Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF Mars 2014

Novalie2013 skrev 2013-07-27 18:45:03 följande:
    Jo så är de ju tyvärr, men man gör så gott man kan iaf
    Absolut, man kan inte göra mer

Inatt hade jag sådana hemska nålstivk i livmodern! Har ju inte knt ett dyft hittills, men nu va det verkligen ordentliga hugg. Ngn mer som har det? Jag har ju inte haft molvärk alls utan känt liiite stick men inget mer.

Ngn som vet om man kan bleka håret som gravid? Ska ju gifta mig om två veckor och bestämde mig för att köra en helblekning för en gång skull i en gyllenblond ton, tills jag helt plötsligt kom på att jag är gravid Tungan ute
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn

Jag googlade och frågade även lite vänner i en grupp jag är med i på fb och permanent är det enda som ska va mindre lämpligt. Ska även fråga bm och frisören men annars kör jag på en blekning. Jag kommer ha löshår då frisören hade det inne redan och det är nästan min hårfärg men jag har slingor sedan innan och skulle gärna vilja ha helt enfärgat om man säger så

Jag berättade för mina föräldrar samma dag, kunde inte hålla mig Berättade väldigt fort även med Freja minns jag, men med Olivia berättade jag inte förrän i v11 då vi gjort vul och såg en levande bebis, hade fått mf innan det och hade svårt att bli gravid första ggn så jag vågade inte! Får se om jag lyckas dölja magen till bröllopet, av tidigare erfarenhet vet jag hur mkt magen svullnar upp.

• frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-07-28 10:18:33 följande:
    Ja som sagt man gör som man vill med håret hahaha grattis till tt du ska gifta dig iaf min mage syntes knappt å va på bröllopsdagen i vecka 18 men berättade till alla då för min svärfar sa bort sig på talet å sa att han skulle bli farfar då va jag ju tvungen å resa mig upp å säga att jag va gravid å bekräfta hahaha så kan det ju oxå gå :D
    Hahaha ja så kan det gå Fösta graviditeten syntes det iaf i v14 så då fick man snällt erkänna Tungan ute
  • frukarlssonn
    iSawas skrev 2013-07-28 20:54:32 följande:
    Har en lite fråga, ni som har flera barn har era graviditeter med symptom och sådant vart lika eller olika?
    Min fru är gravid med vårt andra barn och allt är helt olika, kan de vara så att de är annat kön eller skiljer sig graviditeter mycket? 
    I början av graviditeten har jag mått ganska olika, har två flickor. Med första kände jag mig jättegravid direkt medans med andra kände jag inget förrän i mitten på graviditeten, det enda va lite stick i magen ett fåtal ggr.

• frukarlssonn
    emsapemsa skrev 2013-07-28 21:08:57 följande:
    Hej! Hoppas jag får hoppa in här också :)
    Bf 16 Mars (tror jag;) Har inte varit hos BM än utan ska dit nu i veckan. Andra barnet, så våran lilla pojk (född i okt 2011) ska bli storebror!

Status: Mår helt annorlunda än under första. Mår kort sagt, skit! Illamående dygnet runt, skiftar mellan att kräkas, äta hela tiden, inte kunna äta alls.. Har ont i magen och den är svullen till tusen.
    Tränar mycket i vanliga fall men har inte kunnat röra på mig på snart en månad :(

Och så frågorna, oroligheten förstås! Hur ska det bli med syskon? Hur ska lilleman ta det hela? Kommer han bli stor helt plötsligt? Kommer jag ha tid för båda, kärlek för båda?

Någon som känner igen sig? ;) 
    Funderade mkt på det med när jag väntade andra barnet. Min dotter va 16 mån när tvåan föddes och hon tog det jättebra. Hon blev aldrig svartsjuk, brydde sig inte det minsta att jag ammade eller bar mkt på Freja och ja, hon kändes så mkt större direkt, hon va inte bebis på det sättet för mig längre. Det har gått över all förväntan. Och ja, det finns så mkt kärlek till två barn Solig
  • frukarlssonn
    iSawas skrev 2013-07-29 00:15:29 följande:
    Okej ja de kan ju vara sant att kroppen minns :)

Har ni era symptom konstant eller kan de variera från dag till dag?
    Med första barnet varierade det jättemkt! Jag gick och la mig med ömma bröst och vaknade med helt oömma! Konstigt nog kom alltid ömheten på kvällen!
  • frukarlssonn
    Jessspaaa skrev 2013-07-30 09:29:16 följande:
    Hej på er. Jag plussade igår och vår dotter på snart 4 år kommer få ett litet syskon i Mars :) 29 mars om jag har räknat ut rätt :) 

Kram Jessica 

Kul, då har vi bf nästan samtidigt, jag har 27 mars
  • frukarlssonn
    SarahO skrev 2013-07-30 09:43:42 följande:

Även jag har 27 mars :D

Åh va kul, och grattis, och till Jessspaaa
  • frukarlssonn

Jag har älskat kaffe under hela mina graviditeter lika mkt som jag älskar det när jag inte är gravid

• frukarlssonn
    lills skrev 2013-07-31 07:26:15 följande:
    Svart med off white sufletter:) Tänkte börja använda den till sonen som singelvagn direkt när den kommer:)
    Åh det är ju sååå kul med vagnar Skrattande Ännu roligare att man kan börja använda den direkt
Svar på tråden BF Mars 2014