Inlägg från: Lovely90 |Visa alla inlägg
  • Lovely90

Första barnet - BF Mars 2014

MagdalenaZ skrev 2013-09-04 16:02:52 följande:
    Det va starkt av dig! :) Jag är helt slut efter dagarna på jobbet, och sen ha en sidosysselsättning hade sänkt mig totalt! Jobba på så länge du orkar, glöm bara inte att låta kroppen känna efter och lyssna på den :) 

Är otroligt glad att jag inte lidit av någon trötthet. Trodde jag skulle vara extremt trött då jag är väldigt trött i vanliga fall. Men det har nästan blivit tvärt om, är nästan piggare än förut. Har tydligen extremt bra järnvärde, så kommer inte behöva ta järntabletter på hela tiden. Vet inte om det är så att mins vården kanske blivit bättre under graviditeten, mamma sa att det kunde bli så. Men känner efter ganska mycket på signalerna med, tvingar till exempel inte iväg mig till gymmet när jag inte orkar längre. Förr gymmade jag fyra gånger i veckan med. Nu försöker jag komma till gymmet 2 gånger i veckan och gå lite mer promenader istället. Så har dragit in lite på mig egna träning :).
  • Lovely90

Uh. Har nu i v.14 (gården i v15 imorgon) börjat bli känslig för vissa maträtter. Klarar inte av tanken på vissa saker som jag älskade förut. Däribland mina favoriter Mc Donalds och vitlöksbröd. Mår illa av tanken på pommes, usch! Innan har jag kunnat äta allt som vanligt, men inte nu längre.. Hur är det för er med maten?

• Lovely90

Jag kan inte heller laga mat, framförallt inte frukost. Det får sambon fixa annars kräks jag. Sjukt att jag kräks varje gång jag ställer mig för att fixa frukost utan att jag ens mår illa innan.. Tyvärr jobbar ju jag och sambon olika tider så när han inte är hemma måste jag fixa det själv oxh det resulterar i att jag kräks :/

• Lovely90
    majsa88 skrev 2013-09-05 08:24:22 följande:
    Oj då, peppar peppar så har jag inte spytt än, men mår illa. Var jätte nära på att spy på morgonen för två dagar sen.

Vad skönt det, även om det är ett helvete att må illa med. Firade precis in v 15 med att få upp frukosten. Det där med v 12 känns ju som ett skämt..
  • Lovely90

Min sambo är jätte hjälpsam och förstående. Det gör Dick inte graviditeten till en enda lång njutning. Vi har haft långa, långa samtal där vi skrattat, gråtit och tyckt att livet varit pest! Kan ju trösta mig med att han är väldigt förstående men allt blir inte lätt för det.

• Lovely90

Dag 100 som gravid idag, känns sjukt. Bara 40 dagar kvar till det är halvvägs. Tiden den springer iväg!

• Lovely90

Berättade för kollegorna idag, oj vad glada dem blev. Två hade tydligen misstänkt mig,men ena sa att brösten blivit så stora efter som,aren och den andra sa att det märktes då det,enligt henne strålade om mig. De hade dessutom lagt märke till min kortare stubin (jobbar på småbarns avdelning) och att jag sagt till barnen när de sparkar mot min mage vid,blöjbyten. Jag som tyckt att jag varit så diskret. Höhö.

• Lovely90
    flowers skrev 2013-09-07 07:42:16 följande:
    En fråga om ni vet... Jag har tagit progesteron vaggisar men har just igår slutat med den för att jag infinner mig i vecka 12+0. Nån som vet hur länge man ska ta folsyra? Är det också fram till vecka 12 eller är det under hela graviditeten?      

Det verkar råda delade meningar kring det. Min BM sa att jag skulle äta det under hela graviditeten men har hört av andra att det bara är nödvändigt fram till v12. Själv tänker jag lyssna på min BM :).
  • Lovely90
    Natt skrev 2013-09-07 08:22:46 följande:
    Jag har ätit det slaviskt varje dag tills vecka 12-13 och sen har det blivit lite mer varannan var tredje dag istället. min kompis BM gav henne ett datum att sluta men min BM har inte sagt nåt. Är det nån mer än jag som har börjat oroa sig ordentligt för boendesituationen. Jag vet att det är långt tills mars men samtidigt vill jag att vi ska hinna fixa iordning och det är ju inte så lätt när man är höggravid. Vi bor i en liten tvåa nu som känns trång med bara oss. Vi är på andra våningen och trappan upp är utomhus och väldigt smal och svänging. Jag ser inte alls hur det kommer fungera.   

Vi bor också i en liten tvåa, dock på bottenplan. Vi räknar med att kunna vi kvar här den första tiden för att kunna spara mer pengar oxh sedan köpa något eget. Vi har idag en billig lägenhet oxh kommer få gå upp flera tusen om vi väljer att byta.
  • Lovely90
    Natt skrev 2013-09-07 14:34:44 följande:
    Det är det där med bottenplanen som är grejen hade vi bott på bottenplan hade det nog funkat ett tag men nu....

Förstår det, blir bökigt med vagn och sp. Vi har helt ok stor uteplats så hoppas på att kunna vara ute mycket i vår :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014