thecrazyone skrev 2013-08-05 19:58:01 följande:
Hehe! Kul med lite skoj sådär kollegor emellan iaf!
Ja, att få ett MA var ingen höjdare, kroppen fortsatte ju liksom att vara gravid och vid skrapningen så blev de först tveksamma till det hela eftersom min livmoder hade fortsatt att växa ganska mycket och nästan var för stor för skrapning, men eftersom jag redan låg där jag låg i en ganska utsatt position (var redan inne på operation) så genomförde de det hela ändå även om det tog längre tid osv. Erbjöds lugnande innan men tackade nej eftersom jag inte gillar att inte ha kontroll eller vad jag ska säga, men det var innan jag visste att det skulle ta extra lång tid hehe. Men, men det var bara att försöka stå ut
Den här gången tror jag ju dock ändå att det kommer gå bra, så hjälp vad jag kommer bryta ihop om det skulle visa sig bli likadant IGEN

Men jag är lite försiktigare nu känner jag, vågar inte riktigt tro på det hela förrän jag har sett att det faktiskt finns någon där inne.
Och för att inte dra ner hela tråden med prat om missfall och sånt så har jag ju faktiskt tre lyckade graviditeter bakom mig också och att föda barn är faktiskt bland det häftigaste jag vet! Har haft turen att ha tre lätta förlossningar och har bara positiva minnen av det!

Usch, det låter fruktansvärt med MA
Vad skönt att du har tre positiva förlossningsminnen bakom dig! Själv har jag en bra första förlossning medan andra är en form av skräckupplevelse som slutade i kejsarsnitt. Det hoppas jag verkligen att få slippa denna gången! Kejsarsnitt var verkligen inget för mig

Usch, mår dåligt bara jag tänker på det.