 mm ... Å det va normalt för den veckan enligt deras papper osv ...

• anaconda
    iSawas skrev 2013-08-05 21:14:14 följande:

Hej, vi var på ett tidigt vul idag då min fru haft bruna flytningar två eller tre gånger förra vecka. Hon skall vara i vecka 8 (7+0) eller Vecka 7 (6+4) och allt såg jätte bra ut sa läkaren och vi såg vårat mirakels lilla hjärta picka =) är så lyckliga =) Läkaren sa att fostret var för litet men de kan inte vara mindre då vi vet exakt när äl var och vi har enbart haft sex en gång under sommaren och de var två dagar innan äl. Hur stora har era foster vart i vecka 7-8? Hur har det gått för er? MYCKET tacksam för svar =) 5127341.jpg

Vi va på vul förra veckan va då i 7+4 och pyret va 13mm vid den tidpunkten! Och allt verka normalt enligt läkaren!
  • iSawas
    Marinero skrev 2013-08-05 21:51:04 följande:
    Ååh va roligt, man ser ju en liten räka alldeles klart och tydligt, det är en enorm känsla oavset vilket barn i ordningen det är

har faktiskt inget minne alls av hur stora mina va i den veckan...
    Ja visst ser det ur som en räka =) Min fru tycker de ser ut som en snigel :P
    Ja det blir vårt andra och de var precis lika underbart som med sonen =) 
  • iSawas
    Novalie2013 skrev 2013-08-05 22:09:45 följande:
    Hur "stor" va erat lilla Pyre då ? Isawas
    Oj, ja vår var 3,5 mm men hon mätte fel de såg jag på skärmen saknas de några millimeter till huvudet från krysset och jag vet inte hur stor roll de har?
Svar på tråden BF Mars 2014