-
Det gör jag med, försöker pilla i mig något för jag vet ju att jag behöver det. Jobbar ju på förskolan så det blir mat regelbundet där och sedan är det bara att äta ordentligt när man kommer hem sen :).SussiH skrev 2013-10-28 17:59:49 följande:samma här, jag känner sällan någon hunger alls. men försöker ändå äta med jämna mellanrum. men har inge sug alls efter mat. -
Har inte funderat över present förrän ni sa det nu. Har ju redan ramat in våra UL-bilder så den är körd här. Får fundera ut något annat kul då. Vill ju ändå att det skall vara lite knutet till bebisen :).
-
Vi har bara köpt tre uppsättningar kläder än så länge och så mycket mer lär vi nog inte köpa. Tillhör dem som tänker "det är på riktigt när bebisen verkligen är här". Min mamma är likadan. Vi kommer nog inte hämta vagn och sätta upp spjälsäng förrän bebisen är född. Vad som helst kan hända. Däremot går jag inte runt och tänker så mycket på det heller, utan njuter varje dag av bebis i magen :). Men jag tycker det är lite jobbigt att prata mycket om bebis med folk jag inte känner så bra för man vet faktiskt inte vad som kan hända :/Längtanefterlilladig skrev 2013-10-30 11:19:17 följande:Min mamma & pappa var här och fikade igår.
Vi har inte gjort något speciellt för bebisen. Inte köpt några möbler eller inrett barnrum.
Men däremot har vi inhandlat lite kläder och tvättat upp flera kartonger med ärvda kläder som stått i källaren och luktat instängt.
Då visade jag mamma att jag hade tvättat allt och sorterat i storlek och lagt i plastlådor som jag sedan lagt i en stor brudkista på övervåningen.
Då sa hon att det är alldeles för tidigt för att köpa kläder och förbereda för bebisen.
Vad som helst kan ju hända.
Jag blev så lessen, jag visste redan att min mamma är en pessimist.
Men jag förstår inte varför hon hela tiden ska utgå från att något ska hända med bebisen.
Hon säger hela tiden "vi får hoppas att han stannar inne tills efter jul iallfall". Varför säger hon så?
Hon är säkert orolig för mig för hon vet hur ont i magen jag har och haft det tufft.
Men det stressar ju mig.
I början var alla väldigt glada i att påpeka att "ha inte för stora förhoppningar" "det kanske inte kommer gå denna gången heller". Min man är så trött på min familjs eviga pessimist prat. Man ska väl vara glad och tänka framåt?
Jag tycker att man får bestämma själv när man vill handla grejjer och inreda barnrummet.
Det är ju en del i att förbereda sig för det nya lilla livet. Man kan väl inte göra allt när bebisen kommit?
Jag sa till henne att jag gör vad jag vill och att vem vet, bebisen kanske dör när den är född.
Det finns inget säkert här i livet. Ska man aldrig få hoppas, tro och längta?
Ska man hela tiden utgå från det värsta?
Vad tycker ni? -
Från början tänkte jag att jag skulle jobba fram till BF, men nästan alla jag säger det till säger åt mig att jag inte kommer orka det. Jobbar på förskola, småbarnsavdelning med 35 barn och nu börjar jag nästan tvivla på om jag kommer klara av det eftersom alla säger att det inte kommer gå. Någon mer som jobbar på förskola? Hur har ni tänkt göra?
-
Nyfniken83 skrev 2013-10-30 16:27:37 följande:Jag jobbar på förskola. Med 4 och 5 åringar. Och nej, inser nu att jag inte kommer orka jobba hela vägen. Idag va vi på mulle i skogen. Inte kul! Nu har jag visserligen foglossning men tror inte jag hade orkat utan det heller. Man blir ju tyngre och osmidigare.
Ja, jag känner att min rygg mår lite sämre, men det är främst när jag varit stilla. Lider inte av foglossning än, men min mamma är säker på att jag kommer få det sen. Känner inte av att det är jobbigt än, men det är ju inte förrän nu som jag börjar få mage på riktigt. Så jag kanske har ändrat mig när vi kommer in i december.. -
Sopp skrev 2013-10-30 16:34:51 följande:Vecka 19+1 idag och magen är fortfarande nästan obefintlig! Jag kan ju märka en liten bulle där nere själv men det är ingen i min omgivning som tycks tro på att jag snart gått halvvägs! Skulle så himla gärna vilja få en riktig gravid-mage snart!
Det är inte förrän de senaste två veckorna som min mage verkligen börjat växa, den har haft två veckor nu med rejäl växtspurt. Gå in i v23 imorgon så du skall nog se att den kommer snart. Min mage syntes inte speciellt i den veckan heller. -
janette skrev 2013-10-30 17:22:23 följande:nån fler än jag som drömmer massor nu! drömde massa innan graviditeten men nu... ojoj plus dom senaste dagarna har det bara varit snusk drömmar :P bättre än mardrömmar!
Jag drömmer helt sjuka drömmar! Oftast att någon dör/blir sjuk eller att jag själv blir sjuk. Har drömt mycket om cancer. Sen drömmer jag att jag och sambon jagar kriminella, tror det har med för mycket prision break tittande att göra xD -
Jag ser mycket yngre ut än vad jag är får jag höra hela tiden. Så väntar mig att få möta blickar från allmänheten om ett tag även om jag faktiskt är 23. Gällande föräldraledighet så kommer vi försöka vara hemma så länge som möjligt. Först blir jag hemma 1 år och sedan skall pappan vara hemma minst ett halvår, förhoppningsvis mer :)
-
ananas86 skrev 2013-10-30 22:24:03 följande:Hehe, jag får faktiskt höra ofta att jag skulle vara i 18-20 års åldern och jag har alltid fått visa leg. om jag så bara köper en öl/cider 3.5% eller är på restaurang med familjen/vänner och beställer in vin. Jag är 27, så tydligen ser vi unga ut nu för tiden.. ;) Mina tjejkompisar skojade om att alla kommer tro att jag är en tonårsmamma senast i helgen faktiskt.. :P Tur att det inte är åldern eller hur gammal man ser ut att vara som avgör hur man blir som förälder eller om man är redo för det! :) Folk tycker så mycket om allt, det är väl bara att försöka stänga öronen så man slipper höra skiten och le åt dem istället! Den taktiken kör jag på jobbet när jag råkar ut för en jobbig/omöjlig kund! :P
Haha. Jag får visa legg på allt också. Förra året gick jag in som barn när det var 15 års gräns. De frågade inte ens hur gammal jag var utan tog det för givet. Helt galet! Men jag brukar resonera som så att jag kommer se ung ut när jag blir gammal sen :) -
Det må låta som ett i-landsproblem men jag undrar vart man hittar mamma-byxor i små storlekar? XS på HM är för stort, känns som mamma byxor är mycket större än vanliga. Någon som vet?