Inlägg från: Lovely90 |Visa alla inlägg
  • Lovely90

Första barnet - BF Mars 2014

Zobeideh skrev 2013-08-26 20:46:27 följande:
    Lovely90: jag vågar inte träna. Jag vet att det inte är farligt. Men skulle det hända något så skulle jag skylla på de och må skit för jag tränat. Vet att jag e löjlig många tränar. Men jag kan inte. Jag är rädd för att de ska typ "försvinna" :-/ :(

Om du går på enklare träningspass så är det bättre både för dig och bebisen. Träning säger dem skall göra förlossningen enklare och återhämtningen efter :)
  • Lovely90
    Awanata skrev 2013-08-27 08:39:22 följande:
    Å andra sidan rekommenderar dom inte att man börjar styrketräna under en graviditet, om man inte tränat innan menar jag. Då är det bättre att man simmar eller promenerar för att hålla igång kroppen. Jag tränade själv väldigt mycket innan min graviditet men har inte orkat nu än. Har gjort enstaka pass bara. Hoppas min trötthet försvinner snart så man kan komma igång igen

Nej, jag vet. När jag sa enklare pass tänkte jag på de pass som finns på de olika trönibgsanläggningana. T.ex. Gympass eller danspass. På vissa ställen har dem ju speciella pass för gravida. Jag har fortsatt gymma som vanligt men bestämt mig för att inte öka på lina vikter utan köra med samma på så vis tar jag inte ut mig till Max.
  • Lovely90
    anaconda skrev 2013-08-27 18:39:15 följande:
    Vet nån om man gör vul eller Ul när man är v 13 (12+2) ska ju göra ett på tisdag nästa vecka men vet inte vilket,

Jag gjorde UL i v.10+6 för att fastställa vilken vecka det var :)
  • Lovely90
    MagdalenaZ skrev 2013-08-28 07:59:58 följande:
    Va inte orolig! Det gick bra sist .. :) Jag hade inte symptom alls på flera veckor och var ganska nöjd med det då jag fick se på UL att det fanns en liten sparv där! (Min arbetskollega har gulligt nog döpt den till sparven) men nu på tåget till jobbet vill jag givetvis kräkas.. rädsla över att lägga en pannkaka mitt i tåget gör det inte lätt! Får man fråga hur magen på er ser ut? Jag börjar känna mig mer och mer lönnfet på morgonen. På kvällen kan den stelna till och se ut som en början av gravmage. Kram på er!

Jag känner mig Alm en tjockis, men de som jag har berättar för säger att de inte ser någonting. Vet inte om de bara vill verka snälla. Har bara gått upp 1 kg och det är ju sen innan sommaren med. Då jag knappt tränade och åt ganska så gott. Går i än i v.14 imorgon :)
  • Lovely90
    Tinapina skrev 2013-08-30 16:46:56 följande:
    Jag försöker tänka positivt. Än så länge är jag gravid och tänker på mig själv som så och skulle det visa sig sen att något gott galet så har jag iallafall fått vara lycklig istället för orolig. I övriga livet är jag en person som oroar mig över allt men inte så mkt över grav, märkligt. Vår väg till grav har varit allt annat än rak så jag tror att jag helt enkelt bars är löjligt glad att vi ens kommit hit (om än med mkt hjälp och många tårar och år som gått) Tror jag ska köpa en sån där tratt när tiden är inne:)

Jag har inte varit det minsta orolig faktiskt. Mest tänkt att det som händer är meningen att det skall hända. Vet inte om jag tar det ganska enkelt för att det gick så fort, vi hade inte ens börjat "försöka" på riktigt utarn hade egentligen tänkt vänta ett litet tag till. Klart man vill behålla det nu men om det skulle det hända något nu så är det inte meningen att vi skall bli föräldrar än :)
  • Lovely90
    Idiiis91 skrev 2013-08-31 15:59:23 följande:
    Finns det någon som vet när man skall sluta äta folsyratabletterna ?
    Min BM sa att jag skulle äta de hela tiden, om jag inte minns helt fel.
  • Lovely90
    biodynamisk skrev 2013-09-01 11:00:16 följande:
    Går in i v12 imorgon! Någon mer som upplever att symptomen avtar o vilken vecka är ni i isåfall? Borde vara glad men blir lite smått orolig då jag haft en mindre blödning och bruna flytningar i veckan... Tur att de inte är helt borta iallafall, annars hade jag varit hysterisk ha, ha!

Jag är i v.14 och spyr fortfarande, inte varje dag men har spykänslan varje dag. Längtar tills det skall gå över!
  • Lovely90
    keeponrolling skrev 2013-09-03 12:29:14 följande:
    De smittar 6h innan de bryter ut o 48h efter sista avföring/spyan.. Du får ursäktamig, Mende e under all kritik o lämna hemmetnärman har magsjuka hemma.. oacceptabelt enligt mig iaf.. tänk så många andra du smittar idag om du åkt på detta hemska... mycket egocentriskt.. ursäkta om ja verkar otrevlig, vill inte framstå som elak på ngt vis, men de e bland de värsta ja vet när folk gör så... jaja, hoppas du slipper skiten iaf för de e ju inge man önskar nån. enmardröms natt... iaf inte jag.........  

Fast en hel familj kan ju inte stanna hemma försatt en person har magsjuka. Så länge man är hemma när man själv är sjuk + 48h efter sista stan. Jag skulle aldrig stanna hemma för att min sambo är sjuk. Det är ju inte ens säkert att jag blir det? Och blir jag det så kan jag ju bli det flera dagar efter honom. Hur länge skall kan stanna hemma då för att vara säker?
  • Lovely90
    Zobeideh skrev 2013-09-03 14:33:40 följande:
    En liten fråga till alla. Bara för att haha Hur många har symtom kvar? Var bor ni alla? Hur gamla är ni? Första barnet? Vilka har det börjat synas på? Lite roligt att få reda på

- jag spyr fortfarande om monarna, mår illa av vissa lukter, äcklas av viss mat och har ömma bröst. Extremt pendlande humör dessutom. - bor strax utanför Gbg :) - första barnet, beräknad till 5 mars. - det syns inte för allmänheten ännu men jag själv ser lite skillnad. Sambon ser på kvällarna, då är magen svullen. Men tror bara det r en tidsfråga tills det syns ordentligt. Är i v 13+5.
  • Lovely90
    MagdalenaZ skrev 2013-09-04 09:47:53 följande:
    Jag lider med dig och alla som har just kräkningar och illamående! Jag har mått lite dåligt här på morgonen, men det är garanterat att jag missade frukost! :) Ni som nu jobbar, vad jobbar ni med? Ni som har semester, vad har ni semester ifrån?

Jag jobbar som förskollärare, 100%. Det funkar bra än så länge, jag älskar mitt jobb! Sedan är jag gymnastiktränare 10h/vecka. Orkar ändå,länge med allt och hoppas att jag gör det tiden ut :).
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014