Inlägg från: Lovely90 |Visa alla inlägg
  • Lovely90

Första barnet - BF Mars 2014

ananas86 skrev 2013-09-13 18:36:09 följande:
    Tack! :) Känns som jag har varit med här länge, men jag har ju bara tjuvläst.. :P Jag hade också korsett från jag var 8-14 år, men min rygg blev allt snedare och korsetten hjälpte inte. Opererades första gången när jag var 14 år, men den operationen gick inte bra. Fick infektion i ryggen pga att det ena staget lossnat, de fick därför plocka ut stagen igen. Gjorde en ny operation i mars 2011, den här gången blev operationen mycket mer lyckad och jag har nästan inte ont alls i ryggen längre. Gick hos en helt underbar sjukgymnast på Östra sjukhuset i Göteborg under hösten 2011.  Hon hjälpte mig att komma igång med träningen och fick mig att tycka det var riktigt roligt! :) Sen våren 2012 tränar jag själv på gym två gånger i veckan och det funkar jättebra, min rygg har aldrig varit bätte! :) Har väl fått trappa ner träningen lite nu det senaste pga av illamående och att jag inte vågar lyfta lika tungt och på samma sätt som innan jag blev gravid. Men jag tänker fortsätta med träningen så länge det känns bra!  

Min scolios har också blivit mycket bättre sen jag började gumma, så vill verkligen inte lägga ner det nu. Kör på med samma vikter,men höjer inte. Tänkte inte heller tvinga iväg mig utan köra när jaga har lust :)
  • Lovely90
    lele79 skrev 2013-09-14 09:10:11 följande:
    Igår var jag och provade mammabyxor på HM, finns ju massor. Känner att jag snart inte kan ha mina vanliga byxor längre. Har ni börjat med mammabyxor ännu?

Provade mamma legerings på HM ihånmen tyckte den var jätte obekväma i materialet. Kör på med vanligs byxor ett tag till då jag insåg att mudden för magen inte tilll någon nytta på min ännu väldigt, väldigt lilla mage.
  • Lovely90

Jag har en lillebror som ag är 2 år äldre, en som jag är 14 år äldre och en som jag är 15 år äldre. Kan säga att jag har i dagsläget mycket bättre relation till de små. Tror ni de är stolta över att de skall,bli morbröder snart eller? 10 respektive 8 år gamla. Okej, den äldsta är riktigt glad han med!

• Lovely90

jag har BF 5/3, så veckorna har börjat ticka på. Är nu i v 16 (15+3). Vi är just nu inne på en brio smile, den verkar väldigt smidig. Skall snart gå in och känna på den igen tänkte jag. Hehe. Mest längtar vi väl till RUL just nu som vi har den 2/10. Det blir andra gången vi får se vår stjärna :)

• Lovely90
    Hallonpaj88 skrev 2013-09-15 21:02:07 följande:
    Vad kul att ni oxå kollat vagnar:) är ju superkul, kunde jag aldrig tro för något år sen, haha. Verkar som att många har eller ska se sin bebis innan rul? Får man fråga hur ni lyckats med det? Jag o sambon har försökt men vår bm ger inte med sig, envis typ det där :p haha nej men vi har väl inte direkt kämpat. Men nu när missfallsrisken minskat är nästa orosmoment, lever den??

Det var vår BM som sa att vi skulle göra ett ultraljud för att fastställa vecka då vi inte hade någon aning :)
  • Lovely90
    Hallonpaj88 skrev 2013-09-16 20:09:46 följande:
    Jobbar ni alla? Jag är sjukskriven 3 veckor pga stressreaktion. Höll på att gå in i väggen. Jag arbetar som redaktör på en tidning men har gjort lite allt i allo den sista tiden för att företaget gått dåligt. Nu ska min chef anställa 2 nya personer och då trodde jag att jag ska få återgå till mina egentliga sysslor. Men nu vill min chef att jag ska omplaceras eller så hotade han med att jag inte kan jobba kvar. Jag sa att jag inte godtar det och att han då får sparka mig, men han kommer nog inte våga det för han vet att det inte är lagligt att avskeda pga sjukskrivning eller graviditet. Jag mår jättedåligt och vill bara säga upp mig o få må bra igen men vet inte hur det kommer påverka min a-kassa och föräldrapenning :(

Jobbar på som vanligt,känner mig varken trött eller mår illa på dagarna. Spyr på morgonen innan frukost men sedan är det bra. Är ju tränare 10h/vecka med. Så man kan ju nästan säga att jag jobbar 50h och det funkar fin fint :)
  • Lovely90

Ligger och kollar på UL-bilden från v10+6, funderar på om jag tycker det ser ut som en kille eller tjej. Om två veckor är det dags för RUL och vi har bestämt oss för att inte ta reda på könet men man kan ju inte låta bli att spekulera för det. Hur har ni tänkt att göra? Kolla kön eller ej?

• Lovely90

Tycker lite synd om er som är uppe och kissar massor på natten. Själv sover jag som en stock vilket är väldigt skönt då jag är tok beroende av min sömn. Har dock börjat drömma väldigt verkliga drömmar vilket gör att jag vaknar till under nätterna men somnar om direkt igen. Går in i vecka 17 idag (16+0). Igår hade 40% av graviditeten gått. Gaaaalet!

• Lovely90

Försöker hålla mig till han handla efter RUL som vi har den 2/10. Men är riktigt sugen varje gång jag är i en affär!

• Lovely90

Ja, det har hela tiden kännts lååångt bortammen nu ärendet faktiskt mindre än två veckormkvar. Känns galet. Ungefär lika galet som att vi går in i v 17 idag :O

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014